AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #1 Skrevet 15. mai 2023 Jeg var veldig usikker på hvor jeg skulle plassere dette, men jeg skriver det bare her. Som liten var jeg under barnevernet med jevn kontakt med dem, og jeg har ikke minste anelse på hva som står i de dokumentene. Jeg var under dem på bakgrunn av en veldig tøff oppvekst, men jeg har det selvsagt mye bedre i dag. Jeg er ferdig utdannet ingeniør og har fastjobb med en god inntekt og har egentlig aldri hatt problemer i livet som har hatt med seg store konsekvenser forutenom en depresjon som heldigvis er helt over <3. MEN... Spørsmålet mitt er om de dokumentene som ligger hos barnevernet kan brukes mot meg på noe vis? Jeg hører så mye skrekkhistorier og folks dokumenter som lekker i systemer og viktig informasjon som deles hvor det ikke skal i det hele tatt. Jeg slet med depresjon i mange år, og gikk til behandling for det. Er redd for at dette samles opp mot meg når jeg får mine egne barn. Anonymkode: 3b6e8...7c5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #2 Skrevet 15. mai 2023 Ikke fordi du får barn, men hvis noen evt. skulle rapportere deg for noe så kan de det. Anonymkode: 7737b...bb0 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #3 Skrevet 15. mai 2023 Nei. Aldri vært brukt mot meg. Er tidligere barnevernsbarn, har barn. Anonymkode: c16ec...cc3
Gjest WhisperingWind Skrevet 15. mai 2023 #4 Skrevet 15. mai 2023 Med mindre du er fare for ungen er det ingen som bryr seg. Har du historie med å mishandle barn? Seksuelle overgrep mot barn? Om ikke er det ingen som dømmer deg for å være en barnevernsunge. Det er jo ikke din feil at foreldrene dine ikke kunne ivareta deg. Er selv barnevernsunge og har barn. Vil heller påstå at fortiden min har gjort meg til en bedre mor.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #5 Skrevet 15. mai 2023 40 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg var veldig usikker på hvor jeg skulle plassere dette, men jeg skriver det bare her. Som liten var jeg under barnevernet med jevn kontakt med dem, og jeg har ikke minste anelse på hva som står i de dokumentene. Jeg var under dem på bakgrunn av en veldig tøff oppvekst, men jeg har det selvsagt mye bedre i dag. Jeg er ferdig utdannet ingeniør og har fastjobb med en god inntekt og har egentlig aldri hatt problemer i livet som har hatt med seg store konsekvenser forutenom en depresjon som heldigvis er helt over <3. MEN... Spørsmålet mitt er om de dokumentene som ligger hos barnevernet kan brukes mot meg på noe vis? Jeg hører så mye skrekkhistorier og folks dokumenter som lekker i systemer og viktig informasjon som deles hvor det ikke skal i det hele tatt. Jeg slet med depresjon i mange år, og gikk til behandling for det. Er redd for at dette samles opp mot meg når jeg får mine egne barn. Anonymkode: 3b6e8...7c5 Hei, jeg har vokst opp i barnevernets omsorg og var det som den gang ble kalt et "problembarn" . Jeg var svært utagerende, voldelig og har en lang historie med diverse alvorlige og mindre alvorlige lovbrudd fra før jeg fylte 18 år. Jeg var godt kjent av det lokale politiet og barnevern var stadig oppgitt og bekymret over min utvikling. Jeg ble mor til mitt første barn som 23 åring og hadde samme bekymring som deg, jeg hadde fremdeles store vansker, men disse var mer på det sosiale plan, arbeidsmessig og klarte aldri å fullføre skolen, jeg var rotete og glemt og det ble ganske tidlig sendt bekymringsmelding fra barnehagen. Jeg hadde tett oppfølging fra barnevern i 5 år, med mye veiledning og oppfølging jeg selv oppfattet som stressende. Den gang "pyntet" jeg mye på sannheten for jeg ville skjule at jeg såvidt greide å holde hodet over vannet og jeg ønsket å fremstå som en ressurssterk mor..men en dag åpnet jeg meg, fortalte hva jeg slet med og hvor vanskelig ting var for meg, jeg ble da oppfordret av barnevernet om å utrede meg for adhd, det ble gjort, diagnosen ble satt, jeg fikk rette hjelp og alt ble bedre. Barnevern kuttet kontakten. Men til tross har de aldri noen gang brukt min oppvekst og histore imot meg. Det ble aldri nevnt en eneste gang.. Jeg er ikke som jeg var som barn og tenåring, men jeg hadde typiske ubehandlede adhd symptomer som endelig ble tatt tak i takket være barnevernet❤️ Anonymkode: aaf40...127 1 6
frøkna Skrevet 15. mai 2023 #6 Skrevet 15. mai 2023 Hvis du får barn og det er bekymring for barna så det blir sak så vil det kanskje være ett punkt (blandt flere). At du blant annet er tidligere barnevernsbarna og derfor ikke har lært hva god omsorg er. Det vil imidlertid ikke alene være nok til å bygge noe sak. 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #7 Skrevet 15. mai 2023 Dette skjedde med noen jeg kjenner. Hun (eller foreldrene) hadde vært i barnevernets søkelys, og hadde en traumatisk barndom og ungdomstid. Da hun fikk barn, var det noen som meldte henne til barnevernet pga fortiden (også med rus, men dette var altså et avsluttet kapittel). Hennes barndom ble absolutt et tema i møter med barnevernet, men barnevernet utredet, observerte etc, og avsluttet det hele med at hun var en veldig god mor med gode omsorgsevner, som hadde jobbet hardt for å komme over traumene fra barndommen. Anonymkode: 89131...413 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #8 Skrevet 16. mai 2023 WhisperingWind skrev (9 timer siden): Med mindre du er fare for ungen er det ingen som bryr seg. Har du historie med å mishandle barn? Seksuelle overgrep mot barn? Om ikke er det ingen som dømmer deg for å være en barnevernsunge. Det er jo ikke din feil at foreldrene dine ikke kunne ivareta deg. Er selv barnevernsunge og har barn. Vil heller påstå at fortiden min har gjort meg til en bedre mor. Nei det har jeg ikke. Aldri om jeg ville gjort noe slikt mot noen! Jeg er fortsatt veldig ung (26) og ønsker barn etterhvert. Bare derfor jeg lurte ❤️ Anonymkode: 3b6e8...7c5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #9 Skrevet 16. mai 2023 Sannsynligvis ikke. Det er ikke slik at når noen blir gravide eller får barn så sjekkes papirer i Barnevernet automatisk så dette er ikke noe noen vil få vite om. Hvis det derimot skulle skje noe som gjør at Barnevernet blir involvert på noe vis kan det være det blir oppdaget, men det er lite sannsynlig at det vil få konsekvenser. I motsetning til hva enkelte anti-BVere ser ut til å tro så er ikke Staten eller Barnevernet ute etter å ta barn fra foreldrene sine eller gjøre livet fælt for andre mennesker. Det eneste som er viktig er at barn har det bra. Anonymkode: cf9b5...464 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #10 Skrevet 16. mai 2023 Hei TS, du kan jo be om innsyn i egne dokumenter for å vite hva som står i de og på den måten evt være forberedt.. Anonymkode: 93310...721 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #11 Skrevet 16. mai 2023 Nei, det har ingen betydning. Tviler på at de engang vil ha tilgang til mappen din eller finne den. Anonymkode: 19da1...3ff
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #12 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hei TS, du kan jo be om innsyn i egne dokumenter for å vite hva som står i de og på den måten evt være forberedt.. Anonymkode: 93310...721 Nylig gjort det! Anonymkode: 3b6e8...7c5
Gjest WhisperingWind Skrevet 16. mai 2023 #13 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei det har jeg ikke. Aldri om jeg ville gjort noe slikt mot noen! Jeg er fortsatt veldig ung (26) og ønsker barn etterhvert. Bare derfor jeg lurte ❤️ Anonymkode: 3b6e8...7c5 Null stress. Ingen vil bry seg om barnevernsfortiden din☺️
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #14 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg var veldig usikker på hvor jeg skulle plassere dette, men jeg skriver det bare her. Som liten var jeg under barnevernet med jevn kontakt med dem, og jeg har ikke minste anelse på hva som står i de dokumentene. Jeg var under dem på bakgrunn av en veldig tøff oppvekst, men jeg har det selvsagt mye bedre i dag. Jeg er ferdig utdannet ingeniør og har fastjobb med en god inntekt og har egentlig aldri hatt problemer i livet som har hatt med seg store konsekvenser forutenom en depresjon som heldigvis er helt over <3. MEN... Spørsmålet mitt er om de dokumentene som ligger hos barnevernet kan brukes mot meg på noe vis? Jeg hører så mye skrekkhistorier og folks dokumenter som lekker i systemer og viktig informasjon som deles hvor det ikke skal i det hele tatt. Jeg slet med depresjon i mange år, og gikk til behandling for det. Er redd for at dette samles opp mot meg når jeg får mine egne barn. Anonymkode: 3b6e8...7c5 Hvis du får en tilsynssak så vil de bli brukt mot deg. Det er ikke verre enn at du må bevise at du er rasjonell og kan ta vare på barnet ditt. Om ikke så kaster ikke helsevesenet vekk tid på å gå deg etter i sømmene bare fordi du føder et barn Anonymkode: b91f0...3cf
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #15 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du får en tilsynssak så vil de bli brukt mot deg. Det er ikke verre enn at du må bevise at du er rasjonell og kan ta vare på barnet ditt. Om ikke så kaster ikke helsevesenet vekk tid på å gå deg etter i sømmene bare fordi du føder et barn Anonymkode: b91f0...3cf tilsynssak? Anonymkode: e7181...cd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå