anonymius1 Skrevet 16. mai 2023 #1 Skrevet 16. mai 2023 Gutten min sin oldefar døde i dag, og begravelsen skal være neste torsdag. Da skal han ha eksamen. Noen som vet reglene angående dette? Er det mulig å få fritak? Eller må han droppe begravelsen?
Kjetil E Skrevet 16. mai 2023 #2 Skrevet 16. mai 2023 anonymius1 skrev (3 minutter siden): Gutten min sin oldefar døde i dag, og begravelsen skal være neste torsdag. Da skal han ha eksamen. Noen som vet reglene angående dette? Er det mulig å få fritak? Eller må han droppe begravelsen? Et kjapt googlesøk sier at det får han. På Ung var det en som stilte spørsmålet og der var svaret at ja det har man rett på. Og man slipper å ta eksamen senere. Det vil kun være standpunktkarakterene som da gjelder ved opptak til vgs. Den som spurte var 15 år. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #3 Skrevet 16. mai 2023 Kontakt rekor på skolen Anonymkode: 1f27b...b67 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #4 Skrevet 16. mai 2023 Han kan ta eksamen en annen dag.😊 Kondolerer med tapet Hilsen lærer Anonymkode: ee893...9ff 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #5 Skrevet 16. mai 2023 Får ta igjen en annen dag kondolerer❤️ Anonymkode: 9d29a...e98
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #6 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han kan ta eksamen en annen dag.😊 Kondolerer med tapet Hilsen lærer Anonymkode: ee893...9ff Dette stemmer ikke på ungdomsskolen. Eksamen på ungdomsskolen kan ikke utsettes på noen måte. Her er det kun to valg: enten droppe eksamen, eller droppe begravelse. Hvis du er lærer på ungdomsskole, burde du vite det. Hvis han ikke skal ha eksamen: Dra til legen og få en legeerklæring. Det er det eneste som er gyldig for å få godkjent fravær på eksamen. Ta evt kontakt med rektor for å høre der, i stedet for å stole på folk på et forum. Anonymkode: 05189...d93 5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #7 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette stemmer ikke på ungdomsskolen. Eksamen på ungdomsskolen kan ikke utsettes på noen måte. Her er det kun to valg: enten droppe eksamen, eller droppe begravelse. Hvis du er lærer på ungdomsskole, burde du vite det. Hvis han ikke skal ha eksamen: Dra til legen og få en legeerklæring. Det er det eneste som er gyldig for å få godkjent fravær på eksamen. Ta evt kontakt med rektor for å høre der, i stedet for å stole på folk på et forum. Anonymkode: 05189...d93 Det stemmer ikke. Her hsr de oppsamling senere for de som ikke tok opprinnelig Anonymkode: 9d29a...e98 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #8 Skrevet 16. mai 2023 anonymius1 skrev (2 timer siden): Gutten min sin oldefar døde i dag, og begravelsen skal være neste torsdag. Da skal han ha eksamen. Noen som vet reglene angående dette? Er det mulig å få fritak? Eller må han droppe begravelsen? Begravelsen ble bestemt uten å ta hensyn til oldebarnets eksamen? Hvor mange andre avtaler hadde dere i familien som var helt umulige å flytte på? Hva med å ha begravelse fredag isteden? Anonymkode: 365c8...2ff 6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #9 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Begravelsen ble bestemt uten å ta hensyn til oldebarnets eksamen? Hvor mange andre avtaler hadde dere i familien som var helt umulige å flytte på? Hva med å ha begravelse fredag isteden? Anonymkode: 365c8...2ff Er du seriøs nå, eller er det ironi? Anonymkode: 6a0c6...fda 6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #10 Skrevet 16. mai 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Begravelsen ble bestemt uten å ta hensyn til oldebarnets eksamen? Hvor mange andre avtaler hadde dere i familien som var helt umulige å flytte på? Hva med å ha begravelse fredag isteden? Anonymkode: 365c8...2ff Sikkert noe annet, jeg måtte droppe eksamen for begravelsen til bestefar, ferien til de andre var viktigere... Anonymkode: 69a96...6e2 1
Snabeltann Skrevet 16. mai 2023 #11 Skrevet 16. mai 2023 Hen får tatt bokmålen onsdag, så får dere legeerlæring/sykemelding/permisjon for nynorsken torsdag. Ingen problem. Hilsen 10.klasselærer 1
Snabeltann Skrevet 16. mai 2023 #12 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det stemmer ikke. Her hsr de oppsamling senere for de som ikke tok opprinnelig Anonymkode: 9d29a...e98 Nei, dette stemmer overhode ikke, hva er det du snakker om? Du tenker kanskje på tentamen? Udir arrangerer kun eksamen på satt dag, legeerklæring eller "ikke møtt" om den ikke blir tatt. Verre er det ikke. 6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #13 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Begravelsen ble bestemt uten å ta hensyn til oldebarnets eksamen? Hvor mange andre avtaler hadde dere i familien som var helt umulige å flytte på? Hva med å ha begravelse fredag isteden? Anonymkode: 365c8...2ff Skjerp deg Anonymkode: 9d29a...e98
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #14 Skrevet 16. mai 2023 Snabeltann skrev (8 minutter siden): Nei, dette stemmer overhode ikke, hva er det du snakker om? Du tenker kanskje på tentamen? Udir arrangerer kun eksamen på satt dag, legeerklæring eller "ikke møtt" om den ikke blir tatt. Verre er det ikke. Herregud, nei det var eksamen å siden vi har vært gjennom det så vet jeg det. Så bare slutt Anonymkode: 9d29a...e98
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #15 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du seriøs nå, eller er det ironi? Anonymkode: 6a0c6...fda Det er da helt vanlig å ta hensyn til familiens planer når en bestemmer tidspunkt.feks at noen trenger tid til å komme seg hjem fra ferie etc Anonymkode: a67c3...c4b 6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #16 Skrevet 16. mai 2023 En oldefars begravelse bør ikke prioriteres og er i mine øyne ikke grunn nok for å ikke ta eksamen. Anonymkode: 56d21...858 8
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #17 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er da helt vanlig å ta hensyn til familiens planer når en bestemmer tidspunkt.feks at noen trenger tid til å komme seg hjem fra ferie etc Anonymkode: a67c3...c4b Man kan ikke alltid planlegge Anonymkode: 9d29a...e98
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #18 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det stemmer ikke. Her hsr de oppsamling senere for de som ikke tok opprinnelig Anonymkode: 9d29a...e98 Det går ikke an. Du må tenke på tentamen, da er det såklart mulig å flytte på noe. Eksamen i grunnskolen kan ikke flyttes, det er likt over hele landet. Anonymkode: 05189...d93 3 1
anonymius1 Skrevet 16. mai 2023 Forfatter #19 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Begravelsen ble bestemt uten å ta hensyn til oldebarnets eksamen? Hvor mange andre avtaler hadde dere i familien som var helt umulige å flytte på? Hva med å ha begravelse fredag isteden? Anonymkode: 365c8...2ff Dette er min eksfamilie, så jeg har ikke så mye jeg skulle sagt. Men når dette er sagt så vet jeg det ble lagt frem et ønske, men dette er et veldig lite sted, så det gikk ikke an å velge dag..
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #20 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det går ikke an. Du må tenke på tentamen, da er det såklart mulig å flytte på noe. Eksamen i grunnskolen kan ikke flyttes, det er likt over hele landet. Anonymkode: 05189...d93 Herregud nei det var eksamen , jeh vet hva barnet mitt hadde vet du Anonymkode: 9d29a...e98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå