AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #1 Skrevet 16. mai 2023 Skal flytte fra et landlig sted, der kattene er vandt til mye plass og frihet. De er vandt til to-tre nabokatter, som bor med god avstand fra oss. En del krangling med disse kattene i starten vi bodde her, roet seg mye etter ett år. Skal nå flytte til ett sted med mange boliger, og har fått høre at det er en del katter der. Det er en tomannsbolig med liten hage. Er bekymret for om kattene vil trives med så mange andre katter rundt seg, og mye mindre plass ute. Den ene katten er veldig redd og engstelig for andre katter, spesielt de som vil slåss med han. Den andre virker ikke redd, men er lite tolerant, ypper gjerne til kamp. De skal så klart være inne noen uker i starten. Skal også ha kattekasse inne, så de ikke bæsjer ned eiendommene til naboene. De er vandt til katteluke nå, går ut og inn som de vil. Dit vi skal flytte er det ikke katteluke. Noen med erfaringer når der gjelder katteluke i boligstrøk? En katteluke som kun mine katter kommer seg inn gjennom, og som ikke trekker så fælt. Vurderer å ha de inne når jeg ikke er hjemme, og at de kan være ute når jeg er i nærheten - i tilfelle det blir mye katteslåssing. Erfaringer? Anonymkode: 47809...323
Helene Skrevet 21. mai 2023 #2 Skrevet 21. mai 2023 Er kattene kastrert/sterilisert? Har erfaring. Flyttet med 3 katter 40 mil. Fra enebolig med stor hage og få nabokatter, til tettbebygd strøk med mange nabokatter. Det har gått kjempefint. De var inne den første mnd, slapp dem ut 1 i gangen. Ingen er slåsskjemper. Naboen har 2 katter, og de ble skikkelig nyskjerrig. Nå er de venner og leker ute sammen. Om det kommer katter fra andre nabolag, blir det litt fresing og katterjammer, men ingen slåssing. Her er også et skogsområde ved siden av byggefeltet. Der leker kattene masse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå