Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kort fortalt:

Dama mi var utro i fylla to ganger med samme mann.

Hun angret visst voldsomt, men fortalte det ikke til meg før jeg oppdaget det 4 mnd etterpå.

Jeg bodde da hos henne mens jeg lette etter egen leilighet å kjøpe, men pga høye priser og lavt lån har dette drøyet ut og jeg har blitt boende til tross for at det er lite og trangt med oss to og hennes tenårings barn.

I tiden etter "avsløringen" fortsatte vi som før med sex, fordi jeg var redd for å miste henne og fordi jeg elsket henne høyt og hun angret.

Så fikk hun MS diagnose og forandret personligheten sin til å bli sur og gretten daglig.

Jeg ble da boende for å støtte og hjelpe henne, selv om jeg ønsket å flytte ut.

Mistet også all sexlyst og også de sterke følelsene for henne etter at hun begynte å bjeffe og være så irritabel både mot meg men mest barna.

Nå har det gått 10 måneder siden avsløringen, og jeg har enda ikke fått kjøpt leilighet pga at jeg taper i budrunder eller boligene er for dyre i utgangspunktet.

Hun ønsker at vi skal kjøpe noe sammen men det er uaktuelt.

Jeg ønsker å fortsette, men som særboer for jeg må prosessere dette alene i min bolig, og ikke når jeg har hun og barna hennes rundt meg .

Har gått til psykolog og han sier jeg må bo for meg selv for å få ting på avstand, fordi det er umulig å finne ut hva jeg ønsker og føler når jeg sitter midt i hele greia

I dag møtte hennes ff på bussen som bor i nabogaten og jeg er alltid redd for å støte på han.

Da fikk jeg en sånn reaksjon som jeg kunne får når jeg ser han; høy puls, kvalm, skjelving, sinne og frustrasjon.

Da jeg kom hjem var jeg irritert og frustrert over at jeg har brukt så langt tid på å komme meg ut av hennes bolig og sa at jeg er på aktiv boligjakt og flytter og da ble hun rasende og nektet meg det.

Jeg sa til må bli særboere men det forstår hun ikke.

Hva gjør jeg?

M51

Anonymkode: 01c55...e5f

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du gjør det som er best for deg. 

Anonymkode: 4d293...449

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kort fortalt:

Dama mi var utro i fylla to ganger med samme mann.

Hun angret visst voldsomt, men fortalte det ikke til meg før jeg oppdaget det 4 mnd etterpå.

Jeg bodde da hos henne mens jeg lette etter egen leilighet å kjøpe, men pga høye priser og lavt lån har dette drøyet ut og jeg har blitt boende til tross for at det er lite og trangt med oss to og hennes tenårings barn.

I tiden etter "avsløringen" fortsatte vi som før med sex, fordi jeg var redd for å miste henne og fordi jeg elsket henne høyt og hun angret.

Så fikk hun MS diagnose og forandret personligheten sin til å bli sur og gretten daglig.

Jeg ble da boende for å støtte og hjelpe henne, selv om jeg ønsket å flytte ut.

Mistet også all sexlyst og også de sterke følelsene for henne etter at hun begynte å bjeffe og være så irritabel både mot meg men mest barna.

Nå har det gått 10 måneder siden avsløringen, og jeg har enda ikke fått kjøpt leilighet pga at jeg taper i budrunder eller boligene er for dyre i utgangspunktet.

Hun ønsker at vi skal kjøpe noe sammen men det er uaktuelt.

Jeg ønsker å fortsette, men som særboer for jeg må prosessere dette alene i min bolig, og ikke når jeg har hun og barna hennes rundt meg .

Har gått til psykolog og han sier jeg må bo for meg selv for å få ting på avstand, fordi det er umulig å finne ut hva jeg ønsker og føler når jeg sitter midt i hele greia

I dag møtte hennes ff på bussen som bor i nabogaten og jeg er alltid redd for å støte på han.

Da fikk jeg en sånn reaksjon som jeg kunne får når jeg ser han; høy puls, kvalm, skjelving, sinne og frustrasjon.

Da jeg kom hjem var jeg irritert og frustrert over at jeg har brukt så langt tid på å komme meg ut av hennes bolig og sa at jeg er på aktiv boligjakt og flytter og da ble hun rasende og nektet meg det.

Jeg sa til må bli særboere men det forstår hun ikke.

Hva gjør jeg?

M51

Du finner et eget sted å bo, eie eller leie, og flytter dit. Hun har ikke mulighet til å «nekte deg» det. Hun kan gjøre det slutt, men inntil videre er det kun en trussel.

Anonymkode: 43f2a...970

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke at dette er noe å lure på. Selvsagt flytter du. Hun kan ikke nekte deg noe som helst.

Anonymkode: 2c257...73e

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel ikke gjøre annet enn å fortsette boligjakt og budrunde, eventuelt leie i mellomtiden. 

Personlig hadde jeg gjort forholdet slutt, og jeg tenker det vil være sunt for deg å komme deg fort ut og få hun mer på avstand så du erfarer at du ikke er så avhengig av henne som du tror og dermed klarer å slå opp. Du fortjener bedre ❤️

Anonymkode: f8699...341

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jo bodd her lenger fordi hun ble alvorlig syk og trengte hjelp og psykisk støtte.

Hun hadde fortjent at jeg stakk, men jeg klarte det bare ikke.

Er glad i henne til tross for utroskapen men vi har ikke hatt sex på flere måneder fordi jeg har null lyst. 

Før utroskapen kunne vi ha sex flere ganger om dagen.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville funnet meg et sted å leie, evt sofaen til en singel kompis. Om så bare en liten hybel, i påvente av kjøp. Siden skoleåret straks er slutt, bør det la seg gjøre. Kom deg ut, ts!!!! Hu var utro mot deg to ganger, og likevel føler hun at hun har rett til å være sur på deg?? Det blir så feil!!!

Anonymkode: 9c74b...63b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Finn deg et sted å leie, da vel. Du må jo ikke kjøpe for å flytte ut.

AnonymBruker
Skrevet

Syns du motsier deg selv.

Skriver du ble fordi du hjelper hun.

Men og at du ikke får kjøpt deg bolig.

Du kunne bare leid deg noe.

Ganske tafatt å være så gammel, bo hos ei dame og hennes barn, under påskuddet om at du ikke får flyttet.

Alle kan flytte. Du kan leie en hybel.

Anonymkode: 31257...ccd

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun forstår det den dagen du tar med snippsekken din og flytter ut.

Anonymkode: 23cf3...823

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun trenger da ikke forstå det for at du skal flytte ut. 

Økonomisk vil du bli forplikter til å dekke din halvdel av lånet etter du flytter ut, men du kan kreve leie for at hun bor i din halvdel. I tilfelle det er en hindring for deg.

Anonymkode: 13173...23a

AnonymBruker
Skrevet

Har du sett denne diagnosen hennes skriftlig? Uansett, barn fra før, utro, ingen forståelse, møter på ff... Her må du jo bare leie eget til du får kjøpt. 

Anonymkode: 21f05...f10

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Syns du motsier deg selv.

Skriver du ble fordi du hjelper hun.

Men og at du ikke får kjøpt deg bolig.

Du kunne bare leid deg noe.

Ganske tafatt å være så gammel, bo hos ei dame og hennes barn, under påskuddet om at du ikke får flyttet.

Alle kan flytte. Du kan leie en hybel.

Anonymkode: 31257...ccd

Fordi jeg ønsker å komme inn på boligmarkedet, og hvis jeg hadde leid så er det kontrakt på minst ett år og det hadde vært trasig hvis jeg hadde fått kjøpt.

I tillegg er det mye arbeid å flytte inn og ut med ting. Har et lager jeg betaler på og der er sakene mine.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har du sett denne diagnosen hennes skriftlig? Uansett, barn fra før, utro, ingen forståelse, møter på ff... Her må du jo bare leie eget til du får kjøpt. 

Anonymkode: 21f05...f10

Joda det er ikke tull.i har vært med henne på sykehuset på undersøkelser.

Hun har slitt et par år og så eskalerte symptomene etter at jeg fant ut av utroskapen.

Det ga henne mye stress som gjorde sykdommen verre, sier legene.

Ts

Skrevet

Ikke for å støtte henne, men jeg kan forstå hennes reaksjon og sinne/irritabilitet. Hun har fått en diagnose som tilsier at hun kommer til å bli mer og mer fanget i sin egen kropp og enden på visa er at hun sitter i rullestol og er 100% avhengig av andre for å i det hele tatt få i seg mat eller å klø seg på nesa. Det er traumatisk å vite at det er fremtiden på sikt. 

Men, du burde faktisk gått litt hardere på for å finne deg et sted å bo. Enten leie eller eie. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva gjør jeg?

Du flytter ut, selvsagt.

Dår du ikke kjøpt så leier du inntil videre. Ta deg sammen!

• Nyttig 2
Skrevet

Høyr på psykologen din, du. Han/ho er upartisk, men kjenner deg og kan sjå situasjonen din utanfrå. 

• Liker 1
Skrevet

Synes du har gode refleksjoner og en god vurdering av hva du skal gjøre. 

Du kjøper deg en liten leilighet og flytter. Hun trenger ikke vite ar du kjøper engang. 

Tenk på deg selv. Få tid til deg selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil fortsette som særboer mens hun gjør det slutt hvis jeg flytter. Hun forstår ikke at bosituasjonen kveler forholdet.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vil fortsette som særboer mens hun gjør det slutt hvis jeg flytter. Hun forstår ikke at bosituasjonen kveler forholdet.

Ts

Da må du flytte og så får det bli som det blir.

Anonymkode: fd3bb...a39

• Liker 3
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...