Gå til innhold

Hvorfor har meglere så få venner på Facebook?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lagt merke til at meglere nesten aldri har noen særlig mange venner på Facebook. Rart? 

Anonymkode: 84941...4fd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange meglere har du sett dette på? Og hva regner du som få venner på Facebook?

Anonymkode: da041...7ce

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett det på flere. Type under 15 venner. Eller så har de hemmelig venneliste.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har sett det på flere. Type under 15 venner. Eller så har de hemmelig venneliste.

Hvor mange er "flere"?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ble registrert 5 647 årsverk i eiendomsmeglingsforetak i 2020.

https://www.finanstilsynet.no/analyser-og-statistikk/statistikk-for-eiendomsmegling/#Antalårsverkieigedomsmeklingsføretak

Hvis vi tar i og sier at 40% av disse ikke er meglere, men diverse administrative stillinger så sitter vi igjen med 3 388 meglere.

Hvis vi også tar i og sier at du har sett at 10 meglere har få venner på Facebook (jeg tror ikke du har sett det på så mange, men skal ta litt i).

10 av 3 388 er 0,30%. Ikke en halv prosent av antall meglere engang.

Så du har ikke grunnlag til å si at meglere har få venner på Facebook.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eiendomsmeglere, aksjemeglere, skipsmeglere eller hvilke meglere mener du? 

Anonymkode: 11cbe...215

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Eiendomsmeglere, aksjemeglere, skipsmeglere eller hvilke meglere mener du? 

Anonymkode: 11cbe...215

Ettersom vi befinner oss på underforumet "Hus og hage" er det vel naturlig å anta at hun mener eiendomsmeglere. 

Anonymkode: 86f39...dae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ble så nyskjerrig at jeg søkte opp en megler på FB hen hadde nesten 3000 venner 😂😂

Anonymkode: 5f8b6...6ef

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje fordi de er smarte nok til å ikke ha 1000 venner og folk man åpenbart ikke vet hvem er eller kjenner. 

Anonymkode: 43928...da4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange av eiendomsmeglerne har enorme nettverk, men ikke alke har disse nettverkene åpent på fjaseboka

Anonymkode: 67c88...07c

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ligger de an i forhold til andre yrkesgrupper? Sammenligner du meglere med andre med tilsvarende utdanning, eller ser du kun på yrkesgrupper uavhengig av utdanningsnivå?

Anonymkode: 40042...dc1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 5/16/2023 at 8:10 PM, AnonymBruker said:

Jeg har lagt merke til at meglere nesten aldri har noen særlig mange venner på Facebook. Rart? 

Tja jeg har flere venner på face som er eiendomsmeglere og alle ar over 600+ venner (en har 2800) synes ikke det er så få

Anonymkode: a3356...51c

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner flere meglere, og ingen av dem har «lite» venner….

Anonymkode: f3199...476

AnonymBruker
Skrevet

En rar tråd som, mest sannsynlig, er feilpostet.

Anonymkode: be82c...0c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eiendomsmeglere kjennetegnes av at de er utadvendte folk som har lett for å snakke med mennesker, og da sier det seg nok selv at påstanden din er tatt ut av løse luften. De er avhengig av å være omgjengelige for å fungere ok i jobben de har.

Hvordan de du kjenner til fremstår på Facebook er nok av liten betydning, de har generelt stort nettverk irl.

Anonymkode: de7da...fe7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...