Adrian2021 Skrevet 16. mai 2023 #1 Skrevet 16. mai 2023 Hei jeg er en mann på 36 år som har vær veldig bekymret i de siste ukene . Oppsøkte legen med urinprøve pga svie og vannlatingsproblemer . Urinprøven ga utslag på blod og protein. Jeg fikk antibiotika selv om prøven ikke påviste bakterie . Men symptomene har forsvunnet kun litt svie og sår i urinrøret . Jeg avla ny urinprøve etter en ukes antibiotika kur idag som igjen ga utslag på mikroskopisk blod og proteiner . Nå er jeg svært bekymret og de går ut over alle rundt meg:( den angsten for kreft er fælt Har noen andre som har hatt mikroskopisk blod i urin uten at det var noe farlig ?
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #2 Skrevet 16. mai 2023 Ble det tatt prøver for seksuelt overførbare sykdommer? Anonymkode: 57d57...263 1 1
Adrian2021 Skrevet 16. mai 2023 Forfatter #3 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ble det tatt prøver for seksuelt overførbare sykdommer? Anonymkode: 57d57...263 Nei
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #4 Skrevet 16. mai 2023 Adrian2021 skrev (2 timer siden): Hei jeg er en mann på 36 år som har vær veldig bekymret i de siste ukene . Oppsøkte legen med urinprøve pga svie og vannlatingsproblemer . Urinprøven ga utslag på blod og protein. Jeg fikk antibiotika selv om prøven ikke påviste bakterie . Men symptomene har forsvunnet kun litt svie og sår i urinrøret . Jeg avla ny urinprøve etter en ukes antibiotika kur idag som igjen ga utslag på mikroskopisk blod og proteiner . Nå er jeg svært bekymret og de går ut over alle rundt meg:( den angsten for kreft er fælt Har noen andre som har hatt mikroskopisk blod i urin uten at det var noe farlig ? Skal du inn med ny prøve? Kan forandre seg til det. Hadde legen vært beskymret hadde du blitt sendt videre. Har forandret seg her fra den ene til den andree gangen. Anonymkode: d35f6...ff3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #5 Skrevet 16. mai 2023 Nå er jeg kvinne, men fikk antibiotika for urinveisinfeksjon/nyrebekkenbetennelse uten at de dyrket prøven først, kun sjekket for blod og protein. Ble litt bedre av antibiotikaen, men fikk raskt symptomer igjen som slo ut på urinprøvene, om trent som på dine prøver. Det var bare at jeg hadde fått feil antibiotika. 90 % av de vleste uvi'er er forårsaket av en bestemt bakterie, ergo gis en smalspektret antibiotika mot den, selv om de egentlig skal dyrke prøve først. Men for de 10 % som har annen bakterie vil den typen antibiotika ikke gi (nok) effekt. Jeg fikk så en bredspektret antibiotika, og ble helt bra. Anonymkode: 1227b...86c
Adrian2021 Skrevet 17. mai 2023 Forfatter #6 Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Skal du inn med ny prøve? Kan forandre seg til det. Hadde legen vært beskymret hadde du blitt sendt videre. Har forandret seg her fra den ene til den andree gangen. Anonymkode: d35f6...ff3 Ja ny prøve på mandag . Nei den andre prøven ga samme utslag
Adrian2021 Skrevet 17. mai 2023 Forfatter #7 Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nå er jeg kvinne, men fikk antibiotika for urinveisinfeksjon/nyrebekkenbetennelse uten at de dyrket prøven først, kun sjekket for blod og protein. Ble litt bedre av antibiotikaen, men fikk raskt symptomer igjen som slo ut på urinprøvene, om trent som på dine prøver. Det var bare at jeg hadde fått feil antibiotika. 90 % av de vleste uvi'er er forårsaket av en bestemt bakterie, ergo gis en smalspektret antibiotika mot den, selv om de egentlig skal dyrke prøve først. Men for de 10 % som har annen bakterie vil den typen antibiotika ikke gi (nok) effekt. Jeg fikk så en bredspektret antibiotika, og ble helt bra. Anonymkode: 1227b...86c Men de sendte urinprøven min til dyrking uten at de fant bakterier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå