AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #1 Skrevet 16. mai 2023 Ja, så sant som det er sagt. Har skolestarter til høsten, og jeg gruer meg på barnets vegne, med tanke på hvordan tilstandene er rundt omkring i norske klasserom. Jeg håper vi foreldre har makt til å endre ukulturer som får dominere, når lærere og skoleledelse for øvrig, virker å stå med toede hender. Er de fratatt all makt, all autoritet, eller hva er det som skjer? Savner disiplin, med omsorg. Jeg synes det er forbi sykt at utagerende barn får dominere klasserommene, og ødelegge undervisningen og roen for alle. Er det endring i emning? Noe må gjøres, og det raskt. Jeg vil alltid snakke positivt om lærere, til barna. Og inprente viktigheten av respekt for læreren, og at det skal være ro og orden. Jeg er ikke interessert i å oppfostre umennesker, som ingen vil omgåes. De virker det å være mange av, i dagens samfunn. Anonymkode: d818a...202 1 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #2 Skrevet 16. mai 2023 Dette vil jo variere fra sted til sted, er ikke Texas overalt. Ingen jeg kjenner har problemer i sine barns klasser, har heller ikke vært det i min sønns klasse. Opplever at lærerne har tett og tidlig dialog med foreldre og tar tak når det oppstår noe. Anonymkode: d843e...439 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #3 Skrevet 16. mai 2023 Kjenner meg overhodet ikke igjen… helt super skole her! Anonymkode: 0b87d...9ef 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #4 Skrevet 16. mai 2023 Tenker det må være rom for urolige bark også, jeg synes vel holdningene dine er verre Anonymkode: 43b55...4bd 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #5 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Tenker det må være rom for urolige bark også, jeg synes vel holdningene dine er verre Anonymkode: 43b55...4bd Urolige barn? Hva legger du i det? Skal det være rom for at utagerende barn skal få styre klasserommet, og ødelegge læring, trygghet og ro for alle medelever? Det er en rystende holdning. Fellesskapstankegangen din er totalt feilslått. Anonymkode: d818a...202 5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #6 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Urolige barn? Hva legger du i det? Skal det være rom for at utagerende barn skal få styre klasserommet, og ødelegge læring, trygghet og ro for alle medelever? Det er en rystende holdning. Fellesskapstankegangen din er totalt feilslått. Anonymkode: d818a...202 Hvorfor tar du sorgene på forskudd? Anonymkode: d843e...439 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #7 Skrevet 16. mai 2023 Da tenker jeg at du allerede gjør det viktigste, nemlig oppdrar ungene din selv,og lærer dem å ha respekt for de voksne på skolen. Det er det som mangler i skolen i dag,og det kommer hjemmefra. Samtidig som at lærere ikke hat lov til å omtrent bruke ordet "nei",for da blir barna krenket. (Eller foreldrene blir krenket på barnets vegne) Anonymkode: fee85...138 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #8 Skrevet 16. mai 2023 Send han til en god privatskole. Anonymkode: aebe2...7aa
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #9 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenker det må være rom for urolige bark også, jeg synes vel holdningene dine er verre Anonymkode: 43b55...4bd Nei, i et klasserom skal det være læring som er hovedtema. Umulige barn som aldri har fått oppdragelse hjemme, burde gå på spesialskole. Anonymkode: aebe2...7aa 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #10 Skrevet 16. mai 2023 Jeg forstår ikke hva du gruer deg til - sånn spesifikt. Hva gruer du deg til for ditt barn? Hvorfor er det vanskelig for deg? Anonymkode: 37092...ac0
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #11 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg forstår ikke hva du gruer deg til - sånn spesifikt. Hva gruer du deg til for ditt barn? Hvorfor er det vanskelig for deg? Anonymkode: 37092...ac0 Tror hun gruer seg til at en eller flere elever i klassen til barnet bråker og forstyrrer undervisningen til de grader at det er umulig å ha et gift læringsmiljø. Hun er også redd for at skoleledelse og lærere er handlingslammet pga diverse paragrafer og lovverk som gjør at de ikke kan ta tak i problemet. Anonymkode: 2abb1...d70 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå