Gå til innhold

Vil tøffe opp jenten min, men hun er ikke motivert.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vår jente på 6 år snart ferdig i 1. klasse. Hele dette året har vi fulgt henne helt inn i klasserommet fordi det har vært en litt stor overgang for henne å begynne på skolen. Vi har snakket om at etterhvert så må hun begynne å gå selv til klasserommet, at jeg står i porten og ser at hun går inn og så står jeg lenger og lenger vekke så hun blir til slutt vant med å gå helt fra parkeringen selv. Hun virker redd når vi snakker om dette, sier «mamma, nei, nei». Vi har foreslått for henne at hun kan gå med en venn eller to, men det er heller ikke godt nok. Og nå har hun en periode hvor alt er skummelt og virker generelt veldig engstelig for tiden. Så vi har sluttet å pushe henne, vi følger henne til klasserommet frem til sommerferien og så får vi ta det derifra. For meg så gjør det ingenting å følge henne, men jeg ønsker at hun skal bli mer selvstendig etterhvert, at hun får en mestringsfølelse av å klare noe på egen hånd, det er viktig. Men akkurat nå tør hun såvidt å være på rommet sitt alene :( Noen gode råd om hvordan vi skal gå frem? Slutte helt å pushe henne til hun er klar selv? Jeg vet ikke hva som er det riktige, men akkurat nå føler jeg at det er best for jenten min å bli helt trygg. Men på sikt så må hun tørre å slippe hånden min og jeg er redd for at det kan bli vanskeligere jo lenger vi venter. Vi har ingen erfaringer med slikt. 

Anonymkode: 8e6fd...496

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har også en gutt i første klasse som var slik. Det som fungerer her er å komme ca 15 min før skolen starter. Da er sfo-barna ute, og han blir møtt av vennene sine når han kommer. Han blir med i lek. Jeg sier hadet, går inn med sekken og drar. 

Anonymkode: 7c6e3...669

AnonymBruker
Skrevet

Ikke stå i porten og følg med, ser hun deg blir det bare mye verre. 

Anonymkode: 7c6e3...669

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...