AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #1 Skrevet 15. mai 2023 Jeg slapp ut av sykehuset for snart 2 uker siden da jeg opplevde enorme smerter i hele magen som først ble antatt å være gallestein men som med ultralyd viste seg at var et par cyster som hadde sprukket. Var innlagt i ca. en uke fordi smertene var så store, og det var første dagen etter innleggelse spørsmål om operasjon da jeg hadde nedgang i blodprosent osv. Fort frem til i dag, jeg ble nylig ferdig med mensen som varte 2 dager (de pleier å vare 5). Jeg må på do oftere, men sliter med avføring (som jeg har lest kan være et symptom på cyster), i tillegg til vedvarende magesmerter. Smertene stoppet 1-2 dager etter jeg slapp ut av sykehuset, men nå for noen dager siden begynte de på igjen. Først tenkte jeg automatisk menssmerter da de startet noen dager før menstrusjon samt under (har PMS så er godt vandt med menssmerter), men mensen gikk over for 2 dager siden nå (3 dager for tidlig enn hva det pleier), og smertene vedvarer. Så spørsmålet er, hva er sjansen for at det kan være snakk om enda en cyste? Og burde jeg gå til legen med det? Har samme problemet som når det oppsto før innleggelsen at paracet (1g) + ibux (600mg) ikke gjør spesielt mye for å dempe smertene. Men er usikker på om det er verdt å gå til legen med det da jeg nylig har vært hos undersøkelse (og mange at that) med ultralyd osv og det ikke var noe merkverdig noen av de gangene. Vet ikke hvor fort disse kan oppstå. Skal jeg satse på at det går over av seg selv eller bør jeg ta kontakt med lege (igjen..)? Anonymkode: 17dde...5bb
inabo Skrevet 15. mai 2023 #2 Skrevet 15. mai 2023 Kan forsåvidt legge ved at foreløpig er ikke smertene i nærheten av de jeg følte når de forrige cystene sprakk, men de er ganske merkverdige og kjennes meget godt. Kjenner det spesielt hvis jeg har lugget eller plutselig begynner å bevege på meg / går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå