AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #61 Del Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 17.5.2023 den 11.38): Jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke bare drikker vann i stedet. Dere Pepsi Max-avhengige er en gjeng forvokste unger som tviholder på tåteflaska si. Anonymkode: c9d24...0ea Jeg synes aggresjonen mot pepsi max er mer uforståelig. Hvorfor er det så viktig å rakke ned på dem som drikker det? Jeg gjør det ikke, men jeg har ikke dette behovet for å slenge nedlatende bemerkninger. Anonymkode: 99f02...661 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #62 Del Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hørt om farris? Anonymkode: 014e4...dff Ja, har hørt om det og liker det overhodet ikke. Anonymkode: 3ad50...687 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #63 Del Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eller flaskevann… uansett billigere (og sunnere) å kjøpe vann enn å kjøpe aspartam på flaske Anonymkode: c9d24...0ea Eller hva med at jeg bare drikker det jeg har lyst på uten at noen andre har noe med det? Jeg er sikkert på at anti-Pepsi Max- folk også har sine laster. Anonymkode: 3ad50...687 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #64 Del Skrevet 20. mai 2023 Det jeg reagerer på i denne forskningen er at de får det til å høres ut som noe sensasjonelt at Pepsi Max ikke regulerer vekten eller hjelper folk til å gå ned i vekt. Er det virkelig noen som drikker Pepsi Max og tror de blir tynnere av å drikke det? Både jeg og de jeg kjenner som drikker sukkerfri brus drikker det for å redusere kaloriinntaket, altså drikke sukkerfri brus i stedet for sukkerholdig brus når man har lyst på brus, og på den måten kraftig redusere kaloriene fra drikke. Det har vel aldri vært snakk om at det er et slankemiddel som magisk tryller vekk fettet på kroppen eller gjør at man ikke legger på seg. Hvis man kompenserer for kalorifri drikke med å spise usunt og/eller i for store mengder så er man selvsagt like langt. Det er vel der problemet til mange er, og det er årsaken til at "alle som drikker Pepsi Max er tjukke". Man blir verken tjukk eller tynn av sukkerfri brus, men veldig mange som sliter med vekta drikker sukkerfri brus. Hvilken effekt på vekta er det de mener at folk har trodd søtningstoffer har? Jeg har aldri trodd eller tenkt at søtningsstoffer har noen slankende virkning. Jeg har bare tenkt at i valget mellom å drikke sukkercola med 37,5 kcal pr 100g og cola zero med 0 kcal pr 100g, så velger jeg den kalorifrie fordi jeg da får i meg null kalorier. Hvis jeg passer på resten av kostholdet mitt så holder jeg vekta eller går ned, men hvis jeg øker på med kalorier en annen plass så nytter det selvfølgelig ikke. De fleste vet vel dette? Eller er det noe ved denne forskningen jeg ikke forstår? Anonymkode: 803b0...05b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå