Gå til innhold

Jobbtilbud som leder på sykehjem. Lønna ligger på 600 000. Jeg er sykepleier med master

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er ikke det veldig lavt for å drive et sykehjem?

Anonymkode: f12ae...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hva som er vanlig på sykehjem, men når jeg jobbet i kommunen som ansatt med master så hadde jeg rett i underkant av 570k. Fagleder hadde ikke så mye mer enn meg, leder er jeg usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt flott lønn for sykepleiermaster. 

Anonymkode: 9f40e...4e9

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt flott lønn for sykepleiermaster. 

Anonymkode: 9f40e...4e9

Men som leder? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men som leder? 

Har vært tillitsvalgt og drevet med forhandlinger i kommunen. Her skal leder alltid ligge minimum 30.000 over de han leder, og lønn blir også vurdert ut ifra hvor mange man leder. Leder er ofte i kapittel 5, hvor utdanning ikke trenger å ha like mye å si som stillinger i kapittel 4, hvor utdanning har alt å si for hvilket lønnstrinn man havner på. 

Anonymkode: 1a945...130

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg jobbet som leder på samme nivå i kommunen her hadde jeg 650 000.-. Det er 5 år siden.

Om du har master eller ikke er irrelevant. Det er stillingshjemmelen som sier noe om du får uttelling for den.

I dag har jeg også 650 000.- i kommunen, men jobber ikke lenger som leder. Vanlig miljøterapeut. Tillegg for kveld/helg kommer på topp.

Jeg hadde aldri i verden jobbet som leder for et sykehjem for 600 000.-.

Anonymkode: cc648...282

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sykepleiere må ha de laveste lederlønningene av alle 😳

Ikke finn dere i dette, dere må forhandle, ffs! 

Anonymkode: fd284...427

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sykepleiere er også ofte ledere for vesentlig mange flere personer, enn det ledere i andre "bransjer" er.

40-50 årsverk er helt vanlig. Det er en skam at de ikke avlønnes bedre.

Anonymkode: fd284...427

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alt for dårlig. Bare bachelor her, jobber på OUS, har 580 i grunnlønn. Ikke full ansiennitet engang og ikke lederansvar

Anonymkode: 5d135...7e9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan sendte et mottilbud på  698000.  Ingen vits å akseptere 600 000. Det kan du få i en stilling uten ledelse, og attpåtil få en del tillegg og overtid.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vikarsykepleier

Det er bra du undersøker lønnstilbudet før du takker ja til tilbudet. Hvis du er medlem av en fagforening kan du kontakte dem og spørre. Hvis de sier 600 000 er tariff i din kommune, gjør du som @I Grosny foreslår, sender et mottilbud, uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lederlønninger i kommunen er en vits. Hvorfor skal folk orke å ta på seg alt det ekstra ansvaret for den lønna man kan få som en vanlig spesialsykepleier? Henger ikke på greip for meg. 

Anonymkode: 3214e...c20

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke grunnlønn til ledere inkludere kompensasjon for arbeid utenfor vanlig arbeidstid? Synes det var svært lavt 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Topsi skrev (12 minutter siden):

Skal ikke grunnlønn til ledere inkludere kompensasjon for arbeid utenfor vanlig arbeidstid? Synes det var svært lavt 

Ja ikke sant? Mer personalansvar(lage turnuser, følge opp sykefravær, opplæring osv), til tider lange jobbdager (ser min leder kommer klokka 8 og noen dager ikke drar før 17-18!), Må være tilgjengelig om det oppstår kriser (mtp bemanning feks, smitteutbrudd). Under korona så jobbet lederne mine tidvis 24/7 over noen uker, fikk ikke tatt ut ferie til tider. Luselønn mtp ansvar spør du meg om det bare er 600 000.  Med full ansiennitet tjener man vel det med kun bachelor. Og er man spesialsykepleier tror jeg man kan tjene mer (alt ettersom hvor mange ubekvemme vakter man tar og ansiennitet osv ).

Anonymkode: 3214e...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det hadde jeg ALDRI takket ja til. Å jobbe som leder på sykehjem er ekstremt belastende, mye og krevende personalansvar med stort sykefravær og en konstant kamp om å redusere utgifter og effektivisere driften. Min mor jobbet som leder på sykehjem, hun sa opp stillingen etter ett år og hun sliter fortsatt med konsekvensene den stillingen medførte (stress). Jeg hadde aldri takket ja til noe lavere enn 750 k i året, mest sannsynlig personlig ikke under 1 000 000 for en sånn type jobb. 

Anonymkode: b536e...448

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette her skjønner jeg ikke. Som spesialsykepleier i kommunen har jeg 608 900 i årslønn, riktignok 10 000 over tariff, men med lederansvar er da 600 000 alt for lite. De fagansvarlige uten personalansvar har 50 000 over grunnlønn her. Du må forhandle, kraftig. 

Anonymkode: 5b95d...38f

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Dette var et lavt tilbud! Her bør de opp 100 000 til👍🏼

Anonymkode: 25470...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det høres jo ekstremt lavt ut. Jeg forstår at det er andre lønninger i helsevesnet enn i det private, men jeg har en vanlig kontorjobb innen økonomi, lang ansiennitet, men ingen grad.  En del ansvar mtp. mandat til å godkjenne kunder og kreditgrenser, men ikke noe lederansvar. Etter lønnsjustering i år havner jeg nok rett over 600 000, vi har i tillegg mulighet for bonus. Ev. overtid er med i lønna, men jeg jobber så og si aldri over. Bra du sjekker lønnsnivå før du takker ja.

Anonymkode: a1f8c...db7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig lav lønn! Er selv avdelingsleder på sykehjem, og tjener 760 000. Tror mange ikke forstå hvor mye ansvar det er i en slik stilling.

Jeg har forresten sagt og begynner i en stilling som faglig rådgiver til høsten. Og fikk med meg lønna +30 000 til (er snakk om jobb i det private)

Anonymkode: ae934...0dc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre sier: altfor lavt! Er jo der jeg ligger som fagleder på sykehjem! Uten personalansvar. Er ganske heftig å være avdelingsleder på sykehjem, så da må lønnen gjenspeile det tenker jeg!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...