Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Står i en veldig krevende situasjon med et spedbarn. Jeg trenger hjelp, for kommer til å møte veggen. Ammeproblemer, klistremerkebaby, helseutfordring, reflux..you name it. Det hjelper lite at pollensesongen er her. Alt er helt grusomt. 

Moren min er av typen, " jeg hadde det verre", så ikke f om jeg tilbyr deg hjelp.

Samboer gjør det han kan, men underkjenner situasjonen med å si " alle andre ser da ut til å få det til" ( hint, hint, du gjør en for dårlig jobb). 

Tror det verste er å ikke møte forståelse. Hadde jeg fått en " du gjør en bra jobb. Dere har det tøft", hadde jeg fått litt mot om ikke annet, men å bli møtt av mine nærmeste med så lite støtte og forståelse fører til at jeg får lyst til å kutte kontakt med min mor og reise fra samboer.

Moren min har gjort det klart og tydelig at foreldre ikke skal være avlastning for bortskjemte barn som aldri blir voksne. Samboer er vel så stolt at han heller ser meg syk enn å innrømme at vi har det tøft.

Mor har vært en gang på besøk og snakket kun om sitt, holdt babyen med redsel for å få tilgriset klær og så på at jeg løp rundt som en gal. Deretter kom hun med kommentaren om at vi har det tøft fordi vi gjør x feil. Hun er jo ikke her, og ser ikke en brøkdel. 

Heldigvis har jeg verdens snilleste nabo som så hvordan jeg har det og sa hun kunne avlaste meg litt, helt uoppfordret. Mens min mor sitter bitter og tilbakelent ventende på hyggelig besøk, noe hun ikke får fordi hun ikke er villig til å se hvor krevende det er å forlate huset i flere timer

Anonymkode: 6804d...749

• Liker 1
  • Hjerte 18
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Moren din er jo håpløs. En tapt sak.

Men mannen din?? Drit nå i "alle andre", alle andre har ofte ikke alle de utfordringene. Han må skjerpe seg og bry seg mer om hvordan du har det.

Ta naboen din på ordet, for et fint tilbud❤️

Anonymkode: b203b...ea9

• Liker 9
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Uff. Jeg føler med deg. Vi hadde en kjempetøff start, men i motsetning til deg har jeg familie som stiller opp (selv om de bor i en annen by) og en mann som stiller opp og støtter meg. Blir veldig lei meg på dine vegne som har en mann som ikke støtter deg og tar situasjonen på alvor. Jeg ble faktisk sykemeldt fordi jeg var utslitt og jeg følte meg så mislykket som mor. Da var det viktig at de rundt meg støttet meg og sa at jeg var en god mor.

Ta en ordentlig prat med mannen din. Han må forstå at han må hjelpe deg og legge bort holdningene sine og stoltheten sin. Hadde det vært min mor hadde jeg kuttet kontakten. Sånne folk forsurer livet. Så få hun heller sitte alene på sine eldre dager og klage over at ingen besøker henne.

Veldig godt å høre at du har en snill nabo ❤️ Har du noen venner du kan snakke med? Vi tok kontakt med flere venner og sa at vi trengte hjelp. Da fikk vi mat på døren, noen kom og laget middag til oss, de hjalp oss med handling og andre ting. Ikke vær redd for å spørre om hjelp! De fleste liker å kunne være til hjelp. Så ville jeg dratt til lege og kanskje fått sykemelding. Husk at det også er hjelp å få på helsestasjon ❤️

Og du. Hold ut, der blir bedre selv om det ikke kjennes sånn nå.

Anonymkode: 7335b...e96

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke moren din som har valgt å få barn. Jeg har aldri krevd noe som helst av besteforeldre, annet enn at de holder barnet mens jeg er på do. Er alltid tilstede mens besteforeldre er på besøk.

Anonymkode: 80840...a84

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Så flink du er, ts! Det ER beintøft med baby, selv for de som ikke har noen særlige problemer. Og du har jo ditt, så stå på, det går over til slutt.

Har du vært til legen med refluks og forsøkt forskjellige medisiner? Vår hadde ikke refluks, men melkeallergi som opptrede som refluks. 

Sliter du deg helt ut av ammeproblematikk? Dropp ammingen, flaskebarn er HELT like som diende barn.

Jeg gidder ikke å si noe om moren din, utover at hun er helt blåst.

Og du? Det går over, du vil glemme litt, og du vil plutselig nyte tilværelsen. Du er fantastisk, og du gjør en kjempe jobb! :hjerte:

Anonymkode: 26703...6ff

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du blir sykmeldt kan mannen overta din permisjon, og dere kan være hjemme begge to. Kanskje det kan hjelpe noe? Føler virkelig med deg. Har selv hatt kolikkbarn, og det var en grusom periode. Ble faktisk på gråten her og nå som jeg tenkte tilbake på det, og det er ni år siden. Det er beintøft. Håper ting bedrer seg for dere ❤️

Anonymkode: 05784...e6d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Moren din virker litt sær, men det ER tøft å ha baby, det visste du vel før du fikk barn? Men samtidig så er det noe de aller fleste oppegående folk klarer å komme seg gjennom. Du har kun deg selv og babyen du har ansvar for? Beklager å være krass, men samboeren din har jo helt rett. 

Anonymkode: 86c2f...fce

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis du blir sykmeldt kan mannen overta din permisjon, og dere kan være hjemme begge to. Kanskje det kan hjelpe noe? Føler virkelig med deg. Har selv hatt kolikkbarn, og det var en grusom periode. Ble faktisk på gråten her og nå som jeg tenkte tilbake på det, og det er ni år siden. Det er beintøft. Håper ting bedrer seg for dere ❤️

Anonymkode: 05784...e6d

Altså helt ærlig. Skal samfunnet betale sykepenger fordi hi her har fått en baby? To personer skal gå hjemme for å passe på et barn? Hi må kunne sove ut i helger og kvelder når mannen har fri. Det går ærlig talt en grense for hva staten skal fikse for oss. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Moren min har gjort det klart og tydelig at foreldre ikke skal være avlastning for bortskjemte barn som aldri blir voksne.

Vel, hun har jo rett, men da tenker jeg du bare kan kutte kontakten mellom moren din og barnet ditt først som sist. Hvorfor skal hun få privilegiet med å tilbringe tid med barnet ditt - dersom hun ønsker det - uten å bidra med noe?

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Samboer er vel så stolt at han heller ser meg syk enn å innrømme at vi har det tøft.

Fordel å bli kjent med partneren sin FØR man får barn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Står i en veldig krevende situasjon med et spedbarn. Jeg trenger hjelp, for kommer til å møte veggen. Ammeproblemer, klistremerkebaby, helseutfordring, reflux..you name it. Det hjelper lite at pollensesongen er her. Alt er helt grusomt. 

Moren min er av typen, " jeg hadde det verre", så ikke f om jeg tilbyr deg hjelp.

Samboer gjør det han kan, men underkjenner situasjonen med å si " alle andre ser da ut til å få det til" ( hint, hint, du gjør en for dårlig jobb). 

Tror det verste er å ikke møte forståelse. Hadde jeg fått en " du gjør en bra jobb. Dere har det tøft", hadde jeg fått litt mot om ikke annet, men å bli møtt av mine nærmeste med så lite støtte og forståelse fører til at jeg får lyst til å kutte kontakt med min mor og reise fra samboer.

Moren min har gjort det klart og tydelig at foreldre ikke skal være avlastning for bortskjemte barn som aldri blir voksne. Samboer er vel så stolt at han heller ser meg syk enn å innrømme at vi har det tøft.

Mor har vært en gang på besøk og snakket kun om sitt, holdt babyen med redsel for å få tilgriset klær og så på at jeg løp rundt som en gal. Deretter kom hun med kommentaren om at vi har det tøft fordi vi gjør x feil. Hun er jo ikke her, og ser ikke en brøkdel. 

Heldigvis har jeg verdens snilleste nabo som så hvordan jeg har det og sa hun kunne avlaste meg litt, helt uoppfordret. Mens min mor sitter bitter og tilbakelent ventende på hyggelig besøk, noe hun ikke får fordi hun ikke er villig til å se hvor krevende det er å forlate huset i flere timer

Hvorfor er det slik at de som får barn automatisk forventer at andre skal hjelpe dem?

Anonymkode: 55d74...e7f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor er det slik at de som får barn automatisk forventer at andre skal hjelpe dem?

Anonymkode: 55d74...e7f

Det lurer jeg også på. Svigerinnen min er sånn. Det er som om det er alle andres ansvar at hun har valgt å få barn. Ganske provoserende når hun aldri har løftet en finger for våre barn. Er mannen borte i to dager er det fullstendig krise, det er ikke måte på hvor sliten hun er. 

Tror mange er så ekstremt bortskjemte idag, at de får sjokk når de får barn og faktisk må yte noe. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

høres ut som moren din tar hevn over deg fordi hun hadde det tøft når du var baby nesten. For ei mor. Ikke akkurat mom of the year hun der

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Moren din virker litt sær, men det ER tøft å ha baby, det visste du vel før du fikk barn? Men samtidig så er det noe de aller fleste oppegående folk klarer å komme seg gjennom. Du har kun deg selv og babyen du har ansvar for? Beklager å være krass, men samboeren din har jo helt rett. 

spørs om samboeren bidrar da....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel helt NORMALT å hjelpe voksne barn, når de får barn! Dette er så trist å lese 💔 De aller fleste nybakte mødre trenger hjelp, og slik har det vært til alle tider. Der er bare å ta en titt i historiebøkene. 

Jeg fikk hjelp av både mamma og svigermor, blant annet slik at jeg fikk sove noen timer på dagtid. Barnet hadde kolikk. 

Anonymkode: 7b454...f99

• Liker 8
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det er ikke moren din som har valgt å få barn. Jeg har aldri krevd noe som helst av besteforeldre, annet enn at de holder barnet mens jeg er på do. Er alltid tilstede mens besteforeldre er på besøk.

Anonymkode: 80840...a84

jo hun valgte jo å få ts... og som de fleste foreldre ønsket hun garantert barnebarn

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva ønsker bedreviterne å høre av meg? At jeg legger meg flat og sier at jeg angrer meg. At jeg er for bortskjemt? Så kan jeg bli som dere " du burde tenkt deg om?" Er vel ikke synd på narkomane? De vil de sjæl. Er vel ikke synd på de som dør i trafikken heller. Sånn går det når en kjører bil. Og neida, er ikke synd på småbarnsmødre, for de vil det jo sjæl. Så kan jeg riste oppgitt på hodet og gå stolt forbi.

Vel, det bidrar kun til et kynisk samfunn.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er vel helt NORMALT å hjelpe voksne barn, når de får barn! Dette er så trist å lese 💔 De aller fleste nybakte mødre trenger hjelp, og slik har det vært til alle tider. Der er bare å ta en titt i historiebøkene. 

Jeg fikk hjelp av både mamma og svigermor, blant annet slik at jeg fikk sove noen timer på dagtid. Barnet hadde kolikk. 

Takk. Uansett hva som er normalt eller ikke, så varmer det med omtanke og hjelp.

TS

• Liker 3
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Det høres tøft ut TS. Og jeg kan kjenne meg igjen i følelsen av at man bare vil bli møtt med en klem og forståelse og annerkjennelse på at det er tøft. Ville prøvd å prate med samboer og si rett ut hva du trenger fra han.

Lykke til ❤️ 

Anonymkode: 9aba8...955

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også sånn babytid, og hadde ikke mannen støttet meg hadde jeg hoppet ut vinduet i en høy etasje. 

Jeg visste ikke at det skulle bli så ille på forhånd. Og ja det føles som at alle andre får det til, men enten har de en annen verden med sovebaby, eller så fremstiller de det bedre enn det er.

Men nå har vi det kjempefint, så det var verdt det uansett. Hold ut TS.

Ønsker nesten ikke hjelp lenger av familie heller for elsker å være med barna selv.

Anonymkode: 8214f...bb0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nettopp. Tidligere har det ikke vært forventet at mor skulle stå i alt helt alene, men vi har innmari høye krav til mødre nå. De skal klare alt og de skal absolutt ikke klage.

I tillegg er det jo det at TS' mor ikke bare lar være å hjelpe, men aktivt bryter henne ned med kommentarer. 

Anonymkode: b203b...ea9

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...