Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 Populært innlegg #1 Skrevet 16. mai 2023 Hei! For 3 uker siden fant jeg ut at jeg var gravid, sammen med samboer over 1,5 år. Jeg var lykkelig, elsket fyren, og var så glad for fremtiden og livet vi skulle leve. Vi har kjøpt hus sammen, som vi flyttet inn i rett før jul. Vi har hans datter fra ett tidligere forhold som vi har annenhver uke og hunden jeg har med meg. Jeg har vært så lykkelig og glad, og slått meg til ro i en god trygg hverdag. Så droppa han bomben - han vil ikke ha barn helt enda. Han vil ha om kanskje ett års tid, men ikke nå. Dermed kom ultimatumet, abort, eller han drar fra meg. Etter mange tårer, krangler og samtaler med andre, ble det abort. Han lovte å støtte meg og være der for meg, også skulle vi se hvordan forholdet tålte dette etterpå. Han drar på fylla den dagen jeg tar første abortpilla. Dagen før jeg skal på sykehuset, må vi ha en «prat», hvor han da sier han fikk seg ett sjokk pga graviditeten og måtte gå noen runder med seg selv, og det beste for han nå, er å gjøre det slutt. Den dagen jeg er på sykehuset, orker han ikke være med, fordi han ikke klarer å se at jeg har det så vondt. Nå i dagene etter aborten, er det ingen støtte å få. Ikke en eneste melding om hvordan jeg har det. Jeg klarer ikke så mye krise på en gang. Levde drømmelivet for 3 uker siden, og nå er jeg i krise med en abort som er tatt, samlivsbrudd, hussalg, flytting og alt dette medfører. Jeg er så knust og ødelagt innvendig. Og det at han, etter alt han har gjort de siste ukene, skal være den som drar fra meg, er også helt skrudd. Skulle ønske jeg klarte å være sint, forbanna og frustrert, og dermed klar til å dumpe han. Men jeg er genuint bare lei meg, såra, knust og helt i oppløsning. Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre, eller hvordan jeg skal forholde meg til noenting. Har dratt hjem til mine foreldre, men har skikkelig behov for å få en klem og være med kjæresten min nå etter aborten, som jeg tar hardt. Men nå har jeg plutselig ikke kjæresten mer, og han tar mer og mer avstand. Jeg klarer ikke å gå fra han, eller at han går fra meg nå. Vil bare at ting skal være bra, og trenger sårt hans støtte og kjærlighet. men nei. Hjelp Anonymkode: a9aa9...007 90
Populært innlegg GulSitron Skrevet 16. mai 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 16. mai 2023 På en positiv side så vet du jo hvordan han er nå. Han er jo ganske egoistisk som velger å gå når du går igjennom ditt livs traume. I stede for å bli i den tunge tiden, velger han å leke offer - da til tross for at DU er den som går igjennom noe av det tyngste og vanskeligste et menneske kan oppleve. 36 16
HB005 Skrevet 16. mai 2023 #3 Skrevet 16. mai 2023 (endret) GulSitron skrev (1 minutt siden): På en positiv side så vet du jo hvordan han er nå. Han er jo ganske egoistisk som velger å gå når du går igjennom ditt livs traume. I stede for å bli i den tunge tiden, velger han å leke offer - da til tross for at DU er den som går igjennom noe av det tyngste og vanskeligste et menneske kan oppleve. Ja. Og prøver å tenke sånn. men nå er jeg bare sårbar og trist og lei meg, og blir dumpa midt i en abort. Klarer ikke å forholde meg til dette her. Er helt ødelagt.. Endret 16. mai 2023 av HB005 1 9
frøkna Skrevet 16. mai 2023 #4 Skrevet 16. mai 2023 Får helt vondt av å lese innlegget ditt, TS. Tror det blir godt å være litt hos dine foreldre om de er gode på å gi deg trygghet som du trenger nå. Kanskje det vil gi deg styrken til å innse at samlivsbruddet er til det beste sånn som han har oppført seg! Uff 💔 21
HB005 Skrevet 16. mai 2023 #5 Skrevet 16. mai 2023 frøkna skrev (5 minutter siden): Får helt vondt av å lese innlegget ditt, TS. Tror det blir godt å være litt hos dine foreldre om de er gode på å gi deg trygghet som du trenger nå. Kanskje det vil gi deg styrken til å innse at samlivsbruddet er til det beste sånn som han har oppført seg! Uff 💔 de er absolutt veldig gode og støttende. Og det er jeg veldig glad for, og heldig som har 🫶🏻 men det er en helt annen støtte jeg trenger. Trenger å sitte i armkroken til kjæresten, få omsorg og kos, og føle på kjærligheten. føle meg trygg, ivaretatt og elska. 6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #6 Skrevet 16. mai 2023 Jeg får vondt av å lese hva du går gjennom. En livskrise, og så har du ikke den personen ved din side som du trodde alltid skulle være der. Det er som å være i fritt fall, grunnmuren har falt ut. Det er hardt nå. Beklager å si det, men det eneste dim hjelper er tid. Det livet du hadde og mannen du trodde du kjente, er bordet. Og det vil ta tid å bygge deg opp igjen. Men du vil klare det! Prøv å fjern deg fra han og len deg på foreldrene dine og venner Anonymkode: 9b2f8...097 4 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #7 Skrevet 16. mai 2023 Du kan ikke være sammen med en sånn idiot. Det ultimatumet viser hvor egoist han er og hvor lite han faktisk elsker deg, for å ikke snakke om hvor dårlig menneske han er som ville stikke fra ungen!!! Dump han og aldri snu deg tilbake! Anonymkode: 61d41...bed 10 1 2
Tipaa Skrevet 16. mai 2023 #8 Skrevet 16. mai 2023 For en dust. Skal aldri tvinge noen til å ta abort. For å så si at det passer heller om 1 år?! Barn er ikke en vare man bare kan bytte inn når det ikke passer. Håper du finner deg noen bedre . 20 5 6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #9 Skrevet 16. mai 2023 Tipaa skrev (Akkurat nå): For en dust. Skal aldri tvinge noen til å ta abort. For å så si at det passer heller om 1 år?! Barn er ikke en vare man bare kan bytte inn når det ikke passer. Håper du finner deg noen bedre . Enig med deg 👍 Anonymkode: 2872b...f27 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #10 Skrevet 16. mai 2023 Snakk med foreldrene dine og eller andre venner. Eksen din er ikke noe å samle på. Først gir han deg et ultimatum, men han ender opp med å forlate deg uansett. Han har vært en dritt mot deg, og er ikke verdt dine tårer eller tanker. Når det kommer til alt det praktiske, ta det etter hvert. Men ikke gjør noe for å være snill med han, nå er det på tide at du tenker på deg selv. Du trenger å komme best mulig ut av dette, både emosjonelt og økomnomisk. Anonymkode: 73b8a...757 11 3
Topsi Skrevet 16. mai 2023 #11 Skrevet 16. mai 2023 HB005 skrev (6 minutter siden): de er absolutt veldig gode og støttende. Og det er jeg veldig glad for, og heldig som har 🫶🏻 men det er en helt annen støtte jeg trenger. Trenger å sitte i armkroken til kjæresten, få omsorg og kos, og føle på kjærligheten. føle meg trygg, ivaretatt og elska. Så fint du får støtte av foreldrene dine. Jeg skjønner du trenger støtte fra han, men beklager, det får du ikke. Fordi han har ikke evne til å gi omsorg, han ser bare seg selv. Du må klare dette selv. Det finnes steder du kan få samtale etter abort hvis du trenger det. Men akkurat nå må du finne styrke i deg selv. Du har det inni deg å komme gjennom dette. Ikke søk støtte hos han. Det vil uansett bare være falskhet. Han er en dritt, du må bare komme deg videre, du fortjener mye bedre enn han 10 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #12 Skrevet 16. mai 2023 Huff, dette må være utrolig tøft.. Håper du ser at dette er en mann du aldri bør ta tilbake, og at du lander i andre enden sterkere, trygg på seg selv og med en helt annen mann som setter pris på deg ❤️ Anonymkode: b572f...d5b 5
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 16. mai 2023 #13 Skrevet 16. mai 2023 Du får se det positive i det, du har blitt kvitt en skikkelig drittsekk og slipper å ha barn med ham.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #14 Skrevet 16. mai 2023 Tror du er blitt grovt manipulert. Han har trolig aldri hatt noen plan om å fortsette forholdet etter aborten. Det var nok bare noe han sa for å få deg til å ta abort..mange menn som truer med brudd bare for å få gjennom sin vilje, og gå. Anonymkode: 7d5e6...d6e 15 10
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #15 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Tror du er blitt grovt manipulert. Han har trolig aldri hatt noen plan om å fortsette forholdet etter aborten. Det var nok bare noe han sa for å få deg til å ta abort..mange menn som truer med brudd bare for å få gjennom sin vilje, og gå. Anonymkode: 7d5e6...d6e Tror det samme som deg. Anonymkode: 2872b...f27 6 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #16 Skrevet 16. mai 2023 Det der har jeg vært gjennom også. Det ble slutt, jeg klarte heldigvis å gå videre og nå flere år etterpå er jeg lykkelig samboer med min beste venn, kjæreste og livspartner! Vært sammen i flere år, kjøpt hus, fått verdens nydeligste barn og lever virkelig drømmelivet! Når jeg fikk alt med xn på avstand er jeg sjeleglad jeg ikke fikk det barnet med han, da hadde jeg vært stuck med den idioten resten av mitt liv og barnet hadde fått en hjerteløs far. Mest sannsynlig hadde jeg blitt alenemor også… Bare prøv å tenk at dette var ikke ment. Han har vist sitt sanne seg, dette er ikke en person du vil ha som far til dine barn! Anonymkode: 3f5a5...0f5 18 8 4
HB005 Skrevet 16. mai 2023 #17 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan kan du snakke om å få kos fra han som fikk deg til å fjerne barnet ditt og som stikker selv etterpå? Dette blir for dumt. Anonymkode: 2872b...f27 Vet det er dumt. Idiotisk faktisk. Men han er den nærmeste og beste vennen jeg har hatt i snart 2 år. Er for mye følelser og for lite logikk her nå.. 8
HB005 Skrevet 16. mai 2023 #18 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg får vondt av å lese hva du går gjennom. En livskrise, og så har du ikke den personen ved din side som du trodde alltid skulle være der. Det er som å være i fritt fall, grunnmuren har falt ut. Det er hardt nå. Beklager å si det, men det eneste dim hjelper er tid. Det livet du hadde og mannen du trodde du kjente, er bordet. Og det vil ta tid å bygge deg opp igjen. Men du vil klare det! Prøv å fjern deg fra han og len deg på foreldrene dine og venner Anonymkode: 9b2f8...097 Jeg prøver! Men er som du sier, i fritt fall. Bare tanken på å skal selge hus, flytte, starte på nytt - kveler meg 3
HB005 Skrevet 16. mai 2023 #19 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Snakk med foreldrene dine og eller andre venner. Eksen din er ikke noe å samle på. Først gir han deg et ultimatum, men han ender opp med å forlate deg uansett. Han har vært en dritt mot deg, og er ikke verdt dine tårer eller tanker. Når det kommer til alt det praktiske, ta det etter hvert. Men ikke gjør noe for å være snill med han, nå er det på tide at du tenker på deg selv. Du trenger å komme best mulig ut av dette, både emosjonelt og økomnomisk. Anonymkode: 73b8a...757 Ja! Jeg prøver.. men har aldri stått i en krise som denne, og aner ikke hvordan jeg kommer meg videre. Har dratt til mine foreldre, føles helt feil å være i huset der, både med og uten han 😞😞
HB005 Skrevet 16. mai 2023 #20 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Huff, dette må være utrolig tøft.. Håper du ser at dette er en mann du aldri bør ta tilbake, og at du lander i andre enden sterkere, trygg på seg selv og med en helt annen mann som setter pris på deg ❤️ Anonymkode: b572f...d5b 🥺 håper jeg også , selv om det ikke kjennes sånn nå.. takk 🫶🏻
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå