Gå til innhold

Hoppe inn i barnetoget når de ikke går på skolen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei jente på snart 4 år som har veldig lyst til å gå i ordentlig tog. Vi lurer på om det er ok å gå inn i toget slik at hun får blitt med? Er kun for barneskole og opp her, medium stor by. 

Anonymkode: 08344...530

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt på slutten isåfall. Ikke midt blant skolene. 

Anonymkode: f9bc8...2ab

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke folketog helt sist der en kan gå ? Eller ville dere hoppe inn der skolen hår ? 

Anonymkode: f0088...217

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er selvfølgelig ikke greit

Anonymkode: dbcf7...d29

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har ei jente på snart 4 år som har veldig lyst til å gå i ordentlig tog. Vi lurer på om det er ok å gå inn i toget slik at hun får blitt med? Er kun for barneskole og opp her, medium stor by. 

Nei, ikke ok å gå inn i skoletoget. 

Men gå gjerne inn i folketoget. Ha med flagg og rop "hipp hurra", så blir det nok en fin dag :blomst: :flagg:

Anonymkode: 4a3f7...65e

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det ikke folketog helt sist der en kan gå ? Eller ville dere hoppe inn der skolen hår ? 

Anonymkode: f0088...217

Nei dessverre, er kun skoleklassene 😕

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei det er er selvfølgelig ikke ok å hoppe inn midt i toget. Helt til slutt kan det gå an

Anonymkode: 4654e...ade

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så mange negative folk her, jeg er sikker på at ingen av skolene hadde hatt noe i mot at en 4-åring hadde lyst til å gå i toget med de. 

Anonymkode: c0a0e...5e9

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nei, ikke ok å gå inn i skoletoget. 

Men gå gjerne inn i folketoget. Ha med flagg og rop "hipp hurra", så blir det nok en fin dag :blomst: :flagg:

Anonymkode: 4a3f7...65e

Er dessverre ikke folketog eller tog for barnehagen. Men takk for svar alle, da får vi se på i år også, første barn så lite erfaring med dette :)

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så mange negative folk her, jeg er sikker på at ingen av skolene hadde hatt noe i mot at en 4-åring hadde lyst til å gå i toget med de. 

Det står spesifikt hos oss at det ikke er lov å bare «hoppe» inn i toget. Dette er i Oslo. Jeg tenker det har noe med sikkerhet å gjøre, det er mange mennesker samlet på en plass

Anonymkode: 4e199...0c0

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Aldri hørt om annet enn at folk henger seg på bak toget. Trodde det var litt hele poenget med barnetog/folketog.

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

På bygda går alle i tog og ingen som ser på ;) 

Anonymkode: 1ec01...a68

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Det tror jeg faktisk de hadde ( i hvertfall elevene)

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Elevene vil fort ha noe i mot det. Et tog består heller ikke bare av skoleelever. Alle kan slenge seg på, men ikke blant elevene.

Anonymkode: 44f64...b40

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jo, skolene har noe i mot at alle byens fireåringer med foreldre har lyst til å gå i tog med dem. Det er jeg sikker på. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Lou Salome said:

Jo, skolene har noe i mot at alle byens fireåringer med foreldre har lyst til å gå i tog med dem. Det er jeg sikker på. 

Ts her, mange går med storesøsken (i 1. og 2. klasse) og foreldre, så derfor jeg tenkte at det var en mulighet - men ser jo fra svarene at det er kjipt gjort. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det tror jeg faktisk de hadde ( i hvertfall elevene)

I hvertfall lærerne og de foreldrene som har ansvaret for hver sine klasser.

(Men vi bor i Oslo, så det er helt utelukket at noen som ikke er meldt på går med skolene. Alle andre steder jeg har vært kan barnehagebarn og alle som vil,  henge seg på bakerst og gå)

Anonymkode: 6b417...b93

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke ha sneket med inn mellom klassene. men når dere ikke har folketog, så er det så klart ingen som har noe imot at folk henger seg på bakerst. Er ikke sikkert dere hører musikken da, det er ulempen. Her går foreldre sammen med barnehagebarna, under fane til hver bhg. Og skolebarna går med lærerne. Min har begynt på skolen, så jeg får ikke gått i tog i år, men skal se på.

Hvis søsken og foreldre pleier å gå med skoleelevene der dere bor, og du kjenner noen skolebarn, så kan du jo spørre lærerne om dere kan slenge dere med. Er ikke sikkert dere får lov, men det er lov spørre. 

Anonymkode: da4aa...7bb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Lou Salome skrev (2 timer siden):

Så klart kan du ikke være sikker før du har spurt. 

Anonymkode: da4aa...7bb

• Liker 1
Skrevet

Da er det bra å bo på landet. Her vi bor er det ikke barnetog eller barnehagetog. Det er ett folketog der alle kan være med.

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...