Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen! Jeg har vært sammen med en kvinne i 3 år nå, og nå orker jeg rett og slett ikke mer. Hun er nærmest blind, og trenger hjelp til alt mulig, hente for eksempel et glass vann, hente ting, ja dere skjønner. Hun klarer seg alene når jeg er på jobb på dagtid, men så fort jeg kommer inn døra hjemme, ja da trenger hun plutselig hjelp til alt, jeg føler meg rett og slett utnyttet, Unnskyld at jeg sier det altså. Hun nekter meg samtidig å møte venniner, fordi hun er redd jeg skal gå å ha sex med venninnene mine, ærlig talt, jeg hadde aldri kunnet vært utro. Men skal ærlig innrømme jeg har møtt venniner i skjul fordi jeg har trengt det og for å ha noen å dele mine tanker med. Nå tenker dere sikkert at jeg er dum og slem, men nå så har jeg det ikke noe bra, og for at jeg kunne få det bra, så må jeg ut av dette forholdet. Jeg er 26, og hun er 24. Jeg er ofte kåt, og vi har sjeldent sex. Jeg har førerkort og bil, og kjører hun rundt på ærender, uten å få penger for drivstoff, hun mener jeg skal kjøre gratis fordi hun mener at kjærester stiller opp for hverandre. Problemet nå da, er at hun nekter meg og dra fra hun, og nå søker jeg seriøse råd. Jeg har virkelig prøvd å få dette til, men nå orker jeg rett og slett ikke mer. Unnskyld 😭. Håper noen kan ta seg tid til svare meg, men forventer at ingen svarer meg slik som jeg holder på. Takk på forhånd. 

mvh en utslitt mann på 26 år. 

Anonymkode: 3079b...254

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan kan hun nekte deg å dra? Slå opp, pakk sakene og dra. Skal du bli boende så slår du opp, ber henne pakke sakene og dra.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gjør du det ikke bare slutt?

Det er aldri hyggelig å gjøre det slutt med noen. Det er ikke noen hyggelig måte å gjøre det på. Du må rive av plasteret. 

Hva vil du at vi skal si?

Anonymkode: 7847f...f8f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Venninner? Hvorfor drive og møte de når du er i et forhold? Ta henne med eller la være, du mangler grunnleggende respekt for andre mennesker… 

Anonymkode: 605a9...1f8

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Venninner? Hvorfor drive og møte de når du er i et forhold? Ta henne med eller la være, du mangler grunnleggende respekt for andre mennesker… 

Hva er galt med å møte venninner når han ikke er utro?

• Liker 2
Skrevet

Først av alt vil jeg stille deg spørsmål om du er glad i henne. 

Dersom hun ikke tok deg for gitt, slik jeg oppfatter du mener hun gjør. Ville det da vært annerledes, ville dere ha fungert sammen da?

Dersom du er glad i henne, men har bare  fått nok av hennes sjalusi og behov for deg, ville jeg satt meg ned med henne og vært veldig klar på at jeg var glad i henne, men du nå er på vei bort. Du har behov for egentlig, behov for å være med venninner og at hun kan gjøre ting for deg og at hun ikke kan være så hjelpeløs. 

Hun må velge om hun er for redd til å miste deg og mister deg eller om hun tør å stole på deg for å beholde deg.

Dersom du ikke kjenner glede i hennes nærvær, føler ikke du er glad I henne, så tror jeg det er riktig å gjøre det slutt. 

Skjønner det kan være vanskelig og vondt. Men start også med en samtale, forklarer hva du føler og at dere har glidd fra hverandre at du føler deg låst. 

Hun vil ikke like det, men slik blir det. Sett gjerne en dato for når du skal flytte ut. Skaff deg en bolig og så flytter du ut innen eller helst før den datoen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dersom mannen har venninner må det være lov å ha kontakt med de. Det må være lov å ha venner av motsatt kjønn uten at det skal være et problem. 

AnonymBruker
Skrevet

Den boligen dere bor i, er det leie eller eier dere den og har lån sammen på den? Det sistnevnte kan være litt komplisert når den ene parten ikke er enig i at det skal bli slutt, og vil hale ut tiden og motsetter seg salg.

Er det bare en leiebolig, så spørs det jo hvem av dere som står som leietager i kontrakten. Er det du kan du bare gi beskjed til samboeren din at "nå er den sagt opp, men du kan sikkert leie den i ditt navn etter oppsigelsestiden er over, om du vil."  Det viktige er å få ditt navn vekk fra kontrakten og at hun får sitt navn på papiret i stedet.

Når det er sagt opp, er det bare å finne seg et annet sted å bo for deg. Pakke sammen og dra. Kanskje varsle foreldrene hennes om at hun nå blir alene, så de kan hjelpe henne.

Anonymkode: 5aa90...339

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, folkens. Den leiligheten som vi nå bor i, er du hun som eier. Så er jeg som må pakke bilen og hengeren og bare dra. Det må da være lov å ha venniner uten at det skal være problem? Jeg har prøvd og si jeg vil slå opp, men hun holder meg igjen. Jeg er kun glad i hun som en venn, og ikke glad i henne som en kjæreste lenger, dessverre. Jeg ser noen nevner jeg må varsle foreldrene hennes, og det er noe jeg også kommer til å gjøre. Jeg vil helst dra i dag, men siden det er 17 mai i morgen, så kommer hun til ha en grusom 17 mai, men sånn er det bare! 

TS 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for svar, folkens. Den leiligheten som vi nå bor i, er du hun som eier. Så er jeg som må pakke bilen og hengeren og bare dra. Det må da være lov å ha venniner uten at det skal være problem? Jeg har prøvd og si jeg vil slå opp, men hun holder meg igjen. Jeg er kun glad i hun som en venn, og ikke glad i henne som en kjæreste lenger, dessverre. Jeg ser noen nevner jeg må varsle foreldrene hennes, og det er noe jeg også kommer til å gjøre. Jeg vil helst dra i dag, men siden det er 17 mai i morgen, så kommer hun til ha en grusom 17 mai, men sånn er det bare! 

TS 

Jeg husker jeg tenkte sånn når jeg var ung (19 ish, men likevel samme tankene): Kan ikke slå opp rett før eksamen, kan ikke slå opp rett før vi skal på ferie etc. Sannheten er at det aldri passer å slå opp, og den andre blir like knust uansett hvilken dag det er. Du sier du har forsøkt å gå, men ikke "får lov". Da har nok dama di det ganske vondt allerede og prøver å tviholde på deg, det beste for dere begge er bare å kutte det så fort som mulig!

Anonymkode: 6ea51...880

AnonymBruker
Skrevet

Du er 26. 20-årene er ment for å ha det gøy og kose deg. Med opplevelser og flest mulig damer. Hva er det du får igjen for dette pensjonistforholdet? Ingenting. Lavere livskvalitet om noen. 

Kjede seg og være i forhold kan man gjøre når man er blitt gammel 35+. 

Anonymkode: 093a1...831

AnonymBruker
Skrevet

Begge må være enige i å være sammen og/ eller bo sammen. 

Anonymkode: 81c2e...d00

AnonymBruker
Skrevet

hva feiler det henne? Hvorfor er hun så hjelpeslaus? 

Anonymkode: 86c5d...8e6

Skrevet

Finn et sted å bo og flytt. 

Skrevet (endret)

Dersom du har noen du kan ligge på sofaen i noen dager ville jeg ha gjort det. Slått opp med dama idag.

Reis til NAV på 19. om du ikke finner bolig innen det tidspunktet.

Endret av Intervence
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det å nekte noen kontakt med venner (uavhengig av kjønn) er kontrollerende adferd. At du likestiller å akseptere kontrollerende adferd med «respekt» sier mye om din verden og din oppvekst. Men det finnes en verden utenfor de elendige forhold du er vant med. En vidunderlig verden. Jeg håper du får oppleve den. Og jeg håper du forblir singel inntil du opplever den.

Anonymkode: d7faa...97f

• Liker 1
Skrevet

Ut i fra hvordan du formulerer deg så virker det som at hun har skikkelig hold på deg. Hun bør ha personlige assistenter og støttekontakt i stede for kjæreste nesten virker det som. 

Finn ett annet sted og bo og si at du ikke er forelsket lenger og mistet følelsene dine. Du trenger ikke begrunne for henne noe mer utover det. Hun vil la skje ikke like det, men det er litt som å rive av ett plaster. Så snart du har flyttet ut og sånt så kan du begynne prosessen med å gå videre. Og det vil hun også.

Gjest Fiona2
Skrevet

Er hun faktisk nesten blind eller var det en talemåte? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

TS 

Du holder ut i morgen. Det er tross alt den 17. 

Men vær ærlig med henne og si at du har bestemt deg for å dra. Ikke la henne holde på deg.  Hvis du ikke har følelser for henne lenger, så er det mest riktig for dere begge å avslutte forholdet.

Skrevet
Fiona2 skrev (10 minutter siden):

Er hun faktisk nesten blind eller var det en talemåte? 

Tror nok det er en talemåte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...