AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #1 Skrevet 15. mai 2023 I det siste så har jeg mislikt sterkt at andre tar bilde av meg. Når jeg ser på bildene så er det akkurat som at det ikke er et bilde av meg- jeg ser ikke ut sånn som jeg ser meg selv… Det er utrolig ukomfortabelt. Hva kommer dette av? Når jeg tar bilde med kamera selv, typ selfie så har jeg ikke samme greia. Noen som har opplevd det samme? Anonymkode: 2c610...fa1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #2 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I det siste så har jeg mislikt sterkt at andre tar bilde av meg. Når jeg ser på bildene så er det akkurat som at det ikke er et bilde av meg- jeg ser ikke ut sånn som jeg ser meg selv… Det er utrolig ukomfortabelt. Hva kommer dette av? Når jeg tar bilde med kamera selv, typ selfie så har jeg ikke samme greia. Noen som har opplevd det samme? Anonymkode: 2c610...fa1 Du ser ut som sånn at tar bilde av deg. Du ønsket at du ser ut som selfiene Anonymkode: 15b5c...3ed 9
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #3 Skrevet 15. mai 2023 En selfie viser ikke deg sånn som du faktisk ser ut. Anonymkode: 34297...fbc 2
Hensatt Skrevet 15. mai 2023 #4 Skrevet 15. mai 2023 Fordi du er vant til ditt eget speilbilde der du kun ser deg selv forfra. Når du ser deg i profil vil du se noe annerledes ut. Du opplever det ogdå i prøverom med speil i flere vinkler. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #5 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En selfie viser ikke deg sånn som du faktisk ser ut. Anonymkode: 34297...fbc Det er i såfall utrolig deprimerende 😅 Anonymkode: 2c610...fa1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #6 Skrevet 15. mai 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er i såfall utrolig deprimerende 😅 Anonymkode: 2c610...fa1 Løsning: slutt å glo i mobilen Svært enkelt Anonymkode: 34297...fbc 7
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #7 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Løsning: slutt å glo i mobilen Svært enkelt Anonymkode: 34297...fbc Får mest lyst til å kutte av meg tryne, men er godt tips du kommer med der altså Anonymkode: 2c610...fa1 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #8 Skrevet 15. mai 2023 Just now, AnonymBruker said: Får mest lyst til å kutte av meg tryne, men er godt tips du kommer med der altså Anonymkode: 2c610...fa1 Nå er du svært dramatisk, må jeg si. Dersom du trenger litt perspektiv på livet så er jeg selv alvorlig deprimert (diagnostisert av lege) etter to brutale voldtekter. Og jeg har ikke tenkt å kutte av meg tryne engang. Anonymkode: 34297...fbc 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #9 Skrevet 15. mai 2023 Hos meg er det motsatt. Jeg ser veldig bra ut og er fotogen på bilder andre tar av meg. Ser ut som en rass på selfier 🤣 Anonymkode: f4815...d09 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #10 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hos meg er det motsatt. Jeg ser veldig bra ut og er fotogen på bilder andre tar av meg. Ser ut som en rass på selfier 🤣 Anonymkode: f4815...d09 Heller det 🤣 Anonymkode: 2c610...fa1
Nowayback Skrevet 15. mai 2023 #11 Skrevet 15. mai 2023 Hvorfor føler jeg meg kjekk når jeg ser i speilet, mens jeg føler meg stygg på bilder? Gir speil et feil bilde av hvordan man faktisk ser ut? 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #12 Skrevet 15. mai 2023 Jeg har aldri forstått de som er så opptatt av hvordan de ser ut på andres bilder og nekter folk å legge ut ting. Hvis man ikke takler at andre ser et bilde andre legger ut, så kan man heller ikke fungere i den virkelige verden. Da må man låse seg inn i et rom. For dette er faktisk slik du ser ut. Når du går ut og prater med folk - dette er sånn du ser ut. Anonymkode: e5e0d...e87
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #13 Skrevet 15. mai 2023 DelvisPresley skrev (1 minutt siden): Hvorfor føler jeg meg kjekk når jeg ser i speilet, mens jeg føler meg stygg på bilder? Gir speil et feil bilde av hvordan man faktisk ser ut? Nei, det tror jeg ikke. Men jeg tror man kanskje ser seg selv fra en bedre vinkel enn på bilder andre tar Anonymkode: 2c610...fa1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #14 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har aldri forstått de som er så opptatt av hvordan de ser ut på andres bilder og nekter folk å legge ut ting. Hvis man ikke takler at andre ser et bilde andre legger ut, så kan man heller ikke fungere i den virkelige verden. Da må man låse seg inn i et rom. For dette er faktisk slik du ser ut. Når du går ut og prater med folk - dette er sånn du ser ut. Anonymkode: e5e0d...e87 Nei altså, låse seg inn i et rom hørtes jo svært kjedelig ut… Nå har jeg ingen venner som legger ut bilder på internett i tide og utide heldigvis.. Er jo hyggelig å se på bilder av seg selv i retrospek og tenke at man ikke så ut som en gjedde Anonymkode: 2c610...fa1
Helene1982 Skrevet 15. mai 2023 #15 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har aldri forstått de som er så opptatt av hvordan de ser ut på andres bilder og nekter folk å legge ut ting. Hvis man ikke takler at andre ser et bilde andre legger ut, så kan man heller ikke fungere i den virkelige verden. Da må man låse seg inn i et rom. For dette er faktisk slik du ser ut. Når du går ut og prater med folk - dette er sånn du ser ut. Anonymkode: e5e0d...e87 Dette er jeg ikke enig i. Man har rett til et privatliv og kontroll over hva som legges ut på nett. Det er en uting å legge ut bilder av andre uten samtykke. Uansett om bildet er fint eller ikke. Hvis du ikke forstår og respekterer at andres grenser, bør man holde seg i innendørs. Hvorfor må alt på nett? 4 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #16 Skrevet 15. mai 2023 20 minutter siden, AnonymBruker said: Får mest lyst til å kutte av meg tryne, men er godt tips du kommer med der altså Anonymkode: 2c610...fa1 Rapport! Det er ikke tillatt å fremstille selvmordstrusler på KG, da rette kompetanse ikke finnes her. Søk hjelp! Anonymkode: 85b5a...72a
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #17 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Rapport! Det er ikke tillatt å fremstille selvmordstrusler på KG, da rette kompetanse ikke finnes her. Søk hjelp! Anonymkode: 85b5a...72a Altså ærlig talt. Klarer dere ikke å skjønne en talemåte? Må dere virkelig ta dere så nær av ting. Da foreslår jeg at du rapporterer, tar deg en bolle, og manifester om sol og måne ass. Orker ikke Anonymkode: 2c610...fa1 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #18 Skrevet 15. mai 2023 Bilder som andre tar er den beste representasjonen av hvordan du fremstår for andre. I speilet så ser du selvfølgelig deg selv speilvendt. Du ser ikke lik ut i speilet som de som andre ser deg. Snapchat har speilvendt kamera, og der ser du lik som i speilet. Selfier vil heller ikke være representativt. På grunn av nærheten til kameralinse. Når andre tar bilde av deg på avstand så er det sånn du ser ut. Anonymkode: 66ceb...c22 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #19 Skrevet 15. mai 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Altså ærlig talt. Klarer dere ikke å skjønne en talemåte? Må dere virkelig ta dere så nær av ting. Da foreslår jeg at du rapporterer, tar deg en bolle, og manifester om sol og måne ass. Orker ikke Anonymkode: 2c610...fa1 Vi er faktisk mange som reagerer på slepphendt bruk av både diagnoser og selvmordsmetoder. Du kan bruke vanlige ord istedenfor ekstreme talemåter. Du er ikke deprimert, og du ønsker heller ikke å ta selvmord. Så ikke skriv det. Anonymkode: 34297...fbc 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #20 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi er faktisk mange som reagerer på slepphendt bruk av både diagnoser og selvmordsmetoder. Du kan bruke vanlige ord istedenfor ekstreme talemåter. Du er ikke deprimert, og du ønsker heller ikke å ta selvmord. Så ikke skriv det. Anonymkode: 34297...fbc Hvor får du selvmord fra egentlig? Er det ikke lov å si at noe er deprimerende? Å ha respekt for andre sin sykdom er et minimum av hva man kan forvente av andre. Men så må man også klare å ikke la seg affektere av alt man leser og på den måten ta seg personlig nær av det. Da vil du med tiden bli utrolig sliten. Anonymkode: 2c610...fa1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå