Topsi Skrevet 6. juli 2023 #201 Skrevet 6. juli 2023 (endret) ufiltrert skrev (6 timer siden): at det var? tok kontakt med JOBBEN DIN og kom med narcissistiske yttringer? Høres ut som den exen din behøver ett par balltre i knærne Jeg kjenner noen som sikkert ville gjort det hvis de hørte historien, men det er ikke.lov å true drittsekker på KG, desverre Endret 6. juli 2023 av Topsi Spesifiserer at en ikke tenker på å bryte regler
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #202 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg fikk frysninger når jeg leste at han blandet seg inn med jobben til ts. Det ga meg tilbakeminner om familiemedlem som er diagnosert med antisosial personlighetsforstyrrelse (i ettertid..) som har narsissistiske tendenser og invaderte meg utdanningsmessig og i arbeidslivet. Han ringte mest sannsynlig ikke for å vise at han bryr seg, men for å sabotere ts. Bekymrer meg hvordan han driver med "hoovering" ut ifra hvordan kontakt har vært i ettertid. Hvis det er en ting som jeg vil anbefale er å ikke ha noe med fyren å gjøre mer, selv lavterskel kontakt. Nå er du i sårbar situasjon og blir nok det en liten stund framover. Tenk på deg selv, og gjør deg selv godt. Anonymkode: d3fc0...ae9 Antisosial personlighetsforstyrrelse eller vel det som tilsvarer psykopat.. skummelt! Anonymkode: cd339...2e8 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #203 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Antisosial personlighetsforstyrrelse eller vel det som tilsvarer psykopat.. skummelt! Anonymkode: cd339...2e8 Jepp, mistenkte noe slikt allerede når jeg var liten, men var først senere når vedkommende ble tvangsinnlagt - og dette var bare en av de diagnosene. Heldigvis i voksen alder kan man bestemme hvem å kutte kontakt med. Blokkering var ikke nok for at vedkommende lot meg være i fred og sett alle triks i boka med manipulering og andre ting for å forsøke å få meg tilbake til livet deres. Ut ifra erfaringen her har varsellampene blinket hardt flere ganger bare å lese hvordan eksen til ts har forholdt seg til henne. Håper oppriktig at hun har nettverk rundt seg å støtte seg på og holder seg langt unna denne mannen. Det må være noe patologi inn i bildet når mannen utpresser og er ufyselig mot ts for å ta abort. Slå opp og videre viser det seg at det var utroskap inn i bildet fra hans side. Så er ts i forferdelig sårbar situasjon etter alt som har skjedd. Brutt henne ned... Forså å komme tilbake for å være den å få trøst fra ts. Blande seg med jobben hennes og ringe dit. Uansett om det er patologi eller ei inn i bildet er dette helt sjuk ting å gjøre. Gir i alle fall mistanker om at det er ikke helt rent mel i posen. Anonymkode: d3fc0...ae9 1 3
HB005 Skrevet 6. juli 2023 #204 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Herregud for noen uker du har hatt 😔 Han høres ut som en helt forferdelig fyr. Kom det helt som et sjokk, eller har han vist tegn til å være ego, kynisk og kald før? Jeg vet det ikke hjelper nå, men om en stund vil du tenke at du var heldig som slapp unna og ikke fikk barn med han. Med barn er du stuck, og må forholde deg til han for alltid. Det vil ta tid og gjøre vondt dette her. Gi deg selv lov til å sørge. Og bare hold fast i tanken på at det VIL gå over. Anonymkode: 779f7...10e Ja, han har det .. men jeg har nok ignorert det, eller ikke tillagt det noe særlig vekt, i tanken som at "det går over". Gjorde visst ikke det. ser det mye tydeligere nå.. <3
HB005 Skrevet 6. juli 2023 #205 Skrevet 6. juli 2023 ufiltrert skrev (8 timer siden): at det var? tok kontakt med JOBBEN DIN og kom med narcissistiske yttringer? Høres ut som den exen din behøver ett par balltre i knærne AnonymBruker skrev (4 timer siden): Den setningen misset jeg, helt enig!! 😱 Anonymkode: cd339...2e8 Syntes det er ganske villt ja..
HB005 Skrevet 6. juli 2023 #206 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg fikk frysninger når jeg leste at han blandet seg inn med jobben til ts. Det ga meg tilbakeminner om familiemedlem som er diagnosert med antisosial personlighetsforstyrrelse (i ettertid..) som har narsissistiske tendenser og invaderte meg utdanningsmessig og i arbeidslivet. Han ringte mest sannsynlig ikke for å vise at han bryr seg, men for å sabotere ts. Bekymrer meg hvordan han driver med "hoovering" ut ifra hvordan kontakt har vært i ettertid. Hvis det er en ting som jeg vil anbefale er å ikke ha noe med fyren å gjøre mer, selv lavterskel kontakt. Nå er du i sårbar situasjon og blir nok det en liten stund framover. Tenk på deg selv, og gjør deg selv godt. Anonymkode: d3fc0...ae9 Ja, jeg gjør så godt jeg kan! Er så bakvendt, for innimellom har jeg behov for å prate med han selv, fordi han er den som kjenner meg best av alle.. også har han begynt i psykologbehandling, fordi han vil ikke være sånn han er lenger. Men tror ikke han er lei seg på grunn av ting han har gjort mot meg, men heller på grunn av situasjonen han selv står i. igjen
HB005 Skrevet 6. juli 2023 #207 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): vedkommende AnonymBruker skrev (1 time siden): Jepp, mistenkte noe slikt allerede når jeg var liten, men var først senere når vedkommende ble tvangsinnlagt - og dette var bare en av de diagnosene. Heldigvis i voksen alder kan man bestemme hvem å kutte kontakt med. Blokkering var ikke nok for at vedkommende lot meg være i fred og sett alle triks i boka med manipulering og andre ting for å forsøke å få meg tilbake til livet deres. Ut ifra erfaringen her har varsellampene blinket hardt flere ganger bare å lese hvordan eksen til ts har forholdt seg til henne. Håper oppriktig at hun har nettverk rundt seg å støtte seg på og holder seg langt unna denne mannen. Det må være noe patologi inn i bildet når mannen utpresser og er ufyselig mot ts for å ta abort. Slå opp og videre viser det seg at det var utroskap inn i bildet fra hans side. Så er ts i forferdelig sårbar situasjon etter alt som har skjedd. Brutt henne ned... Forså å komme tilbake for å være den å få trøst fra ts. Blande seg med jobben hennes og ringe dit. Uansett om det er patologi eller ei inn i bildet er dette helt sjuk ting å gjøre. Gir i alle fall mistanker om at det er ikke helt rent mel i posen. Anonymkode: d3fc0...ae9 Har tenkt tanken selv, om min psykolog har også nevnt dette.. NOE må det jo være, men fatter ikke at noen kan være så kyniske at de gjør alt dette mot en annen person, uten å ha empati eller medfølelse.. Han har brutt sammen og grått flere ganger nå i ettertid, men da på grunn av hvor vanskelig situasjon han har satt seg selv i, og ikke på grunn av ting han har gjort mot meg.. Han forteller også at han har vært i tvil på forholdet lenge, men ikke hatt baller nok til å gjøre det slutt, før han "innså det" når jeg ble gravid.. men man flytter da ikke inn med noen, lager ett hjem, og investerer både tid og penger på å lage ett hjem sammen, dersom man er i tvil? spinnvillt spør du meg
HB005 Skrevet 6. juli 2023 #208 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nå ble jeg utrolig glad og lettet for å høre hvor bra det går! Dette er veldig bra gjort av deg, du tar vare og følger opp deg selv, velger deg selv! Jaja du ga ham støtte og empati, du er et godt menneske, han er ikke, men kanskje han ikke trenger å få så mye fremover. Uansett seier til deg!! Og hahaha ja det var fint å lese at han ble dumpa! 🤪 Nå som jeg vet at det går bra med deg, mye bedre i allefall, skal jeg ikke dra opp denne tråden igjen, men jeg skal se etter den i tilfelle du kommer tilbake selv! Jeg tenker på deg ts og ønsker deg absolutt alt godt! ❤ Anonymkode: cd339...2e8 Det gjør ingenting at du tar opp tråden igjen! Godt å lese og se hvor langt jeg har kommet også. setter pris på omtanken! ❤️ dat har vært livsviktig oppi det her ! 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #209 Skrevet 6. juli 2023 HB005 skrev (36 minutter siden): Har tenkt tanken selv, om min psykolog har også nevnt dette.. NOE må det jo være, men fatter ikke at noen kan være så kyniske at de gjør alt dette mot en annen person, uten å ha empati eller medfølelse.. Han har brutt sammen og grått flere ganger nå i ettertid, men da på grunn av hvor vanskelig situasjon han har satt seg selv i, og ikke på grunn av ting han har gjort mot meg.. Han forteller også at han har vært i tvil på forholdet lenge, men ikke hatt baller nok til å gjøre det slutt, før han "innså det" når jeg ble gravid.. men man flytter da ikke inn med noen, lager ett hjem, og investerer både tid og penger på å lage ett hjem sammen, dersom man er i tvil? spinnvillt spør du meg Jepp, om man er frisk eller ikke er det noe alvorlig spesielt og kynisk. Det gjør vondt å høre hva du har gått gjennom, det fortjener virkelig ingen. Synes det er så gull verdt at du går til psykolog og bearbeider det, for det er så utrolig viktig når man går gjennom en krise. Livet føles uvirkelig og uutholdelig til tider når man står i det. Heldigvis er vi mennesker mer motstandsdyktige enn det vi tror vi er, og du har tiden ved din side. Jeg håper at for hver dag som går så blir livet litt lettere. Jeg har ikke tvil om at du kommer til å dra deg selv opp igjen og få gnisten tilbake, og med de rette menneskene rundt deg. ❣️ Anonymkode: d3fc0...ae9
HB005 Skrevet 25. august 2023 #210 Skrevet 25. august 2023 Hei alle sammen! Tenkte å komme med en liten oppdatering til dere, siden jeg fikk så enormt mye støtte og hjelp i prosessen herfra ! Jeg har nå kommer til sint og forbanna-stadiet, og det er ekstremt godt. Vi prøver å selge huset, men han motsetter seg alt mulig, og nekter å høre på meglers råd and prisjustering osv. så nå har jeg ansatt advokat, og får hjelp til å få både han og huset ut av livet mitt. Han fortsetter i samme bane, og utnytter hver mulighet han har til å være ufin, spydig og hånflire av meg. Siden jeg har blokkert ham overalt, er det nå meldinger til mine venninner, og melding til meg via barnemor.. må holde meg litt i tøylene nå, for nå er jeg rasende forbanna. 10
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #211 Skrevet 25. august 2023 HB005 skrev (24 minutter siden): Hei alle sammen! Tenkte å komme med en liten oppdatering til dere, siden jeg fikk så enormt mye støtte og hjelp i prosessen herfra ! Jeg har nå kommer til sint og forbanna-stadiet, og det er ekstremt godt. Vi prøver å selge huset, men han motsetter seg alt mulig, og nekter å høre på meglers råd and prisjustering osv. så nå har jeg ansatt advokat, og får hjelp til å få både han og huset ut av livet mitt. Han fortsetter i samme bane, og utnytter hver mulighet han har til å være ufin, spydig og hånflire av meg. Siden jeg har blokkert ham overalt, er det nå meldinger til mine venninner, og melding til meg via barnemor.. må holde meg litt i tøylene nå, for nå er jeg rasende forbanna. Så godt å høre fra deg! Det som hendte deg har gjort sterkt inntrykk på meg og jeg tenker på deg flere ganger i uka, jeg er så glad for å høre at det sinnet ditt nå er på og velrettet! Det er ikke en god følelse å være så sint så lenge, men det er en fase det også og jeg er veldig glad at det er det du føler mot ham nå! Du er sterk som har kommet hit, det du gikk gjennom kan glatt knekke og ødelegge noen, men her er du og sparker fra deg hardere enn noen gang, og det med en advokat og på laget! Jeg er glad det går så fint med deg, det praktiske er bare detaljer og det løser seg før eller siden samme hvordan han oppfører seg, jeg er stolt av deg. Anonymkode: cd339...2e8
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #212 Skrevet 25. august 2023 Fryktelig opplevelse, men bra du kom deg unna og ikke satt der i saksa med barn sammen med han. Ikke noe moro å sende barn til samvær hos en slik. Noen folk har lav empati og klarer ikke å forholde seg til egne/andres følelser. Anonymkode: 61a94...2c4 1
HB005 Skrevet 29. august 2023 #213 Skrevet 29. august 2023 AnonymBruker skrev (På 25.8.2023 den 18.30): Så godt å høre fra deg! Det som hendte deg har gjort sterkt inntrykk på meg og jeg tenker på deg flere ganger i uka, jeg er så glad for å høre at det sinnet ditt nå er på og velrettet! Det er ikke en god følelse å være så sint så lenge, men det er en fase det også og jeg er veldig glad at det er det du føler mot ham nå! Du er sterk som har kommet hit, det du gikk gjennom kan glatt knekke og ødelegge noen, men her er du og sparker fra deg hardere enn noen gang, og det med en advokat og på laget! Jeg er glad det går så fint med deg, det praktiske er bare detaljer og det løser seg før eller siden samme hvordan han oppfører seg, jeg er stolt av deg. Anonymkode: cd339...2e8 AnonymBruker skrev (På 25.8.2023 den 18.40): Fryktelig opplevelse, men bra du kom deg unna og ikke satt der i saksa med barn sammen med han. Ikke noe moro å sende barn til samvær hos en slik. Noen folk har lav empati og klarer ikke å forholde seg til egne/andres følelser. Anonymkode: 61a94...2c4 Tusen takk! Føles ekstremt godt å ha kommet meg hit. Trodde helt og holdent jeg ikke skulle klare meg en periode. Alt var så mørkt og grått. Nå ser det ut til at jeg dessverre ikke kan bruke advokaten mer, da kostnadene er ekstremt høye, og jeg rett og slett ikke har råd lenger.. han klarer å drøye tiden nå også. Alt for å få lov til å bo i huset vårt til en billig penge. Usikker på hva jeg gjør fremover. Kan ikke ha noen form for kontakt, men han ruinerer meg sakte men sikkert 1
Tipaa Skrevet 29. august 2023 #214 Skrevet 29. august 2023 HB005 skrev (10 timer siden): Tusen takk! Føles ekstremt godt å ha kommet meg hit. Trodde helt og holdent jeg ikke skulle klare meg en periode. Alt var så mørkt og grått. Nå ser det ut til at jeg dessverre ikke kan bruke advokaten mer, da kostnadene er ekstremt høye, og jeg rett og slett ikke har råd lenger.. han klarer å drøye tiden nå også. Alt for å få lov til å bo i huset vårt til en billig penge. Usikker på hva jeg gjør fremover. Kan ikke ha noen form for kontakt, men han ruinerer meg sakte men sikkert Sikkert dumt spørsmål fra meg siden du har nevnt advokat , men har dere begjært tvangssalg av boligen ? Hvor lenge skal han trenere dette? Ja advokat er dyrt, men dyrt å sitte på et hus man ikke bor i heller?
HB005 Skrevet 31. august 2023 #215 Skrevet 31. august 2023 Tipaa skrev (På 29.8.2023 den 21.52): Sikkert dumt spørsmål fra meg siden du har nevnt advokat , men har dere begjært tvangssalg av boligen ? Hvor lenge skal han trenere dette? Ja advokat er dyrt, men dyrt å sitte på et hus man ikke bor i heller? Det blir neste steg, dersom ting ikke skjer! Jeg kan kreve salg selv om han nekter, heldigvis. 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #216 Skrevet 22. september 2023 HB005 skrev (På 31.8.2023 den 9.32): Det blir neste steg, dersom ting ikke skjer! Jeg kan kreve salg selv om han nekter, heldigvis. Hvordan går det med deg ts? Hvorda. Går alt det praktiske? ❤️❤️ Anonymkode: cd339...2e8
Goodtimes Skrevet 22. september 2023 #217 Skrevet 22. september 2023 Herregud - Det er nesten så man ikke tror det er sant, når man leser alt som er skrevet her! Er det mulig? For det første: Du må aldri gi han så mye som lillefingeren igjen, han fortjener null empati fra deg For det andre: Han ba deg ta abort og sa han ikke var klar (men så var det pga at han hadde ei annen ei på si?) Fyren er sinnsyk som regelrett tvinger deg til å gjøre noe sånt... For en forbanna taper! For det tredje: Han høres ikke egnet eller stabil nok ut til å ha et eget barn - Høres nesten ut som barnemor til deres felles barn burde hatt 100% foreldrerett!!! Og basert på det jeg har lest på slutten her, så virker det som du TS har blitt veldig bestemt og viser klart og tydelig at du ikke kan styres på noen som helst måte! BRA!! 🙂 Du skal være glad du slipper å bruke noe mer tid på denne taperen av en fyr!
HB005 Skrevet 26. januar 2024 #218 Skrevet 26. januar 2024 En liten update fra meg 😊 For det første har jeg det MYE bedre. Helt surrealistisk å lese gjennom tråden og se hva jeg selv skriver. Surrealistisk at jeg var så lei meg og ødelagt av en sånn søppelfyr. Nå er jeg forbanna, og det finnes ikke ett snev av sorg eller anger i meg. MEN han lager fortsatt ett lite helvette. Siden juni har vi forsøkt å selge huset uten hell. Markedet er vanskelig, og han samarbeider ikke i prosessen. Han vasker aldri huset, gjør aldri klar til visning, og på ett tidspunkt tok han også ned til-salgs-plakaten på huset. Han bor i huset annenhver uke, og den andre uka, i min uke, står det tomt. Jeg har ved flere anledninger, også gjennom advokat, forsøkt å få han til å enten leie av meg, og bo der hele tiden, eller gå med på å flytte ut slik at vi kan leie ut til andre. Han nekter å gå med på noe av dette. Jeg har altså betalt rundt 15k i måneden på ett hus jeg ikke selv bor i, siden juni. Før hver eneste visning vi har hatt, eller skulle hatt (de fleste har blitt avlyst) har jeg vært oppom og rundballene og gjort klar til visning. Han gjør aldri dette, så nå må keg alltid sørge for at visning blir lagt i «min uke». Jeg presser på megler, og har også måttet bytte megler. Megleren vi brukte innledningsvis var en kompis av exen, og jeg følte hele tiden de to sammen trenerte hussalget. Han har det jo ypperlig med å bo billig i ett fint hus. Uten salgsgaranti, måtte vi ut med 75k for å avslutte meglerforholdet. Dette nektet han å gå med på. Men når jeg truet med tvangssalg osv gikk han med på meglerbytte mot at jeg la it beløpet til gammel megler. Når jeg har kontaktet han vedrørende utleie omtaler han det som «ikke hans problem». vi har (jeg har) engasjert ny megler som forhåpentligvis selger asap Huset er fortsatt til salgs, og jeg håper inderlig det blir solgt snart. Overtar min nye leilighet i mars. De siste 2 mnd har jeg forsøkt å få han til å fordele felles innbo. Jeg er ikke intr i at han annenhver uke sliter ut møblement som jeg kanskje vil kjøpe ut. Disse henvendelsene nekter han å svare på. Han har i tillegg fått seg ny dame, som jobber i samme bransje som meg. Hun bor i en annen by, men flere av naboene i sameiet har fortalt at se jevnlig har sett henne i huset mitt. jeg har ikke råd til å bruke advokaten mer, og føler jeg står i en ond sirkel hvor han ved å nekte å samarbeide eller å svare på praktiske henvendelser ikke lar meg komme meg videre på det praktiske planet. på ett tidspunkt leide jeg ut huset på air-bnb når det var «min uke». Låste da av «hans» soverom. Har leid ut til sammen 4 netter siden juni.. når han fant ut av dette sendte han meg Mail og krevde å motta halve beløpet for utleien, siden det tross alt var «hans hus og hans spisebord osv». så. Emosjonelt sett har jeg det ekstremt mye bedre, men på det praktiske nivået lager han fortsatt ett helvette. Jeg må fortsatt bo hos mor og far, siden jeg fortsatt må betale på huset. Håper det løser seg snart. gjennom sommeren og høsten ble jeg henvist til mange forskjellige instanser. Kort fortalt har jeg vært innom kriseteamet til kommunen, hvor jeg videre ble sendt til voldskoordinator. Sammen med han har jeg gått gjennom hele forholdet, fra A til Å, og fått hjelp til å innse at jeg faktisk befant meg i ett psykisk voldelig forhold. Å innse dette gjorde underverker. Det gjør derfor vondt å se at han igjen er igang med ei ny uskyldig jente. takk for all omtanke og støtte, det var viktig i en tung tid❤️ 5
Topsi Skrevet 26. januar 2024 #219 Skrevet 26. januar 2024 Så godt at det går bedre med deg ❤ håper det løser seg med huset... 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå