AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #61 Del Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Oi her var det mykje som skjedde! Elskar den! Anonymkode: e200e...1c3 Ja, ikke sant 😃 Og valgmulighetene er mange! Anonymkode: 4bb44...c34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #62 Del Skrevet 17. mai 2023 Min grønne Vestfold bunad. Har sydd den selv Anonymkode: a6444...f93 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #63 Del Skrevet 17. mai 2023 Det finnes mange vakre bunader, men Nordlandsbunaden (blå er våre) har jeg et veldig nært forhold til pga nær tilknytning til landsdelen selv om jeg bor på Østlandet. Så skal jeg svare med hjertet, så blir det den. Anonymkode: 31775...382 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #64 Del Skrevet 17. mai 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Denne, så klart! Fra Gol/Hemsedal Anonymkode: 47a66...8dd Er det forkleet, eller er hele bunaden i en sånn sekkete (oppriktig talt ikke vondt ment, jeg finner bare ikke riktig ord) form? Ser ut som den både kan brukes under graviditet og etter godt med pølser og is 😁 Anonymkode: 16632...528 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #65 Del Skrevet 17. mai 2023 Det er utrolig mange flotte bunader, alle er fine på sin måte! Men jeg er så klart litt ekstra glad i min egen bunad; den er enkel men klassisk og med pene broderier og fin linskjorte. Anonymkode: 6cd26...c66 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #66 Del Skrevet 17. mai 2023 Fanabunad Anonymkode: 467c1...e0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #67 Del Skrevet 17. mai 2023 Hedmarks drakta med rød eller gul brokade. Beltestakken er og fin, men ikke de med lilla som i hovedinnlegget, de er skikkelig stygge. Anonymkode: 31745...177 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #68 Del Skrevet 17. mai 2023 Synes alle bunader er vakre. Har selv floanbunad og er glad i den. Skulle jeg trukket fram noen blir det nordfjordbunad og rogalandsbunad. Anonymkode: 36b89...e2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #69 Del Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fanabunad Anonymkode: 467c1...e0d Åhh Fanabunad er så fint, elsker forkleet! Anonymkode: 4d545...389 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 17. mai 2023 #70 Del Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Denne, så klart! Fra Gol/Hemsedal Anonymkode: 47a66...8dd Den synes jeg er så nydelig! Jeg kan ikke ha den, for har ikke en gang vært i området! Dere som kan bruke den er heldig 😻❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #71 Del Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 16.5.2023 den 15.38): Nordmørsbunad med grønn vest. Anonymkode: 7ea33...d6b Bøtteballetten skrev (22 timer siden): https://bunadspesialisten.no/product/3590/633/nordmrsbunad Har den selv. Er så heldig at jeg har en mor fra Nordmøre. Som ekte nordmøring må jeg si meg enig i dette. 😜 Det som er så fint med nordmørsbunad er at man kan velge mellom mange forskjellige farger og mønstre på vesten, forskjellige farger på stakken, vevd eller hvitt brodert forkle og mange andre ting. https://husflidensurnadal.no/bunad/nordm%C3%B8rsbunad-til-kvinne/kombinasjoner.html Jeg har denne varianten: Anonymkode: fad09...784 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #72 Del Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Som ekte nordmøring må jeg si meg enig i dette. 😜 Det som er så fint med nordmørsbunad er at man kan velge mellom mange forskjellige farger og mønstre på vesten, forskjellige farger på stakken, vevd eller hvitt brodert forkle og mange andre ting. https://husflidensurnadal.no/bunad/nordm%C3%B8rsbunad-til-kvinne/kombinasjoner.html Jeg har denne varianten: Anonymkode: fad09...784 Elsker kombinasjonen av denne med rødt liv og det rutete forkleet 🥹 Og beltet er så fint! Hadde definitivt valgt denne om jeg hadde røtter fra Nordmøre, men jeg er sunnmøring og har ikke vært innom der engang. Anonymkode: 4d545...389 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #73 Del Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 16.5.2023 den 17.24): Liker kvinnheradsbunaden. Ujalete og fin i fasongen. Anonymkode: e200e...1c3 Jeg er veldig glad i denne, men personlig synes jeg det er litt trist at tørklet nå legges over skuldrene. På alle gamle nilder jeg har sett - har det rullet sammen og rundt halsen med en knute foran - og snippene inn under trøya. Ellers synes jeg det beste med de norske bunads/folkedraktene er den store variasjonen. Det er fantastisk at det tas i bruk flere variasjoner bygget på tradisjoner og gamle plagg, og at så mange bruker de mer og mer. Anonymkode: a2205...f2b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bøtteballetten Skrevet 17. mai 2023 #74 Del Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Som ekte nordmøring må jeg si meg enig i dette. 😜 Det som er så fint med nordmørsbunad er at man kan velge mellom mange forskjellige farger og mønstre på vesten, forskjellige farger på stakken, vevd eller hvitt brodert forkle og mange andre ting. https://husflidensurnadal.no/bunad/nordm%C3%B8rsbunad-til-kvinne/kombinasjoner.html Jeg har denne varianten: Anonymkode: fad09...784 Den er kjempefin. Mine søskenbarn har samme som deg. Jeg har denne. Startet med hvitt forkle, men fant ut at Husfliden i Surnadal hadde det rødrutede forkleet,så da fikk jeg supplert med det. ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiram Skrevet 17. mai 2023 #75 Del Skrevet 17. mai 2023 Syntes det er mange flotte bunader der ute. Og mest spennende, kanskje mer før en nå da det var mest vanlig, er konversasjon starteren ved det når man har en tilknytning/slekt fra stedet man har bunad fra. (Jeg har vokst opp med det) selv har jeg blå nordlandsbunad, og syntes den er fin i sin enkelhet og farge. Men mest fordi min avdøde bestemor sydde og broderte den til meg -så høy affeksjonsverdi. Men vi har og svalbardbunaden i familien, den syntes jeg også er interessant (og fin i fargen). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #76 Del Skrevet 17. mai 2023 Beltestakk eller nordfjord! Anonymkode: b8f9f...559 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #77 Del Skrevet 17. mai 2023 Samedrakten er den fineste. Og det kommer fra en som ikke ville blitt sett hverken levende eller død i en bunad. Men om jeg måtte, så var det samedrakten. Anonymkode: 3de76...bf0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #78 Del Skrevet 17. mai 2023 Jeg synes nok fort at de draktene som har en uavbrutt historie fra folkedrakt til bunad er de vakreste (såkalte kategori 1 bunader for de innvidde). For en historie de har! Jeg tenker spesielt på Hardanger og Setesdal. Disse har så rik historie så mange bruksområder (se bare på bryllupsvariantene av Hardanger- og Setesdalsdrakt!) at de langt overgår nyere "konstruerte" bunader selv om disse også kan bære mye historie og er vakre. Anonymkode: 1c3fc...2fe 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #79 Del Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 16.5.2023 den 16.19): https://www.norskflid.no/bunad/bunader/troms-og-finnmark/senja-festdrakt-roed-vest/ Senja festdrakt med rød vest. Men jeg hører til et helt annet sted i landet. Anonymkode: db36f...b46 Synes den er skikkelig fin, og finest i hel-brun. Jeg er halvt Senjaværing, men har rød Troms-bunad. Det er fordi jeg sydde bunaden selv, og senja og nordlandsbunad har så sykt mye broderier! 🙈😄 men veldig glad i Tromsbunaden da!❤❤❤ Bærer den med stolthet. Anonymkode: 2fa83...cc2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pal Fungi Skrevet 17. mai 2023 #80 Del Skrevet 17. mai 2023 Nagini skrev (På 16.5.2023 den 14.48): Sunnmørsbunad ☺️ Og Sykkylvsbunaden 😃 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå