Gå til innhold

kan man bytte til vegghengt toalett uten å bryte membran og betale for helt nytt bad?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi jeg har hørt at de har falt ned om de ikke er installert helt riktig og personen enten er overvektig og/eller står på doen. Noia😂 Pluss at jeg ikke synes det er noe fint med de kassene bak.

Anonymkode: 7debe...41e

Kasse må man jo ikke ha, jeg hadde ikke det i forrige hus (huset/badene hadde vegghengt fra det ble bygget, men det kan jo også ordnes gjennom oppussing). 

Må jo regne med at det monteres riktig. Vegghengt toalett tåler da 400 kg, så hvor overvektig er du? 🤣

Anonymkode: fcf42...db9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke meg du siterte, men vi måtte ha gulvstående på det nylig oppussede toalettrommet pga plassforhold, kassen+toalett ville bygget så mye (selv med slim kasse og compact toalett) at det omtrent ikke ville vært plass til å sitte på toalettet for en person med normal lengde på beina. Valgte det «sleekeste» gulvstående jeg kunne finne, da. 😊

Anonymkode: 1e666...d3c

Ja, men det blir jo noe annet enn å "nekte vegghengt toalett" generelt. Skjønner at plassforhold kan ha noe å si, da er det jo logisk å velge gulvstående om det ikke er plass til vegghengt. Jeg har forresten gulvstående toalett nå, og kan ikke se for meg at det tar mindre plass enn vegghengt i forrige bolig, men jeg vet jo ikke hvordan det var konstruert og hva som skjulte seg inni veggen... Og ja - det finnes jo ulike typer gulvstående. Mange nye gulvstående doer er nok mye enklere (og finere) enn det mange av oss forbinder med gulvstående, gamle toaletter. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.5.2023 den 12.02):

Helt uenig i at blæra tømmes bedre ved å sitte, er motsatt vil jeg si

Anonymkode: 62da9...369

Uansett er det bedre å sitte enn å stå, mtp prostata, søl osv.

Anonymkode: d85a7...6a0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvorfor nektet du vegghengt toalett? Hvilke grunner har du for å velge gulvstående toalett i stedet (på et nyoppusset bad)?

Spør fordi jeg lurer 😅

Vi gikk fra vegghengt til gulvstående, aldri mer vegghengt....

Grunnen? ødelagt sistærne som skapte vannskader over tid inne i veggen, så frykten for det og bare tanken på jobben det er å bytte deler om noe skulle bli ødelagt.

Anonymkode: 3fd40...385

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Vi gikk fra vegghengt til gulvstående, aldri mer vegghengt....

Grunnen? ødelagt sistærne som skapte vannskader over tid inne i veggen, så frykten for det og bare tanken på jobben det er å bytte deler om noe skulle bli ødelagt.

Anonymkode: 3fd40...385

Vi har og byttet til stående (dvs forrige bolig hadde vegghengt, nye har stående).

Joda, vegghengt ser finere ut, tar mindre plass og er enklere å holde rent. Men frem i tid tenker jeg vedlikeholdskostnaden er høyere.

Bygger man nytt og har ti-femten års tidshorisont går det nok veldig fint. Men kjøper man en 10-15 år gammel bolig så tenker jeg å styre unna de.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (8 timer siden):

Vi har og byttet til stående (dvs forrige bolig hadde vegghengt, nye har stående).

Joda, vegghengt ser finere ut, tar mindre plass og er enklere å holde rent. Men frem i tid tenker jeg vedlikeholdskostnaden er høyere.

Bygger man nytt og har ti-femten års tidshorisont går det nok veldig fint. Men kjøper man en 10-15 år gammel bolig så tenker jeg å styre unna de.

Alle nye vegghengte toaletter monteres etter tek17 standard, da har man lekkasjesikring.

Anonymkode: 415ea...ce1

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...