Gjest Gjest_Christian___* Skrevet 7. januar 2006 #1 Skrevet 7. januar 2006 Hei, jeg har motatt en mail i fra Free Lotto Company (www.freelotto.com) i Frankrike, noen flere som har fått? Her står det at jeg er en vinner i 3 kategorien, det vil si vinner av 150 000 euro (ca 1 million norske), wooooho, ikke sant, hehe! Men, dette må jo såklart være lureri tenker jeg, men lenger nede i mailen så står det jo info om kontaktperson, telefonnummer, lotto nummer (det rare er at jeg aldri har vært bort det greiene). Det står at jeg må kontakte kontaktpersonen på mail eller telefon, samt referere til "reference number" mitt i alle henvendelser, etter dette vil jeg motta et skriv (lottery claims/Apraisal form), og etter dette så vil en advokat utføre det som skal utføres for at utbetalingen skjer, eller noe i den dur. Nå er jeg sikkert teit som i det hele tatt spør, for dette er jo mest sannsynlig lureri.. Men er det noen som har fått samme mail?? Eller vært borti det samme?? -Christian__
Gjest Gjest_Christian___* Skrevet 7. januar 2006 #2 Skrevet 7. januar 2006 hehe, kan sikkert bare slette emnet med en gang, etter en liten titt på nettet så er definitivt bare lureri, hehe. Er visst ikke første gang disse har prøvd seg, så advarsel til dere andre som får denne mailen!
Gjest Gjesta Skrevet 7. januar 2006 #3 Skrevet 7. januar 2006 Nei men det er jo slett ikke dumt at denne tråden ligger her, så kanskje noen kan slippe å bli lurt etter å ha lest det.
Dagoberta Skrevet 7. januar 2006 #4 Skrevet 7. januar 2006 En god tommelfingerregel i alle sånne lotterier er at hvis man ikke husker å ha spilt, er det lite sannsynlig at man har vunnet
Gjest Bodillen Skrevet 7. januar 2006 #5 Skrevet 7. januar 2006 Sikkert like greit at denne tråden blir liggende en stund, ja. Endel mennesker lar seg lure. Vet at det også er noen som opererer via telefon, påstår at du har vunnet en reise til en verdi av så og så mye penger, alt du trenger å gjøre er å oppgi person- og kontonummer, så skal de overføre penger som du kan betale reisen med (!) Det gir svindlerne tilgang til å tømme bankkontoen din.... Det er sikkert lett reagere litt for kjapt i sånne situasjoner, man blir så spontant glad for å ha vunnet noe at man glemmer alt som heter sunn fornuft.
Gjest gjest1 Skrevet 8. januar 2006 #6 Skrevet 8. januar 2006 Jeg sender den litt oppover jeg. Jeg har egentlig vunnet flere millioner fra sommeren og til nå, bare fordi mailadressen min tydeligvis er med i det ene lotteriet etter det andre. På en av dem tok jeg kontakt, bare for å se hva som skjer, sendte inn de opplysningene de ba om, og det er lenge siden nå, men det kom ikke noe mer derfra. De ba ikke om kontonummer, bare så det er sagt... det ville de ikke fått av meg.
Rusket Skrevet 8. januar 2006 #7 Skrevet 8. januar 2006 Det er nok noe i det at "høres noe for godt ut til å være sant så er det nok det" Folk er egentlig veldig lettlurte med tanke på hvor opplyst verden vi lever i når det gjelder dette med lotterier og sånt.
Gjest lilletroll Skrevet 10. januar 2006 #8 Skrevet 10. januar 2006 En god regel er. Hvis noe virker for godt til å være sant, så er det som regel det
Gjest Miloine Skrevet 10. januar 2006 #9 Skrevet 10. januar 2006 Jeg sender den litt oppover jeg. Jeg har egentlig vunnet flere millioner fra sommeren og til nå, bare fordi mailadressen min tydeligvis er med i det ene lotteriet etter det andre. ← Jeg skulle ha vært milliardær jeg også dersom dette hadde stemt, har mottat en hel haug av dem faktisk. Det er bare lureri, så desverre trådstarter, for å vinne i tipping må man nok tippe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå