Gå til innhold

Hvilken bunad syns du er den peneste?

Phoenix Heart

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 18.5.2023 den 21.27):

Kjoler er fint på 17 mai.

Bunad er utdatert synes jeg. 

Anonymkode: 7ca88...a3b

Bunad er vel ikke utdatert, det er jo veldig populært, og nærmest bunadspress i mange kretser.

Men alle må få kle seg som de selv vil. Og personlig synes jeg at også bukser er fint på 17. mai! Det går an å pynte seg litt med bukse også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er så mange pene bunader, hver på sin måte, og det er jo mangfoldet som gjør det så fint når vi møtes til fest i landet vårt 🇳🇴 
Ikke lett å være objektiv, men jeg elsker min lofotbunad med sine ville markblomster med blåklokken i hovedrollen også på sølvet. Den blå stakken symboliserer selvfølgelig havet. 💙4E6DD4F9-A92A-4016-BE5B-34FDCF0EA077.thumb.jpeg.5c9d913995f143e0105e6e5311e39522.jpeg

Anonymkode: 89185...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er så mange pene bunader, hver på sin måte, og det er jo mangfoldet som gjør det så fint når vi møtes til fest i landet vårt 🇳🇴 
Ikke lett å være objektiv, men jeg elsker min lofotbunad med sine ville markblomster med blåklokken i hovedrollen også på sølvet. Den blå stakken symboliserer selvfølgelig havet. 💙4E6DD4F9-A92A-4016-BE5B-34FDCF0EA077.thumb.jpeg.5c9d913995f143e0105e6e5311e39522.jpeg

Anonymkode: 89185...b40

Enig! Passe mye broderier, ikke for mye ekstra som sjal/halskryss/tørkle/forkle osv. Sølja er fantastisk fin. Denne har jeg selv.

Liker også mannsbunad fra Nordland og Troms med brokadevest, og Tromsbunad for kvinner. Jeg liker best den med gult liv og halstørkle. 

Nordlandsbunaden er fin den også, men jeg liker ikke motivene på broderiene. Hva skal det være liksom. Men jeg liker komposisjonen, og liker den grønne best. 

Anonymkode: bd6e2...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rukkastakk er også veldig flott forresten.

Anonymkode: 0a998...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...