Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For tre år siden ble det slutt med eksen, og det slipper ikke tak i meg. 
rekasjonen vår strakk seg over ca 2 år, der vi var ofisielle i 1 år og kun et halvt år var stabilt og bra. 
jeg klarer ikke å glemme denne perioden som var bra, da jeg aldri tidligere har kjent på en sånn ro og sikkerhet i et forhold. 

Da han et halvt år inn i forholdet snudde til en jeg ikke kjente igjen, var jeg knust, og da det ble slutt et halvt år senere av en bagatell (han hadde kastet meg ut 5 ganger på dette halvåret) var jeg lettet. Han ønsker seg tilbake rimelig kjapt, men jeg var avventende og det endte gang på gang med at han dumpet meg over bagateller eller at jeg ikke godtok hans krav for å bli sammen igjen (eks kutte kontakt med andre mannlige bekjente). 

Jeg la også merke til at han ga blaffen i meg så lenge han visste hvor han hadde meg, men så fort han fikk nyss i at jeg hadde vært med andre så ble han desperat og skulle ha meg tilbake. Da viste han denne godsiden frem til jeg ga etter, og så forsvant han ut av det blå og la skylden på meg som regel. 

Fornuften sier jo at dette ikke er en mann å satse på, da han var irritabel, nedlatende, alt skulle gå på hans premisser og han hadde lite tålmodighet til meg. Det siste halvåret gikk jeg på tå rundt han og følte han bare var lei av meg og ville ha minst mulig med meg å gjøre. Men jeg klarer ikke slippe følelsene jeg hadde det første halvåret hvor alt var en dans på roser, og er redd den dårlige delen av forholdet bare var en periode, og at vi kunne fått det fint igjen. 

Trenger råd, har noen vært i lignende situasjon og fått det fint igjen? Eller ville dette ikke vært liv laga uansett? Følte vi ikke fikk prøvd ordentlig på en måte, og at det var tull og bagateller som ødela alt. 

Anonymkode: 6e5e0...983

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom denne fyren var "the one", vil du nok få det enormt mye bedre med "the two" :) 

Anonymkode: 03cee...994

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dersom denne fyren var "the one", vil du nok få det enormt mye bedre med "the two" :) 

Anonymkode: 03cee...994

Jeg har prøvd the two, men det endte rett å slett fordi jeg ikke fikk eksen ut av hodet. 
Dette var en respektull, snill, tilgjengelig og flott mann, og jeg prøver å fortelle meg at det er dette jeg vil ha - men jeg tiltrekkes nok mer av de litt mer spennende, utilgjengelige og de man må jakte litt på. Jeg liker også bedre å kunne tulle og le, fremfor å kose og klemme. Hvis det gir mening. Alt for oppofrende og kjærlige menn gjør at jeg føler meg kvalt, og nesten så jeg ser litt ned på dem. At de blir for pusete. Men det gir meg så dårlig samvittighet å føle slik, føler at jeg kaster bort de gode mennene fordi jeg «vil» ha en drittsekk (satt på kanten).

ts

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke "the one", Ts!

"The one" ville ha behandlet deg med respekt og omtanke.

Den mannen du beskriver er en voldelig manipulator, som drev psykisk vold mot deg for å bryte deg ned og kontrollere deg.

For at de skal få muligheten til å bygge deg ned må de først få deg hektet på det de later som om de kan gi deg, hektet på den kjærligheten han lot som om han hadde for deg. For idet du ble hektet (hekt er ikke kjærlighet, fordi det man hektes på ikke er ekte og er alt annet enn kjærlighet!) da ville du leve med et stadig håp om bedre tider hver gang han gjorde og sa ting for å bryte deg ned.

Og han lyktes - selv så lenge etterpå er du fremdeles hektet på det håpet på det som ikke var han, som ikke var kjærlighet fra hans side.

Dette er ikke kritikk av deg, Ts! Men du bør helt seriøst ta noen timer hos en psykolog, for du må finne ut hvordan du kan komme ut av hektet på denne voldelige mannen, og du må finne ut hva det er du har opplevd som gjør at du tror vold er kjærlighet, at du ikke fortjener bedre. For det gjør du, vet du - du fortjener langt bedre!

Søk hjelp, for du kan komme ut av dette hektet på denne voldelige mannen. Han kommer aldri til å endre seg, og han kan aldri bli noen kvinnes "the one", for han vil alltid bryte ned kvinnene han er sammen med. Slike menn får energi ved å kontrollere og bryte ned kvinner, ved å lure kvinner til å tro han elsker dem, mens han kun er ute etter å ødelegge dem. Selv når han er "kjærlig" er det med baktanken at det er noen han må late som han er fordi det er virkemiddelet som får kvinnene nok hektet slik at han kan begynne å bryte dem ned.

Denne mannen er kvinners mareritt, en voldelig drittsekk.

Søk hjelp slik at du kommer deg ut av dette hektet som ellers vil ødelegge deg like mye fremover som det han gjorde mens dere var sammen. Om du ikke søker hjelp og kommer deg ut av hektet lar du ham kontrollere livet og fremtiden din og ødelegge deg stadig mer, selv om dere ikke er sammen. Du MÅ komme deg ut av dette hektet!

Anonymkode: 46073...664

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har prøvd the two, men det endte rett å slett fordi jeg ikke fikk eksen ut av hodet. 
Dette var en respektull, snill, tilgjengelig og flott mann, og jeg prøver å fortelle meg at det er dette jeg vil ha - men jeg tiltrekkes nok mer av de litt mer spennende, utilgjengelige og de man må jakte litt på. Jeg liker også bedre å kunne tulle og le, fremfor å kose og klemme. Hvis det gir mening. Alt for oppofrende og kjærlige menn gjør at jeg føler meg kvalt, og nesten så jeg ser litt ned på dem. At de blir for pusete. Men det gir meg så dårlig samvittighet å føle slik, føler at jeg kaster bort de gode mennene fordi jeg «vil» ha en drittsekk (satt på kanten).

ts

Nei - du er hektet på en mann som har ødelagt deg.

Og han kontrollerer og ødelegger deg fremdeles - noe du godt beviser her.

Søk hjelp. Du må få hjelp til å finne ut hvorfor du søker menn som ødelegger deg! Du må få hjelp til å reparere deg selv.

Når du har gjort det, da vil du være i balanse selv, og da vil du også bli oppriktig tiltrukket av gode menn.

Det at du finner gode menn "ikke god nok", det er fordi den voldelige eksen din ødela deg så mye at han fremdeles styrer livet ditt. Han kodet deg til å tro at vold er kjærlighet, og han lyktes tydeligvis bra med det, om man ser på hva du her skriver.

Søk hjelp, Ts, du MÅ ut av dette hektet og du må reparere deg selv!

Anonymkode: 46073...664

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er som deg TS. Jeg klarer bare å like de som er avvisende/kontrollerende, og som jeg føler at jeg må gå på tåspissene for å tilfredsstille og at jeg er heldig at de tar til takke med meg.

Kommer det en snill og god mann som behandler meg rett så avskyr jeg ham,

Jeg har innsett at jeg er relasjonsskadet og nok alltid har vært det.

Løsningen for min del er å bare være alene og ikke ha noe med menn å gjøre. Har prøvd begge typer menn og det ender bare med stess og negativitet uansett.

Anonymkode: c6b0c...871

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...