Gå til innhold

I natt får vi betalt for å bruke strøm flere steder i Norge. Flere som skal sette på varmeovn og div i natt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Greit å få litt fratrekk på neste strømregning. Men pass på å ikke bruke for mye, slik at du går over nivået du allerede er på. 

Anonymkode: 84a69...8ff

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått fratrekk hele vinteren.

Anonymkode: 8ea63...93e

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke behov for det, gitt. Det er jo varmt ute her vi bor, så trenger ikke akkurat å sette på noe varme inne nå.

Anonymkode: 36439...9e4

AnonymBruker
Skrevet

Så trassig er jeg ikke, nei. Fyrer ikke for kråka.

Anonymkode: 92a91...03c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, så viktig er ikke noen kroner her og der. Greit å tenke på miljøet også oppi det hele.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ikke behov for det, gitt. Det er jo varmt ute her vi bor, så trenger ikke akkurat å sette på noe varme inne nå.

Her er det meldt 4℃ i natt, så varmen går på med god samvittighet 🤭

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
DelvisPresley skrev (1 minutt siden):

Nei, så viktig er ikke noen kroner her og der. Greit å tenke på miljøet også oppi det hele.

Miljøet? 🤣

Anonymkode: e8485...b76

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruker ting når jeg har behov for det. Justerer bare skatten til å gjøre opp for urimelig strømpris og skatter/avgifter

Anonymkode: 616ba...01f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bruker ting når jeg har behov for det. Justerer bare skatten til å gjøre opp for urimelig strømpris og skatter/avgifter

Spørs når du har "behov" for det.

AnonymBruker
Skrevet

Husk at du fortsatt må betale nettleie og blir straffet om du belaster mer enn 5 kw 😉

Anonymkode: da8e6...53f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Greit å få litt fratrekk på neste strømregning. Men pass på å ikke bruke for mye, slik at du går over nivået du allerede er på. 

Jeg skjønner egentlig ikke hvordan dette fungerer, kan du forklare det for meg? 

Anonymkode: cf925...cf7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Her er det meldt 4℃ i natt, så varmen går på med god samvittighet 🤭

Men da har dere vel heller ikke slått helt av varmen enda?  

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Spørs når du har "behov" for det.

Jeg setter f.eks. på vaskemaskina når jeg føler for å vaske klær, uavhengig av hva strømmen koster akkurat da. På med ovnen hvis jeg fryser osv. Så tar jeg forbruk x faktisk pris og trekker fra forskjellen mellom det og forbruk x realistisk pris når jeg ordner skatt. Å bli rana er et valg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men da har dere vel heller ikke slått helt av varmen enda?  

Vi fyrer med ved på dagtid. Men bruker selvsagt varmeovn når vi får betalt for det...

Anonymkode: 24eb0...c98

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg skjønner egentlig ikke hvordan dette fungerer, kan du forklare det for meg? 

Anonymkode: cf925...cf7

Du får et prispåslag om du belaster nettet mer enn 5 kw. Det skjer som regel om du har mer enn tre strømkrevende husholdningsapparatet gående samtidig. F.eks om vaskemaskin, tørketrommel, kokeplate og en vannkoker går samtidig.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Justerer skatten? Har du en nær venn i skattevesenet som jeg hjelper deg å svindle, siden du kan justere din egen skatt? Eller jobber du der selv?

Anonymkode: 0f201...756

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Justerer skatten? Har du en nær venn i skattevesenet som jeg hjelper deg å svindle, siden du kan justere din egen skatt? Eller jobber du der selv?

Anonymkode: 0f201...756

Alle kan da justere sin egen skatt på skatteetaten sine sider. Kan betale 10% skatt på millioninntekt om du ønsker det.

Om det er lurt eller ikke er en helt annen sak. 

Anonymkode: 8eb93...f39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...