AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #1 Skrevet 16. mai 2023 Leser at noen bruker bremykt isteden for meierismør i oreokake for å unngå at bunnen blir steinhard. Tips? Anonymkode: 99eec...6d6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #2 Skrevet 16. mai 2023 Jeg bruker meierismør og opplever ikke at bunnen blir steinhard. Hard ja, men ikke så man får vondt i tennene liksom. Har ingen erfaring med å bruke Bremykt, men det er jo en type smør som er ganske hardt om det står i kjøleskapet? Anonymkode: 16fd6...2d1
Belima Skrevet 16. mai 2023 #3 Skrevet 16. mai 2023 Jeg bruker meierismør. Tar ut kaka i god tid før den skal serveres, minst 30 min, da er ikke bunnen så hard.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #4 Skrevet 16. mai 2023 Jeg bruker aldri noen sinne meierismør. Bremykt går helt fint i bunnen av oreokaken. Men jeg ville kanskje styrt unna den som heter Bremykt mykere, og gått for den vanlige. Den som heter mykere kan bli FOR myk, så bunnen begynner å bli soggy i romtemperatur (klok av skade etter å ha brukt den i julekaker som i teorien skulle være sprø.... vanlig bremykt går fint). Anonymkode: 153e1...bda 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 16. mai 2023 #5 Skrevet 16. mai 2023 Jeg bruker meierismør, men smelter det ikke. Setter det i romtemperatur noen timer før baking, da kan det bare jobbes inn i den knuste kjeksen, og bunnen blir ikke for hard.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #6 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Leser at noen bruker bremykt isteden for meierismør i oreokake for å unngå at bunnen blir steinhard. Tips? Anonymkode: 99eec...6d6 Jeg er baker og bruker konsekvent meierismør. Men for at bunnen ikke skal bli steinhard, så må du ikke ha alt for finmalt kjeks og du må unngå å trykke den veldig tett sammen. Da blir den stein hard. Fordel massen utover, men ikke trykk den hardt ned i bunnen av formen, det er det folk som oftest gjør feil med oreokake. Anonymkode: 71fa0...a27 5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #7 Skrevet 16. mai 2023 Oi! Her var det ulike meninger 🫣 hmmmm ts Anonymkode: 99eec...6d6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #8 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg er baker og bruker konsekvent meierismør. Men for at bunnen ikke skal bli steinhard, så må du ikke ha alt for finmalt kjeks og du må unngå å trykke den veldig tett sammen. Da blir den stein hard. Fordel massen utover, men ikke trykk den hardt ned i bunnen av formen, det er det folk som oftest gjør feil med oreokake. Anonymkode: 71fa0...a27 Aha! Kanskje det er det som gjerne er utfordringen! Da tror jeg at jeg går for romtemperert meierismør, og passer på å ikke trykke bunnen for hardt ned. Takk 🤗 Anonymkode: 99eec...6d6
Snok1 Skrevet 16. mai 2023 #9 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Leser at noen bruker bremykt isteden for meierismør i oreokake for å unngå at bunnen blir steinhard. Tips? Anonymkode: 99eec...6d6 Bremykt er nesten ren margarin og ikke smør.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #10 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Aha! Kanskje det er det som gjerne er utfordringen! Da tror jeg at jeg går for romtemperert meierismør, og passer på å ikke trykke bunnen for hardt ned. Takk 🤗 Anonymkode: 99eec...6d6 Det er lurt å smelte smøret før du blander det med kjeksen, for hvis smøret bare er romtemperert så må du automatisk jobbe mer for å fordele massen i bunnen og da blir den lett for hard. Lykke til! Det blir sikkert veldig bra 🌸 Anonymkode: 71fa0...a27
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #11 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er lurt å smelte smøret før du blander det med kjeksen, for hvis smøret bare er romtemperert så må du automatisk jobbe mer for å fordele massen i bunnen og da blir den lett for hard. Lykke til! Det blir sikkert veldig bra 🌸 Anonymkode: 71fa0...a27 Nå siterer jeg meg selv. Jeg mente smelte og avkjøle det ganske mye. Ikke kokende smør liksom 😅. Anonymkode: 71fa0...a27
Hensatt Skrevet 16. mai 2023 #12 Skrevet 16. mai 2023 Snok1 skrev (24 minutter siden): Bremykt er nesten ren margarin og ikke smør. Feil. Bremykt er meierismør iblandet rapsolje. Ikke margarin. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #13 Skrevet 16. mai 2023 Snok1 skrev (5 timer siden): Bremykt er nesten ren margarin og ikke smør. Du tenker på Brelett, kanskje? Anonymkode: 64722...35f
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #14 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du tenker på Brelett, kanskje? Anonymkode: 64722...35f Nei. Så veldig enkelt er det å google: https://bremykt.no/produkter INGREDIENSER Meierismør 30 % rapsolje Vann Vitamin D Anonymkode: 153e1...bda
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #15 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. Så veldig enkelt er det å google: https://bremykt.no/produkter INGREDIENSER Meierismør 30 % rapsolje Vann Vitamin D Anonymkode: 153e1...bda Arg, leste feil, ble jo bare helt teit hele innlegget... Men altså, den som sier at bremykt er meierismør med rapsolje har rett. Anonymkode: 153e1...bda
Snok1 Skrevet 16. mai 2023 #16 Skrevet 16. mai 2023 Blizz1 skrev (5 timer siden): Feil. Bremykt er meierismør iblandet rapsolje. Ikke margarin. AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Arg, leste feil, ble jo bare helt teit hele innlegget... Men altså, den som sier at bremykt er meierismør med rapsolje har rett. Anonymkode: 153e1...bda Jeg var nok for kjapp på labben der. Takk for korreksjon!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå