AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #21 Del Skrevet 11. juli 2023 Roci skrev (På 13.6.2023 den 9.13): Til å begynne med kan det være greit å bruke Neostrata to ganger i uka, og så kan du øke etterhvert som huden venner seg til produktet. PTR gir først og fremst fukt, så den kan du bruke uten begrensninger. hei @Roci 🙂 Ts her Har nå brukt PTR kremen i ca en mnd. Hadde et par spm rundt den. Når man tar den på, hvor lenge skal man vente på at kremen absorberer inni huden? Jeg tar på serum på resten av ansiktet og ptr kremen under øynene samtidig .. og så venter jeg 2-3 min før jeg begynner å smøre solkrem/sminke. Men jeg føler at PTR kremen ikke absorberer så lett inni huden. Har ventet opptil 15-20 minutter også men den kremen er fortsatt "synlig" Og en annen ting skal man smøre solkrem under øynene også?? Når jeg smører concealer over PTR så skjer dette. (Se bilde) hva kan være årsaken til dette? Og den andre øyekremen fra Nosterea (retinol) som jeg skulle brukes på nattestid den begynte jeg med i går. Og den fra PTR har jeg brukt i 1 mnd Anonymkode: ba138...71c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 11. juli 2023 #22 Del Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): hei @Roci 🙂 Ts her Har nå brukt PTR kremen i ca en mnd. Hadde et par spm rundt den. Når man tar den på, hvor lenge skal man vente på at kremen absorberer inni huden? Jeg tar på serum på resten av ansiktet og ptr kremen under øynene samtidig .. og så venter jeg 2-3 min før jeg begynner å smøre solkrem/sminke. Men jeg føler at PTR kremen ikke absorberer så lett inni huden. Har ventet opptil 15-20 minutter også men den kremen er fortsatt "synlig" Og en annen ting skal man smøre solkrem under øynene også?? Når jeg smører concealer over PTR så skjer dette. (Se bilde) hva kan være årsaken til dette? Og den andre øyekremen fra Nosterea (retinol) som jeg skulle brukes på nattestid den begynte jeg med i går. Og den fra PTR har jeg brukt i 1 mnd Anonymkode: ba138...71c Hei TS, det kan variere litt hvor lang tid det tar for et produkt er tilstrekkelig absorbert av huden, men som regel 5-10 minutter. Du er jo ung, og har derfor tykkere hud enn meg som er i 50-årene, dermed tar det lengre tid for din hud å absorbere et produkt🙂 Den øye-gel'en inneholder jo mye hyaluronsyre, så du kan forsøke å fukte området med litt vann før du påfører kremen og se om det hjelper. Hvis du tåler det, er det fint å bruke solkrem på huden rundt øynene, men ikke helt inntil selve øynene. Husk at produkter som påføres rundt øynene med fordel kan klappes/"tappes" inn med fingrene i stedet for å smøres utover. Huden her er tynnere enn i resten av ansiktet og må behandles varsomt🙂 Når det gjelder det concealer-problemet, kan det skyldes flere forhold, evt. en kombinasjon. - du lar ikke øyekremen trekke inn lenge nok før du påfører concealer - concealeren din er oljebasert, mend øyekremen er vannbasert. - du "smører" på concealeren i stedet for å "tappe" den inn med fingrene eller en fuktig svamp/Beauty blender. Så sjekk ingredienslisten på concealeren din, vent litt lenger mellom hvert produkt og bruk riktig påføringsteknikk og se om det hjelper🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå