AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #1 Del Skrevet 15. mai 2023 Blir det for mye med 2 ganger i året? Anonymkode: 0cb52...794 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #2 Del Skrevet 16. mai 2023 Det kommer helt an på din daglige orale hygiene. For de aller fleste er det nok med en tannsteinrens når man uansett er inne til en årlig kontroll. Har man en tannkjøttsykdom, så får man behandling for denne hos tannlege og et intervall for hvor ofte akkurat du bør komme for en rens. Det lureste er uansett å pusse godt og rengjøre mellom tennene. Da blir det minimalt med tannstein. Men ingenting galt eller farlig ved å fjerne tannstein ofte. Polering, bleking osv bør man derimot gjøre sjeldnere, da det sliter på emaljen. Anonymkode: e23d7...0f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #3 Del Skrevet 16. mai 2023 Tannlegen ser ikke vits i å ha meg oftere enn 1 gang i året. Og dette er privat. Koster meg omtrent 800 kr for å fjerne tannstein og generell sjekk. Anonymkode: 4f26f...29a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #4 Del Skrevet 16. mai 2023 Jeg får det gjort en gang i året. Anonymkode: 5a032...8a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #5 Del Skrevet 16. mai 2023 Jeg spurte tannlegen min om jeg burde komme oftere enn én gang i året, og han sa nei. Han hadde jo tjent på å si ja, så 😄 Men avhenger nok av personen 😊 Anonymkode: 98a56...575 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #6 Del Skrevet 16. mai 2023 Det er veldig individuelt. Jeg var hos tannlege nettopp, da var det to år siden sist. Skulle egentlig dit i fjor etter planen, men noe kom i veien og det ble glemt. Nå sa han at jeg har så lite tannsten at han anbefalte to år til neste time igjen. En venninne av meg fjerner tannsten ca hver 9. måned, fordi hun har noe som gjør at hun produserer mye tannsten. Det er individuelt hvor mye tannsten man bygger. Anonymkode: 99544...935 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #7 Del Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg spurte tannlegen min om jeg burde komme oftere enn én gang i året, og han sa nei. Han hadde jo tjent på å si ja, så 😄 Men avhenger nok av personen 😊 Anonymkode: 98a56...575 Tannleger er faktisk autorisert helsepersonell. Man gjør den behandlingen som er det beste for pasientens helhet. Er så lei av denne holdningen at tannleger er uetiske og pengegriske. Ja det koster, men det er jo fordi myndighetene har bestemt at de må klare seg selv. Hadde du skrevet på samme måte dersom fastlegen sa du kunne vente et år med ny kontroll hos ham? Legen tjener også penger på å ha deg inne.. Anonymkode: e23d7...0f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #8 Del Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tannleger er faktisk autorisert helsepersonell. Man gjør den behandlingen som er det beste for pasientens helhet. Er så lei av denne holdningen at tannleger er uetiske og pengegriske. Ja det koster, men det er jo fordi myndighetene har bestemt at de må klare seg selv. Hadde du skrevet på samme måte dersom fastlegen sa du kunne vente et år med ny kontroll hos ham? Legen tjener også penger på å ha deg inne.. Anonymkode: e23d7...0f6 Ja? Var overhodet ikke det jeg mente med posten min, jeg har ikke den holdningen til tannleger. Anonymkode: 98a56...575 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frkego Skrevet 16. mai 2023 #9 Del Skrevet 16. mai 2023 Kommer jo helt an på hvor mye tannstein man har det. Jeg skulket tannlegen i 6 år og da jeg kom inn til sjekk hadde jeg ett lite hull og ikke noe tannstein. Mannen fjerner tannstein årlig og da har han en god del tannstein samt små/begynnende hull. Vi har lik tannhygiene, men han får mye tannstein og jeg får ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 16. mai 2023 #10 Del Skrevet 16. mai 2023 (endret) Noen får ikke "takstein", og andre får det. Så det finnes ikke noen annen "regel" enn at du burde fjerne om/når du får... Endret 16. mai 2023 av AnonymBruker 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #11 Del Skrevet 16. mai 2023 Jeg går til tannlegesjekk en gang i året og tannpleier en gang i året. Så får pusset over og fjernet tannstein 2 ganger i året. Tannhelse koster en del, men jeg bruker mer på frisør enn tannlege i året så det blir for dumt å klage egentlig. Anonymkode: 89fce...1b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå