Gå til innhold

Må man si fra om barna ikke skal gå i 17.mai-tog?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Læreren i 1.klasse skrev melding at vi måtte si fra om barna ikke skulle gå i toget i morgen, så den er jo grei.

Men jeg har en femteklassing som ikke er i form i kveld, trenger jeg si fra til læreren om han er syk i morgen? 🤷🏻‍♀️ 

Anonymkode: 05b38...3b7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eh, ja?

Anonymkode: c9cff...e04

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Foreldre som har så dumme spørsmål burde aldri fått unger.

man skulle hatt en test, som når adopterer, om man i det hele tatt er skikket til å få barn 😳😬🙄

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

man skulle hatt en test, som når adopterer, om man i det hele tatt er skikket til å få barn 😳😬🙄

Jeg tenker at man heller burde tatt en test på om man har ordinær folkeskikk og vet hvordan man snakker til folk, jeg…

Anonymkode: c11a5...882

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Læreren i 1.klasse skrev melding at vi måtte si fra om barna ikke skulle gå i toget i morgen, så den er jo grei.

Men jeg har en femteklassing som ikke er i form i kveld, trenger jeg si fra til læreren om han er syk i morgen? 🤷🏻‍♀️ 

Vi har aldri gitt beskjed om hverken eller. Aldri fått beskjed vi må det uansett, lærerne her er aldri i toget så vi måtte da eventuelt sagt fra til foreldrene som styrer 17mai komiteen. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ingen spørsmål er dumme da. Det som er dumt, er å lure på noe men ikke tørre å spørre nettopp pga sånne oppgulpere som deg.. 

Endret av Mamajune11
  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det praktiseres nok litt forskjellig, men de foreldrene som går tog bør krysse av de som kommer og når de blir hentet av pårørende. Klasseliste med tlf nummer til foreldre bør virke. Fravær er ikke relevant på 17.mai

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er da en selvfølge at man gir beskjed. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for beskjed. Jeg tenkte jo å gi beskjed hvis han er syk i morgen, men så tenkte jeg at 17 mai er jo egentlig en «fridag», så ble litt usikker hva læreren forventer. TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jaja.. Kanske du burde tatt en test også som kommer med sånt oppgulp?😅

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Mamajune11 skrev (7 minutter siden):

Vi har aldri gitt beskjed om hverken eller. Aldri fått beskjed vi må det uansett, lærerne her er aldri i toget så vi måtte da eventuelt sagt fra til foreldrene som styrer 17mai komiteen. 

Har ikke fått beskjed om vi skal si fra vi heller. Han ble sendt hjem fra skolen i dag fordi han ikke var i form, så regner jo med  læreren skjønner han er syk hvis hun ikke får beskjeden i morgen. Aner ikke om lærerne sjekker Skooler når de ikke er på skolen ..? 🤷🏻‍♀️😅 men jeg skal sende melding til Skooler altså. Ts

AnonymBruker
Skrevet
Mann1977 skrev (8 minutter siden):

Det praktiseres nok litt forskjellig, men de foreldrene som går tog bør krysse av de som kommer og når de blir hentet av pårørende. Klasseliste med tlf nummer til foreldre bør virke. Fravær er ikke relevant på 17.mai

Hm.. aner egentlig ikke om andre foreldre har klasselister på 17 mai. Aldri sett det. Men mulig de har det. 🤷🏻‍♀️ TS

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Man skulle måtte ta en test før man får skrive på Internett også. 🙄🤣😆

Anonymkode: cf496...3cf

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss praktiserer vi det sånn at når foreldrene vet i forkant at elever ikke kommer, så kan de melde i fra. Da blir elevene strøket ut fra klasselista som settes klar til klassekontaktene. Ellers er det klassekontaktenes ansvar å sjekke elever inn og ut på 17.mai. Ikke noe vits å sende noe melding til noen lærer i ettermiddag/kveld. Det blir ikke lest før mandag. 

Anonymkode: a90d5...5a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lurer iblant på hvordan man overlevde i gamle dager uten mobil, ja uten fasttelefon i mine foreldres tilfelle. Man hadde ingen mulighet til å gi beskjed om sånt. 

Anonymkode: a2c0d...885

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har ikke fått beskjed om vi skal si fra vi heller. Han ble sendt hjem fra skolen i dag fordi han ikke var i form, så regner jo med  læreren skjønner han er syk hvis hun ikke får beskjeden i morgen. Aner ikke om lærerne sjekker Skooler når de ikke er på skolen ..? 🤷🏻‍♀️😅 men jeg skal sende melding til Skooler altså. Ts

Hender vi sjekker, men ikke rett før. Da er det hektisk nok som det er. Send en melding så har du hvert fall gjort det du kan😊 god bedring til sønnen!

Anonymkode: 9b99a...38c

AnonymBruker
Skrevet
Athena Freyja skrev (11 minutter siden):

Ja, det er da en selvfølge at man gir beskjed. 

Mulig det. Det er jo en fridag, så jeg ble usikker hva som er vanlig. Men takk for kommentar 😊 ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hender vi sjekker, men ikke rett før. Da er det hektisk nok som det er. Send en melding så har du hvert fall gjort det du kan😊 god bedring til sønnen!

Anonymkode: 9b99a...38c

Takk! Ts

Skrevet

Her gir man ikke beskjed. Ungene er foreldrenes ansvar under toget, skolen har ikke noe med det å gjøre. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lurer iblant på hvordan man overlevde i gamle dager uten mobil, ja uten fasttelefon i mine foreldres tilfelle. Man hadde ingen mulighet til å gi beskjed om sånt. 

Anonymkode: a2c0d...885

Nei, vi hadde med meldingsboka i etterkant. 😄 ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...