AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #1 Skrevet 16. mai 2023 Far til over permen da babyen fylte 10 mnd, den er nå snart 14 mnd, når jeg drar har baby/barnet ikke reagert, noen ganger kun ved vinkling. Første gangen virket det litt forvirret, men ikke gråt eller protest. Sånn er det enda, har lest at barn med trygg tilknytning til foreldrene gråter når forelderen drar. Barnet har ikke vært alene med andre enn meg og far. Barnet reagerer helt ikke om det er far som drar og jeg som er igjen. Anonymkode: a3864...47b
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #2 Skrevet 16. mai 2023 Kan legge til at det ikke har startet i barnehage enda, så vet ikke hvordan det blir der, generelt er det redd for fremmede. Anonymkode: a3864...47b
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #3 Skrevet 16. mai 2023 Kanskje barnet er for overveldet til å reagere ennå? Spør på helsestasjonen da vel Anonymkode: b950f...908
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #4 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kanskje barnet er for overveldet til å reagere ennå? Spør på helsestasjonen da vel Anonymkode: b950f...908 Hva mener du med overveldet? Det sitter rolig på armen til far, eller peker etter en leke. Anonymkode: a3864...47b 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #5 Skrevet 16. mai 2023 Det er ikke slik at barn må gråte når du drar hvis de har en trygg tilknytning, nei. Anonymkode: c8739...12e 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #6 Skrevet 16. mai 2023 Tror du alle små barn gråter når far går? De fleste enser det ikke engang, fordi de har det fint hos mor. Det er nok det samme her, barnet har det fint hos far, og trenger derfor ikke gråte når du går. Det sies at trygge barn gråter når foreldrene går. Dette er en sannhet med modifikasjoner. Jeg har sett mange trygge barn som ikke gråter når foreldrene går 😊 Anonymkode: cc350...0f9 2
NinaLisa Skrevet 16. mai 2023 #7 Skrevet 16. mai 2023 Jeg er dagmamma å har passet mange barn fra rundt ettårsalder. Har aldri opplevd gråt å uttrygghet, selv ikke i starten. Det er foreldrene som er mest usikre tror jeg, mange har ikke hatt barnet hos andre før og er naturlig nok bekymret for hvordan barnet vil reagere .
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #8 Skrevet 16. mai 2023 Høres mer ut som at barnet er trygg og tilknyttet far også, derfor er det ok at du går. Du har ikke prøvd å gå fra noen gang med andre enn far? Ikke for å gå på do en gang mens slektninger/venner har barnet? Anbefaler å ha barnevakt før barnehage så det ikke blir første gang barnet opplever å være med andre enn foreldrene sine. Anonymkode: c28cf...5ac 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå