AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #1 Del Skrevet 16. mai 2023 Ser iblant at noen skriver at BDSM-miljøet er raust og inkluderende, og det høres jo fint ut. Men, hvordan bli en del av et sånt miljø? Jeg har nå prøvd i noen år, men har aldri blitt inkludert. Jeg er en høflig og hyggelig person, så jeg har aldri vært konfronterende eller blandet inn i konflikter. Har vært på flere muncher og fester, både før og etter korona-perioden. Likevel ender jeg opp med å ikke bli kjent med noen. Det er jo folk jeg kjenner igjen, og sier hei til. Men det stopper der. Ingen som virker å ønske å bli kjent med meg, ingen stiller meg noen spørsmål. Selv har jeg stilt mange spørsmål til flere, men det gjengjeldes ikke. For å avklare så har jeg et normalt utseende og er i full jobb, er ikke unormalt sær på noe vis, og oppfører meg som sagt høflig mot alle. Jeg gir jo litt opp, og er lenge siden jeg har vært på noen fester eller muncher, men det provoserer meg litt å lese på fetlife om hvor inkluderende, raust, flott og varmt miljøet omtales av flere. Også av folk jeg selv har møtt, men som ikke virket å ha et eneste inkluderende bein i kroppen sin. Hva kommer dette av? Er jeg for normal, for kjedelig? Burde jeg hatt en mer dramatisk og "spennende" personlighet? Ser at folk utveksler tlf.nr og snap på fester og muncher, de møtes kanskje også utenom, blir venner egentlig, mens jeg er alltid på utsiden. Anonymkode: de124...dc0 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #2 Del Skrevet 16. mai 2023 Jeg synes også deg er veldig vanskelig å få innpass. Særlig i Oslo, men også i Bergen. Jeg er ikke kjent med miljøene i de andre byene. Jeg opplever egentlig BDSM-miljøet som veldig klikkete, dessverre, og har hørt andre si det samme. Anonymkode: 34e2a...908 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #3 Del Skrevet 16. mai 2023 Kanskje de syns du er en creep som har feil intensjoner Anonymkode: 30a25...59f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #4 Del Skrevet 16. mai 2023 Du er vel ikke så lett å like da Anonymkode: c04d3...3e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #5 Del Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ser iblant at noen skriver at BDSM-miljøet er raust og inkluderende, og det høres jo fint ut. Men, hvordan bli en del av et sånt miljø? Jeg har nå prøvd i noen år, men har aldri blitt inkludert. Jeg er en høflig og hyggelig person, så jeg har aldri vært konfronterende eller blandet inn i konflikter. Har vært på flere muncher og fester, både før og etter korona-perioden. Likevel ender jeg opp med å ikke bli kjent med noen. Det er jo folk jeg kjenner igjen, og sier hei til. Men det stopper der. Ingen som virker å ønske å bli kjent med meg, ingen stiller meg noen spørsmål. Selv har jeg stilt mange spørsmål til flere, men det gjengjeldes ikke. For å avklare så har jeg et normalt utseende og er i full jobb, er ikke unormalt sær på noe vis, og oppfører meg som sagt høflig mot alle. Jeg gir jo litt opp, og er lenge siden jeg har vært på noen fester eller muncher, men det provoserer meg litt å lese på fetlife om hvor inkluderende, raust, flott og varmt miljøet omtales av flere. Også av folk jeg selv har møtt, men som ikke virket å ha et eneste inkluderende bein i kroppen sin. Hva kommer dette av? Er jeg for normal, for kjedelig? Burde jeg hatt en mer dramatisk og "spennende" personlighet? Ser at folk utveksler tlf.nr og snap på fester og muncher, de møtes kanskje også utenom, blir venner egentlig, mens jeg er alltid på utsiden. Anonymkode: de124...dc0 Er du mann eller kvinne? Generelt så vil jeg si, alle kvinner blir godt mottatt, sosioøkonomisk status, utdannelse, bosted, utseende, bmi, hårfarge, kroppsfasong har ingen betydning. Er du mann er det langt fra så åpent og raust som de fremstiller det. Men munch er åpen for alt og alle Anonymkode: dab84...1c5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #6 Del Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Kanskje de syns du er en creep som har feil intensjoner Anonymkode: 30a25...59f En creep? Så utrolig upassende og stygt å skrive. Jeg er en normal kvinne i 30-årene. Virker nok som du er mye mer creep enn meg. Anonymkode: de124...dc0 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #7 Del Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er du mann eller kvinne? Generelt så vil jeg si, alle kvinner blir godt mottatt, sosioøkonomisk status, utdannelse, bosted, utseende, bmi, hårfarge, kroppsfasong har ingen betydning. Er du mann er det langt fra så åpent og raust som de fremstiller det. Men munch er åpen for alt og alle Anonymkode: dab84...1c5 Jeg er kvinne, så kan absolutt si at din påstand her ikke stemmer. Anonymkode: de124...dc0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #8 Del Skrevet 16. mai 2023 Kjenner meg igjen i det. Man kan si hei og sånt, men jeg opplever at folk er opptatt av sin "klikk" og ikke gira på å ta inn nye. Jeg lagde etterhvert en egen gruppe med folk jeg ville bli bedre kjent med og droppet disse treffene arrangert av bdsm klubbene. Vi reiser på aktiviteter og treffes jevnlig. Anonymkode: 0915c...970 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #9 Del Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjenner meg igjen i det. Man kan si hei og sånt, men jeg opplever at folk er opptatt av sin "klikk" og ikke gira på å ta inn nye. Jeg lagde etterhvert en egen gruppe med folk jeg ville bli bedre kjent med og droppet disse treffene arrangert av bdsm klubbene. Vi reiser på aktiviteter og treffes jevnlig. Anonymkode: 0915c...970 Hvordan klarte du å få til det? Anonymkode: de124...dc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 16. mai 2023 #10 Del Skrevet 16. mai 2023 Det er fra min side forståelig at det oppstår klikker i slike miljø og det handler i stor grad om tillit og kunnskap om hverandre. Når folk skal leke, spesielt med enkelte grader av BDSM, så er det tryggere og enklere å leke med folk man kjenner fra før. Og i disse miljøene er det mennesker som ellers i samfunnet. Du har de som er opptatt av diagnoser og veldig mange som ikke er det. Du har de som tar stor plass og de som ikke gjør det. De som er høylytte og de som er lavmælte. Min erfaring er at det er lettere å bli kjent på fester kontra person til person. I miljøene er det enklere å vise meg frem med mine fetisher og preferanser, fremfor å åpne meg helt for en enkelt person. Men det er meg. Kanskje du er annerledes? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #11 Del Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg er kvinne, så kan absolutt si at din påstand her ikke stemmer. Anonymkode: de124...dc0 Hvor gammel er du? Anonymkode: dab84...1c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #12 Del Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor gammel er du? Anonymkode: dab84...1c5 Er i 30-årene. Anonymkode: de124...dc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #13 Del Skrevet 16. mai 2023 Snublefot62 skrev (7 minutter siden): Det er fra min side forståelig at det oppstår klikker i slike miljø og det handler i stor grad om tillit og kunnskap om hverandre. Når folk skal leke, spesielt med enkelte grader av BDSM, så er det tryggere og enklere å leke med folk man kjenner fra før. Og i disse miljøene er det mennesker som ellers i samfunnet. Du har de som er opptatt av diagnoser og veldig mange som ikke er det. Du har de som tar stor plass og de som ikke gjør det. De som er høylytte og de som er lavmælte. Min erfaring er at det er lettere å bli kjent på fester kontra person til person. I miljøene er det enklere å vise meg frem med mine fetisher og preferanser, fremfor å åpne meg helt for en enkelt person. Men det er meg. Kanskje du er annerledes? Jeg er ikke på leting etter noen å leke med, men å bli kjent på vennskapelig vis. Anonymkode: de124...dc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #14 Del Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er ikke på leting etter noen å leke med, men å bli kjent på vennskapelig vis. Anonymkode: de124...dc0 Da er det nok dette som er årsaken.. Og det er ganske forståelig. Anonymkode: dab84...1c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #15 Del Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da er det nok dette som er årsaken.. Og det er ganske forståelig. Anonymkode: dab84...1c5 Eh? Hvorfor? Ser jo flere andre som blir kjent uten at de «leker» sammen. Anonymkode: de124...dc0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 16. mai 2023 #16 Del Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg er ikke på leting etter noen å leke med, men å bli kjent på vennskapelig vis. Anonymkode: de124...dc0 Hvilke spørsmål stiller du egentlig? Og hvordan opplever du å bli kjent med nye folk i det daglige? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #17 Del Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Eh? Hvorfor? Ser jo flere andre som blir kjent uten at de «leker» sammen. Anonymkode: de124...dc0 Alle jeg har truffet på har hatt en de leker med i gruppen, eller har tidligere lekt med en. Hvis du ikke leker med noen og kun ønsker å være publikum så virker det litt suspekt.. Anonymkode: dab84...1c5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 17. mai 2023 #18 Del Skrevet 17. mai 2023 Tråden er ryddet for nedsettende innlegg og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #19 Del Skrevet 17. mai 2023 Jeg gir jo litt opp, og er lenge siden jeg har vært på noen fester eller muncher, men det provoserer meg litt å lese på fetlife om hvor inkluderende, raust, flott og varmt miljøet omtales av flere. Også av folk jeg selv har møtt, men som ikke virket å ha et eneste inkluderende bein i kroppen sin. Spot on! BDSM-miljøene har endret seg de siste årene. Det som tidligere var inkluderende og bygget på respekt (aksept for hvert enkeltindivid, interesser, ønsker, kropp, form og farge) er erstattet med jakten på det perfekte. Å skulle oppnå vennskap i den ene eller andre formen etter å ha vist seg frem, det være seg ansikt eller kropp, forutsetter at det du har å vise frem er bra nok. Man ser på svært mye av det som legges ut av bilder på Fetlife at det er de "perfekte" som dominerer. Det inkluderende, rause, flotte og varme miljøet BDSM tidligere var, finnes ikke lengre. Blir ganske hyklerisk og veldig beklagelig, når også dette miljøet går under i jakten på de peneste og mest vellykkede menneskene! Anonymkode: 3b354...14f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #20 Del Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg gir jo litt opp, og er lenge siden jeg har vært på noen fester eller muncher, men det provoserer meg litt å lese på fetlife om hvor inkluderende, raust, flott og varmt miljøet omtales av flere. Også av folk jeg selv har møtt, men som ikke virket å ha et eneste inkluderende bein i kroppen sin. Spot on! BDSM-miljøene har endret seg de siste årene. Det som tidligere var inkluderende og bygget på respekt (aksept for hvert enkeltindivid, interesser, ønsker, kropp, form og farge) er erstattet med jakten på det perfekte. Å skulle oppnå vennskap i den ene eller andre formen etter å ha vist seg frem, det være seg ansikt eller kropp, forutsetter at det du har å vise frem er bra nok. Man ser på svært mye av det som legges ut av bilder på Fetlife at det er de "perfekte" som dominerer. Det inkluderende, rause, flotte og varme miljøet BDSM tidligere var, finnes ikke lengre. Blir ganske hyklerisk og veldig beklagelig, når også dette miljøet går under i jakten på de peneste og mest vellykkede menneskene! Anonymkode: 3b354...14f Hm, vil ikke si at jeg har helt det samme inntrykket som deg når det gjelder at alle jakter på de peneste og mest vellykkede menneskene. Vil nesten si tvert om, faktisk. Jeg har en helt normal kropp, ikke overvektig og har ingen diagnoser eller sykdommer, jeg er ikke ufør men i full jobb. Da føler jeg ofte at jeg blir for uinteressant. At jeg er for normal? Om man er ufør eller har diagnoser, har jeg inntrykk av at du lettere får venner i miljøet. Jeg synes det er rart, og ikke greit, at det skal være sånn. Anonymkode: de124...dc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå