Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært så heldig, og det er jeg veldig ydmyk og takknemlig for, som aldri i hele mitt liv har slitt med menssmerter. Tror kanskje jeg har hatt litt murringer 2-3 ganger, men fikk mensen når jeg var 10 (pcos) og er nå 28 år. Men, etter jeg fødte mitt første barn i november, har jeg hatt to menstruasjoner, og begge gangene fikk jeg helt vilt vondt… er det en «følge» av fødsel? Har aldri hørt at det er en ting..

Anonymkode: 3ba02...108

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri slitt med menssmerter. Men de to første etter fødsel var sinnssyke. Det var som rier, jeg våknet av det og måtte puste. Blødde også mye mer enn før. Nå har det normalisert seg til hvordan det var før (hatt mens 5 ganger siden fødsel). 

Anonymkode: 4d76a...45a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blødde/blør mer etter fødsel enn før (vet ikke hvordan status er nå etter barn nr 2 og jeg ikke har fått tilbake mensen enda), mulig litt mer menssmerter i korsryggen dagene før/første dagene. Tror det er vanlig at mensen forandrer seg etter fødsel.

Anonymkode: 24d63...969

AnonymBruker
Skrevet

Det tok sikkert 8-10 runder før ting stabiliserte seg litt mer. Har blødd mer enn før likevel, men de første to rundene måtte jeg seriøst ha bleie for jeg blødde utover alt. 

Anonymkode: 73aa4...05c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde mensensmerter som veldig ung men ikke noe særlig som voksen. Men etter jeg fødte var de første menstruasjonene ganske vonde ja, tror nok det går over etterhvert. 

Anonymkode: ef3f1...7ee

AnonymBruker
Skrevet

Før graviditet, ante jeg ikke når eggløsningen var eller når mensen kom. Jeg blødde lite og hadde ingen smerter overhodet.

Fødselen endte med hastesnitt i full narkose. Og etter det så kom smertene. Fra eggløsning til mensen er over. Konstant. Etter noen år dro jeg til legen med det, fikk henvisning til sykehuset. De tok undersøkelse med ultralyd, ikke kikkhull. Men fikk endometriose-diagnosen... ikke noe mer er gjort siden, og jeg popper piller 19 av 24 dager i måneden (har kort syklus!)

Det er 13 år siden fødselen.

Anonymkode: d3069...355

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos meg er det motsatte, pluss at andre ting er endret, som sykluslengde og symptomer ved eggløsning. Tror nok det er vanlig at mensen endrer seg etter fødselen og etter å ha vært uten menstruasjon så lenge. 

Anonymkode: 0b331...000

AnonymBruker
Skrevet

Samme skjedde her. Har aldri kjent smerter rundt mens eller eggløsning . Etter første fødsel har jeg både menssmerter og eggløsningssmerter. Er 34 og 9 år siden første fødsel (5 år siden nr 2), det har blitt marginalt bedre, men fremdeles ganske vondt. Små rier i rygg og bekken en dag og to. 

Anonymkode: 271a3...ca0

AnonymBruker
Skrevet

Her kom eggløsningssmerter og menssmerter etter fødsel nr 2. 9 år siden nå, og har ikke gått over eller blitt bedre. 

Anonymkode: 884bf...644

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...