AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #1 Skrevet 16. mai 2023 Er det nok å si ifra at Petter blir hentet av bestefar/tante i dag? Den som henter må ikke ha vært innom og blitt presentert først? Sikkert dumt spørsmål, men jeg er helt fersk på dette Anonymkode: 5cd0c...6f8
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #2 Skrevet 16. mai 2023 Det holder å si det ja. Og ja, det var dumt spm Anonymkode: f9189...7d6
RockyRose Skrevet 16. mai 2023 #3 Skrevet 16. mai 2023 Her er det nok i alle fall. Anten gjennom sms eller at vi seier det ved levering. 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #4 Skrevet 16. mai 2023 Barnehagen har vel rutiner for hvordan gir beskjed om hvem som kan hente. Her må vi ha det skriftlig på et skjema eller legge det inn i appen. Anonymkode: a7096...c22 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #5 Skrevet 16. mai 2023 Det holder å si det Det er ikke et dumt spørsmål, skal ikke sende fra oss barna til noen vi ikke kjenner, men har foreldrene sagt tydelig i fra så går det bra. Og vi opplever fra tid til annen at noen vi ikke kjenner kommer for å hente uten at foreldrene har gitt beskjed. Topp at du husker på at det er viktig. Anonymkode: 39df2...cc6 10
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #6 Skrevet 16. mai 2023 I vår barnehage var det slik at barnet kun fikk bli hentet av personer som vi hadde meldt inn på forhånd, og sånn sett var "i systemet", så det var ikke et dumt spørsmål. Vi kunne melde inn så mange vi ville, men ikke komme med noen nye helt sånn på sparket samme dag. Det er åpenbart en sikkerhetsrisiko her, som en seriøs barnehage tar på alvor. Anonymkode: 3a133...254 10
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #7 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det holder å si det Det er ikke et dumt spørsmål, skal ikke sende fra oss barna til noen vi ikke kjenner, men har foreldrene sagt tydelig i fra så går det bra. Og vi opplever fra tid til annen at noen vi ikke kjenner kommer for å hente uten at foreldrene har gitt beskjed. Topp at du husker på at det er viktig. Anonymkode: 39df2...cc6 Hvordan kan du si det når du ikke kjenner rutinene til barnehagen? Anonymkode: a7096...c22 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #8 Skrevet 16. mai 2023 Bare å gi beskjed. Jeg har hentet litt opp gjennom, ulike steder. Mistenker (heldigvis) de følger litt ekstra med, og sier ting som "så heldig du er som skal være med tante i dag". Og de ser jo at barnet er entusiastisk, klemmer og smiler. Anonymkode: 74cd6...074 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #9 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Er det nok å si ifra at Petter blir hentet av bestefar/tante i dag? Den som henter må ikke ha vært innom og blitt presentert først? Sikkert dumt spørsmål, men jeg er helt fersk på dette Anonymkode: 5cd0c...6f8 som du ser av svarene du har fått, er det forskjellig fra barnehage til barnehage, så her må du spørre din barnehage hva rutinen er der. Anonymkode: 3a133...254 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #10 Skrevet 16. mai 2023 Spør barnehagen hva som er rutinene rundt at andre enn foreldre/kjente henter barna. Det er ikke et dumt spørsmål. I mange andre land er de superstrenge på hvem som får hente barna fra skole eller barnehage hvor det ikke ville være akseptert å bare ringe og si i fra (barnehageansatte kjenner sannsynligvis ikke stemmene til alle foreldrene og kan ikke verifisere om det er dere som sier at bestefar skal hente eller om det er "bestefar" selv som ringer). SFO på vår skole tillater ikke at late foreldre sitter i bilen på parkeringsplassen og ringer inn og ber dem bare sende barna ut, for det kan hvem som helst gjøre. Man må inn og vise seg og hente barnet som så krysses ut. Det er selvsagt lov å lage hjemsendingsavtaler, men ikke lov å tilfeldig ringe og be dem sende ut et barn for de kan ikke verifisere om det er forelderen eller ikke. Anonymkode: 29447...6b1 3 1
Eva-Lena Skrevet 16. mai 2023 #11 Skrevet 16. mai 2023 I bhg til mine barnebarn så ble jeg registrert som en som kan hente de. Allikevel så får jeg ikke hente de uten at foreldrene har gitt beskjed. Flere ganger foreldrene har glemt å melde fra og alle voksne i bhg vet hvem jeg er, så har jeg måttet vente til de har undersøkt med foreldrene. Jeg synes dette er helt supert. 4 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #12 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bare å gi beskjed. Jeg har hentet litt opp gjennom, ulike steder. Mistenker (heldigvis) de følger litt ekstra med, og sier ting som "så heldig du er som skal være med tante i dag". Og de ser jo at barnet er entusiastisk, klemmer og smiler. Anonymkode: 74cd6...074 at barnet kjenner den som henter er virkelig ikke en sikkerhetsgaranti. Jeg er ganske sikker på at barn som blir kidnappet i en familiekonfliktsituasjon, blir hentet av en av de kjenner og er glad i. Anonymkode: 3a133...254 5 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #13 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bare å gi beskjed. Jeg har hentet litt opp gjennom, ulike steder. Mistenker (heldigvis) de følger litt ekstra med, og sier ting som "så heldig du er som skal være med tante i dag". Og de ser jo at barnet er entusiastisk, klemmer og smiler. Anonymkode: 74cd6...074 Og hvis de ikke klemmer og smiler, hva skjer da? Barnehagen skal da ikke levere et barn til en de ikke vet hvem er uansett. Et barn ville da kunne blitt entusiastisk dersom et familiemedlem med besøksforbud kom og hentet... Anonymkode: a7096...c22 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #14 Skrevet 16. mai 2023 Jeg gir beskjed ved levering om det er planlagt at bestemor eller tanten skal hente, men det har hendt at jeg står fast i rush og har måtte be naboen om hjelp til å hente barnet mitt innen stengetid, selvom naboen ikke har blitt ført opp i listen over hvem som får hente barnet mitt i barnehagen har det likevel holdt med en tlf og en forklaring og de ser ved henting at barnet mitt kjenner og er trygg på personen som henter.. Aldri vært noe problem, vet ikke om noen barnehager er strengere på slikt, men i krisesituasjoner må vi jo finne beste mulige løsning og det tror jeg alle har forståelse for 😊 Anonymkode: 432e7...802
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #15 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg gir beskjed ved levering om det er planlagt at bestemor eller tanten skal hente, men det har hendt at jeg står fast i rush og har måtte be naboen om hjelp til å hente barnet mitt innen stengetid, selvom naboen ikke har blitt ført opp i listen over hvem som får hente barnet mitt i barnehagen har det likevel holdt med en tlf og en forklaring og de ser ved henting at barnet mitt kjenner og er trygg på personen som henter.. Aldri vært noe problem, vet ikke om noen barnehager er strengere på slikt, men i krisesituasjoner må vi jo finne beste mulige løsning og det tror jeg alle har forståelse for 😊 Anonymkode: 432e7...802 det der er jo ekstremt uprofesjonelt av barnehagen. Anonymkode: 3a133...254 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #16 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Er det nok å si ifra at Petter blir hentet av bestefar/tante i dag? Den som henter må ikke ha vært innom og blitt presentert først? Sikkert dumt spørsmål, men jeg er helt fersk på dette Anonymkode: 5cd0c...6f8 Absolutt ikke et dumt spørsmål, men du må rette det til barnehagen. Her får du bare svar fra folk som tror det er likt overalt. Anonymkode: a7096...c22 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #17 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det holder å si det Det er ikke et dumt spørsmål, skal ikke sende fra oss barna til noen vi ikke kjenner, men har foreldrene sagt tydelig i fra så går det bra. Og vi opplever fra tid til annen at noen vi ikke kjenner kommer for å hente uten at foreldrene har gitt beskjed. Topp at du husker på at det er viktig. Anonymkode: 39df2...cc6 Jo, det er et dumt spørsmål om de som skal hente må «presenteres på forhånd». Anonymkode: f9189...7d6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #18 Skrevet 16. mai 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: det der er jo ekstremt uprofesjonelt av barnehagen. Anonymkode: 3a133...254 Hvordan det? Anonymkode: 432e7...802
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #19 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Og hvis de ikke klemmer og smiler, hva skjer da? Barnehagen skal da ikke levere et barn til en de ikke vet hvem er uansett. Et barn ville da kunne blitt entusiastisk dersom et familiemedlem med besøksforbud kom og hentet... Anonymkode: a7096...c22 Det har ikke skjedd Jeg har alltid hentet uten problemer. Hva skjer med alle surmaga svarene i denne tråden? Er mange som ikke har det så godt med seg selv 😜 Anonymkode: 74cd6...074 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #20 Skrevet 16. mai 2023 Her holder det bare å si i fra. Mormoren min henter ofte, og vi sier bare i fra når vi leverer hvem som henter. Anonymkode: 9df36...d71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå