Gå til innhold

Herpes og oralsex

Fremhevede innlegg

Gjest Arne Bjarne
Skrevet

Hei

Kjæresten min har herpes nedentil, og jeg er derfor litt usikker på hvordan jeg skal gå frem med tanke på oralsex. Vi er veldig glade i hverandre, og snakker åpent om herpesen. Jeg lurer på om noen har erfaring med smittefare ved oralsex når hun har herpes. Hun ble smittet for ca. 2 år siden, og har ikke hatt utbrudd etter det første for ca. 2 år siden. Jeg har veldig lyst til å gi henne oralsex, men må bare få litt mer kunskap om herpes først. Hvordan vil herpesutbrudd rundt munnen arte seg? Når vi har samleie bruker vi kondom.

I det lange løp er jeg ikke redd for å bli smittet, så lenge dette er et forhold som varer. Det jeg er bekymret for er å bli smittet, åsså blir det slutt mellom oss. Derfor har jeg lyst til å vente til vi har hvert sammen en god stund før jeg utsetter meg for "stro smittefare" Dersom forholdet varer livet ut, spiller det ingen rolle om jeg for herpes :) Vi har hvert sammen 4 mnd nå :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge hun merker godt når hun har utbrudd er du ganske så trygg (er jo ikke no' særlig å ha sex da..) Herpes smitter nemmelig -bare- mens man har utbrudd.

Etter en stund kan utbruddene bli mindre og forveksles med små rifter ol så det er kanskje best å være forsiktig hele tiden. (men som et eksempel på det motsatte... jeg og min kjære har vært sammen i 4 år, ingen kondombruk, og han er ikke blitt smittet...)

Jeg tror herpes rundt munnen ser ut som et litt heftig munnsår.

Lykke til :)

Gjest Arne Bjarne
Skrevet

Takk for godt svar :)

Hvordan går det med oral sexen da? Har han heller ikke blitt smittet i munnen?

Hun sier at hun ikke har hatt utbrudd mer enn rett etter at hun ble smittet for to år siden.

Skrevet

Hvis dere bare har vært sammen i noen mnd vet ingen av dere om dere vil være sammen livet ut. Ikke ta noen sjangser. Denne sykdommen blir du aldri kvitt hvis du først får den.

Ikke tenk at dere sikkert skal være sammen for ever. Da bør dere gifte dere først selv om ikke det er en garanti. Men da er man kanskje mer villig til å ta den sjangsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...