Gå til innhold

Redd samboer blir sint når baby våkner om natten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboer/kjæreste/barnefar er veldig sur om morgenene, og trenger tid til seg selv for å komme seg. Alt jeg gjør i den tiden er feil, jeg får ofte (små)kjeft, og irrelevante ting skal klages på. Jeg preges av det, da jeg har litt problemer med sinne rundt meg. Jeg blir redd og hvis det går dårlig må jeg ofte gjemme meg på soverommet for å gråte det ut. Det er slitsomt, men nå uten baby får han den tiden han trenger, samtidig som han jobber med saken. Han har blitt flinkere.

Likevel er jeg redd for hva som skjer når baby kommer. På lite søvn, våkenetter, når baby skriker om natten. Jeg er redd han blir vanskelig og umulig. At han kjefter masse, at han kanskje ikke stiller opp, at det blir ekstra ekkelt for meg. 

Har noen gått gjennom noe liknende og har råd? Eller gjerne bare noen gode ord? :) 

Anonymkode: c3f90...99f

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sov på hver deres rom, og ta annenhver natt når baby kommer.

Anonymkode: 4233a...e9e

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Lykke til! Her er det bare å glede seg!! 😅

Anonymkode: feda8...fc3

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min tålte lite før, ble gretten ved lite søvn, men når babyen kom var det som om han ble en annen person :) 

Anonymkode: 2b664...82d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Mannen min tålte lite før, ble gretten ved lite søvn, men når babyen kom var det som om han ble en annen person :) 

Han ble voksen og klarte å ta seg sammen. Får håpe for TS sin del at hennes samboer også klarer det samme.

Anonymkode: 5b0a0...f3c

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Når du åpenbart er redd for samboeren din. Så velger du fortsatt å få barn med han? 

Anonymkode: 9d177...1eb

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så mange damer som satser på at den ubrukelige mannen forandrer seg helt, bare han blir far. Newsflash: de fleste forblir akkurat som de er.

En mann som ikke bryr seg om rot vil ikke på magisk vis få støv på hjernen, en som er B-menneske vil ikke bli morgenfugl og en som er gjerrig blir ikke raus.

Anonymkode: a0d6a...a21

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Så mange damer som satser på at den ubrukelige mannen forandrer seg helt, bare han blir far. Newsflash: de fleste forblir akkurat som de er.

En mann som ikke bryr seg om rot vil ikke på magisk vis få støv på hjernen, en som er B-menneske vil ikke bli morgenfugl og en som er gjerrig blir ikke raus.

Newsflash: De fleste blir bare verre med årene! :) 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var samboeren din. Er mor til 2 barn. Nyeste er bare under 6 mnd. 

Det var IKKE LETT overgang, men det var en nødvendig overgang. Jeg gjorde ikke noe bevisst, men måtte bare lære meg situasjonen. Som om det skjedde automatisk. Jeg fikk det til.

Anonymkode: 05c2d...a49

• Hjerte 1
Skrevet

Uff, det er absolutt verdt å håpe på at han blir voksen når han blir pappa. Det er ingen garanti for at det skal skje, men det er jo mogleg. 

Og om han ikkje blir voksen, får du vurdere om dette er livet du ønsker. Han må ha ganske mange gode kvaliteter for å kompensere!!

AnonymBruker
Skrevet
Intervence skrev (2 minutter siden):

Nettopp.

Enhver negativ egenskap forsterker seg ved alderen, og kan ofte også ganges med 10 om du hiver et barn inn i miksen. 

Anonymkode: fcf69...f57

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er tull. Jeg gikk fra å være rotete til det motsatte, b-menneske til det motsatte. Raus er jeg ikke, da🤣

Anonymkode: 70b54...c7b

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nettopp.

Enhver negativ egenskap forsterker seg ved alderen, og kan ofte også ganges med 10 om du hiver et barn inn i miksen. 

That's my point. Pratet mye med bestemoren min om nettopp dette her angående bestefar. Det har blitt som du nevner x10 med årene. Hun reiste ifra ham en stund da det ble så ille. 

Damene burde bli mere forsiktig med hvem man velger å bli sammen med. De blir som du sier vanligvis bare x10 ganger verre med årene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Intervence skrev (18 minutter siden):

That's my point. Pratet mye med bestemoren min om nettopp dette her angående bestefar. Det har blitt som du nevner x10 med årene. Hun reiste ifra ham en stund da det ble så ille. 

Damene burde bli mere forsiktig med hvem man velger å bli sammen med. De blir som du sier vanligvis bare x10 ganger verre med årene.

Min var og er egentlig "helt perfekt". Blir smått i sjokk når jeg leser om andre menn her inne. 

Men likevel.... Det som var småting i 20-årene er x10 nå i 40-årene. Heldigvis fortsatt filleting. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det var det du klarte å få ut av innlegget mitt at mannen min ikke var så god på lite søvn før, men endret seg? Selvfølgelig måtte det være negativt. Mennesker kan forandre seg når de får ansvar for barn ja; små ting som før virket store, som å være trøtt, er plutselig ganske små, og man setter til side egne tanker og følelser for å stille opp, for både partner og barn. Så jo, et B-menneske kan lett bli både morgenfugl og klare seg uten så mye søvn. 

AnonymBruker
Skrevet

Fyren du er sammen med har et så stort sinneproblem at det hender du må GJEMME deg på rommet for å gråte av redsel? Nøyaktig NÅR var det du tenkte at denne mannen bør bli far til dine barn? Jeg blir så trist av hva kvinner ofte tror de må finne seg i, men det er tusen ganger verre når man drar barn inn i sulamitten i tillegg. Skaff deg selvrespekt og fortell partneren din at du ikke finner deg i å bli behandlet slik. Å være trøtt og sliten er livet som småbarnsforelder, så han har mildt sagt mye å jobbe med. 

Anonymkode: d835e...d42

• Liker 7
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Intervence skrev (45 minutter siden):

Jeg er så nysgjerrig på hvor alle på KG finner disse mennene. For de er ikke noe tilsvarende menn jeg kjenner! Forbauser meg hver gang. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du og barnet kommer til å lære dere å gå på nåler for at far ikke blir sint, og når han blir sint likevel, så lær dere å se tegnene så dere lett kan holde dere unna, f.eks på soverommet. Kommer sinnet plutselig, så lær barnet å straks løpe på rommet. Sørg også for at barnet aldri søler eller får spysyke eller noe annet som lager lyd eller hindrer fars søvn.

Anonymkode: 4e6f8...032

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere må jo snakke om det på forhånd så dere kan legge en god plan for hvordan dere skal takle det og unngå masse krangling og kjefting foran barnet.

Anonymkode: f84c7...11e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når du åpenbart er redd for samboeren din. Så velger du fortsatt å få barn med han? 

Anonymkode: 9d177...1eb

Jeg sliter også med dette i denne situasjonen.
Dette forholdet har jo veldig store problemer, og nå kommer en baby inn i det :( 
Må bare hååååpe og krysse fingrene for at han tar seg sammen og ikke begynner å skremme barnet sitt også.
Men - alle som har hatt barn vet et par ting om hvordan de kan pushe tålmodigheten... så hjelpes.

TS: Håper du tar ansvar for barnet ditt (og deg selv) og at dere er trygge. Husk at ingen voksne skal skrike til barn, eller være slemme mot barn. Skjer noe sånt så må du vite at det skader virkelig barnet, og du må gå fra denne fyren. Uansett hva han jobber med eller ikke. Klarer han ikke må du prioritere barnet ditt! Håper også du ser at du heller ikke bør leve et liv i frykt i ditt eget hjem... det er ikke noe godt liv :( Så trist å se at du ikke virker til å ha innsett at det du opplever ikke er normalt eller ok. Ta vare på deg selv, og på babyen!

Og sånn helt konkret, hvis det VIRKELIG KUN er om morgenen pga søvn... så sov på hvert deres rom. Og be han sjekke med legen ang nesespray og evt undersøkelse, særlig hvis han i tillegg snorker? Kanskje han har søvnapne?? Da sover man elendig dårlig uansett hvor mye man sover... Men da kan det være hjelp å få. Ville virkelig vurdert om det kan være noe medisinsk som ligger bak. Min mann snorker mye... vi får ikke gjort så mye med det. Så vi har sovesofa der han legger seg med jevne mellomrom så alle får sove godt. Alle trenger det. Han blir en mye hyggeligere mann når han får sove alene. Uromantisk, kanskje, sikkert. Men ikke spesielt romantisk med sure mannfolk heller, så da får det være slik.

Anonymkode: 8fa4c...f35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...