AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #1 Skrevet 16. mai 2023 Så at det dukket opp en lignende tråd her, men jeg prøver meg med en egen allikevel 😅 Jeg har et par uker aleine med fireåringen i juli, og tenker det kan være greit å finne på noe gøy. Men jeg har så dårlig fantasi, og vet også lite om hva slags steder som finnes rundt omkring. Alternativer er selvfølgelig Kristiansand Dyrepark, Hunderfossen osv, men jeg kunne tenkt meg noe i litt mindre skala. Kanskje med en billig overnatting et sted. Jeg er på nivå med campinghytter osv. Så billig som mulig! Jeg bor i Tønsberg, og tenker kanskje rundt en maks fire-fem timers kjøring radius. Hva finnes i dette nedslagsfeltet? Anonymkode: b564d...709
Tanuki Skrevet 16. mai 2023 #3 Skrevet 16. mai 2023 (endret) Leie en hytte ved kysten? F.eks ved Larvik eller Helgeroa. Veldig fint der om sommeren, så kan du ta dagstur til Mølen, rutebåten går til Langesund ( badeparken der er nok stas), vi pleier også å besøke Follevik( tror det heter det) familiepark , ikke langt fra Larvik. Min 4-5 åring hadde mye mer glede av det enn dyreparken i Kr.sand. * Foldvik Familiepark ved Stavern https://foldvik.no/ Endret 16. mai 2023 av Tanuki 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #4 Skrevet 16. mai 2023 Ta ferge Sandefjord - Strömstad, lei en campinghytte langs Västkusten. Masse å finne på for både voksne og barn. Anonymkode: af41d...e07
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #5 Skrevet 16. mai 2023 Lite kjent i området så lite konkrete tips. Men ja, min erfaring er hold det enkelt. 4 åringen vil være sammen med deg. Så bo i hytte , telt, gå tur i skogen, bade/vasse , hengekøye , besøke en gård. Trenger ikke være ekstravagant på noe vis. Anonymkode: a5852...850 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #7 Skrevet 16. mai 2023 Anbefaler vestkysten i Sverige! Start med båten til Strømstad med buffeet, så kan dere føle at dere er skikkelig på tur. Feks bo på Daftø camping (om det ikke er for sent å booke hytte?). Her har de svømmebasseng, lite tivoli, det er rett ved havet osv. Alternativt er Nordens ark i nærheten av Uddevalla kjempe koselig dyrepark. Borås har også en park. Gøteborg er en fantastisk by - men anbefaler ikke Liseberg midt på sommeren, fryktelig mye folk.. Eller så kan man dra innover i landet til Skara sommerland. Astrid Lindgrens verden er også veldig fint, men det er kanskje litt i lengste laget. Det er jo ikke veldig langt til Larvik for båten til Danmark heller, men da går deg fire timer bare på båten. Men i Danmark er det et hav av aktiviteter for barn i den alderen. Men kan også anbefale Foldvik i Stavern som flere nevner. Anonymkode: ae726...562
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #8 Skrevet 17. mai 2023 Takk for mange tips! Vi skal selvfølgelig gjøre mye enkelt også, vi tilbringer gjerne mange dager på stranda eller på gårder osv, og jeg vet at barnet ikke har noen ønsker om noe konkret enda. Men jeg har lyst til å ha en litt annerledes opplevelse også, med bare oss to, og noe som vi ikke normalt ville gjort en vanlig lørdag eller søndag ☺️ Foldvik hadde jeg glemt litt bort, men dit må vi absolutt ta en tur! Skal også sjekke ut mer i Sverige ☺️ Ts Anonymkode: b564d...709
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #9 Skrevet 17. mai 2023 Kosterøyene! Fantastisk fint! Anonymkode: c2864...779
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #10 Skrevet 18. mai 2023 Foldvik er fint, Eller så hadde jeg valgt litt etter dine preferanser. Min husker ikke noe fra de årene. Tur til en ny lekeplass eller strand kan være vel så gøy som en kostbar dyrepark Anonymkode: 74a91...081
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #11 Skrevet 18. mai 2023 Tusenfryd 😁 Jeg for min del dro i parker for MIN del. Lettere å holde ungen okkupert og fornøyd. Roligere for mor. Anonymkode: 6df2d...0fd
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #12 Skrevet 18. mai 2023 Hva med Hamar? Tangen Dyrepark, Jernbanemuseet og Domkirkeodden? Anonymkode: 5a8f5...dcc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå