Gå til innhold

Barnet vil bruke festdrakt fra meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Andre forelderen sin tur til 17 mai feiring. Jeg sendte med festdrakt og far hadde kjøpt festdrakt, barnet vil bruke den fra meg og far mener barnet skal bruke hannes.

Hva blir mest riktig?

Anonymkode: f0027...335

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

La nå barnet få velge. Det er da ingen kamp. Dette er et resultat av dårlig kommuniksjon mellom deg og far!!

Anonymkode: 4b9a9...22b

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Er vel ikke noe som er mer riktig enn noe annet. Så dette får far og datter ordne opp i seg i mellom.

Men hvem er Hanne, er det eier til den tredje drakten?

Anonymkode: cc674...932

• Liker 9
Gjest Mysticgirl
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er vel ikke noe som er mer riktig enn noe annet. Så dette får far og datter ordne opp i seg i mellom.

Men hvem er Hanne, er det eier til den tredje drakten?

Det er dialekt, det er hannes drakt. Det sier vi og her jeg bor :) 

AnonymBruker
Skrevet

Barnet bestemmer 

Anonymkode: aad83...ab0

AnonymBruker
Skrevet

Dere burde kommunisert bedre så barnet slspp dette

Anonymkode: d1f8c...b2d

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Andre forelderen sin tur til 17 mai feiring. Jeg sendte med festdrakt og far hadde kjøpt festdrakt, barnet vil bruke den fra meg og far mener barnet skal bruke hannes.

Hva blir mest riktig?

Til slutt må barnet bruke noe den syns er greit. Men det mest riktige er at du snakker med barnet og prøver å motivere den å bruke den far har kjøpt. Det er du som har laget problemet, da må du prøve å rydde opp.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mysticgirl skrev (6 minutter siden):

Det er dialekt, det er hannes drakt. Det sier vi og her jeg bor :) 

Å ja sånn ja. Forstår. Men dialekt er vel ikke lov her inne for å være pirkete. 

Men uansett så er det vel barnets drakt, ikke mor, far eller «Hanne»

• Liker 3
  • Nyttig 2
Gjest Mysticgirl
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å ja sånn ja. Forstår. Men dialekt er vel ikke lov her inne for å være pirkete. 

Men uansett så er det vel barnets drakt, ikke mor, far eller «Hanne»

Nei er ikke lov med dialekt, det er sant :) 

AnonymBruker
Skrevet
Mysticgirl skrev (2 minutter siden):

Nei er ikke lov med dialekt, det er sant :) 

Jeg takker så mye for oppklaringen!

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hva blir mest riktig?

barnet må da få velge det selv. Skjønner ikke at far gidder å ta den kampen engang.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Fremmed fugl skrev (12 minutter siden):

Til slutt må barnet bruke noe den syns er greit. Men det mest riktige er at du snakker med barnet og prøver å motivere den å bruke den far har kjøpt. Det er du som har laget problemet, da må du prøve å rydde opp.

hvorforchar hun lagd problemer? ts visste kanskje ikke at far hadde kjøpt en

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Herrejesus. 

• Nyttig 1
Skrevet

Pleier du å måtte sende med klær til spesielle anledninger, eller ordner han vanligvis dette selv?

AnonymBruker
Skrevet

Han pleier å ordne det selv hittils. Jeg sender vanligvis ikke med klær. 

AnonymBruker
Skrevet

La ungen bestemme. Velg deres kamper med omhu! 

Anonymkode: 804ff...4b4

Skrevet (endret)
Maleficenta skrev (2 timer siden):

hvorforchar hun lagd problemer? ts visste kanskje ikke at far hadde kjøpt en

Det er far som har barnet 17 mai. Hun har vist manglende tillit og empati. Alle normale foreldrer ser til at barnet har passende tøy. Men TS hun ikke kun sender med en festdrakt som ikke trengs, hun ser til at barnet vet om det.

Er som hvis faren hadde sent med fullt rekvisita til barnebursdag når barnet skal feire hjemme hos mor, og mor står der med det hun har kjøpt og skjegget i postkassen.

Så TS trenger å be om unnskyld og ordne opp.

Endret av Fremmed fugl
Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 minutt siden):

Det er far som har barnet 17 mai. Hun har vist manglende tillit og empati. Alle normale foreldrer ser til at barnet har passende tøy. Men TS hun ikke kun sender med en festdrakt som ikke trengs, hun ser til at barnet vet om det.

Er som hvis faren hadde sent med fullt rekvisita til barnebursdag når barnet skal feire hjemme hos mor, og mor står der med det hun har kjøpt og skjegget i postkassen.

Så TS trenger å be om unnskyld og ordne opp.

nå er du dramatisk. Hva om mor sendte med denne festdrakten nettopp fordi barnet ville ha akkurat den da? Måte på som du overdriver

• Liker 2
Skrevet
Maleficenta skrev (1 minutt siden):

nå er du dramatisk. Hva om mor sendte med denne festdrakten nettopp fordi barnet ville ha akkurat den da? Måte på som du overdriver

Akkurat som far bestiller middag fra Foodora når barnet er hos mor

... "men barnet ønsket Sushi og ikke kjøttpølser..."

AnonymBruker
Skrevet
Fremmed fugl skrev (2 timer siden):

Barnet er vel allerede hos far. Derfor far som ta samtalen med dattera. Det er rart at ts pluselig har valgt å sende med festklær når det vanligvis ikke gjøes. Far har pleid å kjøpe dette selv. Derfor gjorde han det også nå, uvitende om at ts har kjøpt inn noe og sendt det med barnet.

Så nå sitter barnet der med to sett klær, og to foreldre som vil at barnet skal bruke det den har kjøpt. TS burde snakket med far FØR hun kjøpte klær til dattera.

Anonymkode: 4b9a9...22b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...