AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #1 Skrevet 15. mai 2023 Vi har kjøpt et hus med et relativt nytt og greit bad fra 2016. De valgte av uviss årsak et stående toalett der inne. Jeg liker det dårlig og med 3 små hankjønn i familien som skvetter litt er det no dritt å vaske. Går det an å få vegg hengt uten å betale 400 000 for nytt bad? Anonymkode: cc9c2...832
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #2 Skrevet 16. mai 2023 Sitter toalettet fast i gulvet? Anonymkode: 6a8d2...85a
Snublefot62 Skrevet 16. mai 2023 #3 Skrevet 16. mai 2023 Toalettet må på en eller annen måte festes i noe. Dersom du ikke vil feste det i veggen siden det ødelegger membranen, så må du da fore ut veggen. Men denne utforingen vil ta gulvplass og må og festes i noe. Jeg vil tro dette gir dårlige løsninger. Anbefalingen min er å fortelle hankjønnene i familien om å sette seg ned når de skal tisse eller vaske toalettet selv. Å stå å tisse er noe forbanna tull når man fint kan sette seg ned. Da unngår man søl og man tømmer blæra bedre. Hilsen en med utovertiss som selv sitter når det er mulig. 2 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #4 Skrevet 16. mai 2023 Selvsagt går det ann å få vegghengt uten å fornye hele badet. Men du må plassen til det og ha mulighet til å bygge kasse der vann og avløp går nå for ett sted må du jo ha sisterne, vanntilførsel og avløp, denne kassen kles evt med våtromsplater og så festes doen på den. Hvor vakkert det blir er en annen ting. Anonymkode: 4fc91...d3c
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #5 Skrevet 16. mai 2023 7 minutter siden, Snublefot62 said: Toalettet må på en eller annen måte festes i noe. Dersom du ikke vil feste det i veggen siden det ødelegger membranen, så må du da fore ut veggen. Men denne utforingen vil ta gulvplass og må og festes i noe. Jeg vil tro dette gir dårlige løsninger. Anbefalingen min er å fortelle hankjønnene i familien om å sette seg ned når de skal tisse eller vaske toalettet selv. Å stå å tisse er noe forbanna tull når man fint kan sette seg ned. Da unngår man søl og man tømmer blæra bedre. Hilsen en med utovertiss som selv sitter når det er mulig. Helt uenig i at blæra tømmes bedre ved å sitte, er motsatt vil jeg si Anonymkode: 62da9...369 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #6 Skrevet 16. mai 2023 Selvsagt. Men du må lekte ut veggen eller bygge en kasse til sisternen. Det får du nok gjort for 10-20 000 kroner. Anonymkode: 6374d...9f7
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #7 Skrevet 16. mai 2023 Mine barn av hankjønn er blitt opplært til å SITTE og tisse. Det gir minimalt med søl og de vet at alternativet er å vaske badet selv, om de står og søler. Anonymkode: c5fc5...a67 6 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #8 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mine barn av hankjønn er blitt opplært til å SITTE og tisse. Det gir minimalt med søl og de vet at alternativet er å vaske badet selv, om de står og søler. Anonymkode: c5fc5...a67 Samme her. Anonymkode: becc6...454
newman01 Skrevet 16. mai 2023 #9 Skrevet 16. mai 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Selvsagt går det ann å få vegghengt uten å fornye hele badet. Men du må plassen til det og ha mulighet til å bygge kasse der vann og avløp går nå for ett sted må du jo ha sisterne, vanntilførsel og avløp, denne kassen kles evt med våtromsplater og så festes doen på den. Hvor vakkert det blir er en annen ting. Anonymkode: 4fc91...d3c Man er ikke nødt til å bygge inn sisterne. Geberit har noen ganske ok modeller. Selv synes jeg slike er penere enn der man bygger ut med flislagt kasseklump. Og de kommer i maaange farger
Snublefot62 Skrevet 16. mai 2023 #10 Skrevet 16. mai 2023 newman01 skrev (9 minutter siden): Man er ikke nødt til å bygge inn sisterne. Geberit har noen ganske ok modeller. Selv synes jeg slike er penere enn der man bygger ut med flislagt kasseklump. Og de kommer i maaange farger Problemet er at de må uansett festes i veggen, og det vil med stor sannsynlighet føre til brudd i membranen i veggen.
newman01 Skrevet 16. mai 2023 #11 Skrevet 16. mai 2023 2 minutter siden, Snublefot62 said: Problemet er at de må uansett festes i veggen, og det vil med stor sannsynlighet føre til brudd i membranen i veggen. Det er merkelig hvordan ingeniører og forskere finner løsninger på det meste
Snublefot62 Skrevet 16. mai 2023 #12 Skrevet 16. mai 2023 newman01 skrev (3 minutter siden): Det er merkelig hvordan ingeniører og forskere finner løsninger på det meste Imponert over hva vi får til i 2023 altså!
spinner Skrevet 16. mai 2023 #13 Skrevet 16. mai 2023 newman01 skrev (17 minutter siden): Man er ikke nødt til å bygge inn sisterne. Geberit har noen ganske ok modeller. Selv synes jeg slike er penere enn der man bygger ut med flislagt kasseklump. Og de kommer i maaange farger Det noen prøver å si innimellom diskusjonen om tissing er at avløpet enten må legges om eller brukes. Da kommer man lenger ut på gulvet, minst slik:
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #14 Skrevet 16. mai 2023 Også har du leg som nektet vegghengt toalett bår vi pusset opp badet😂 Du har ikke vurdert å bytte til et klosett med glatte kanter? https://www.megaflis.no/bad/toaletter-og-tilbehor/gulvstaende-toalett/grohe-bau-gulvstaende-toalett-mskjult-p-las-alpinhvit?gclid=CjwKCAjw04yjBhApEiwAJcvNoTWrGAWD0f0qmX6yEiTcdYDpUplVa8S1lyoS91NMMaa0aXnYgMyvMRoCl9UQAvD_BwE https://www.vvskupp.no/lavabo/321102/lavabo-flo-gulvstående-toalett-600x360-mm?gclid=CjwKCAjw04yjBhApEiwAJcvNoRw9IOmMiph0peP93MZ5A9wjD6ddc47B7WtmjOR5YQemyb3vhy1nQBoCp7gQAvD_BwE Type sånne? Tok bare et kjapt Google-søk.. Anonymkode: 7debe...41e
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #15 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Også har du leg som nektet vegghengt toalett bår vi pusset opp badet😂 Du har ikke vurdert å bytte til et klosett med glatte kanter? https://www.megaflis.no/bad/toaletter-og-tilbehor/gulvstaende-toalett/grohe-bau-gulvstaende-toalett-mskjult-p-las-alpinhvit?gclid=CjwKCAjw04yjBhApEiwAJcvNoTWrGAWD0f0qmX6yEiTcdYDpUplVa8S1lyoS91NMMaa0aXnYgMyvMRoCl9UQAvD_BwE https://www.vvskupp.no/lavabo/321102/lavabo-flo-gulvstående-toalett-600x360-mm?gclid=CjwKCAjw04yjBhApEiwAJcvNoRw9IOmMiph0peP93MZ5A9wjD6ddc47B7WtmjOR5YQemyb3vhy1nQBoCp7gQAvD_BwE Type sånne? Tok bare et kjapt Google-søk.. Anonymkode: 7debe...41e Hvorfor nektet du vegghengt toalett? Hvilke grunner har du for å velge gulvstående toalett i stedet (på et nyoppusset bad)? Spør fordi jeg lurer 😅 Anonymkode: fcf42...db9
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #16 Skrevet 16. mai 2023 Ja haha. Du har lite peil eller. Forhør deg med noen som kan det. Anonymkode: 57419...53e
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #17 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hvorfor nektet du vegghengt toalett? Hvilke grunner har du for å velge gulvstående toalett i stedet (på et nyoppusset bad)? Spør fordi jeg lurer 😅 Anonymkode: fcf42...db9 Fordi jeg har hørt at de har falt ned om de ikke er installert helt riktig og personen enten er overvektig og/eller står på doen. Noia😂 Pluss at jeg ikke synes det er noe fint med de kassene bak. Anonymkode: 7debe...41e
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #18 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi jeg har hørt at de har falt ned om de ikke er installert helt riktig og personen enten er overvektig og/eller står på doen. Noia😂 Pluss at jeg ikke synes det er noe fint med de kassene bak. Anonymkode: 7debe...41e Om det er renovering av bad, så trenger du jo ikke å få den kassa bak. Anonymkode: 3e89f...302
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #19 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Helt uenig i at blæra tømmes bedre ved å sitte, er motsatt vil jeg si Anonymkode: 62da9...369 Det dr det ekspertene dier så da er du unik Anonymkode: be9f1...706 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #20 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor nektet du vegghengt toalett? Hvilke grunner har du for å velge gulvstående toalett i stedet (på et nyoppusset bad)? Spør fordi jeg lurer 😅 Anonymkode: fcf42...db9 Ikke meg du siterte, men vi måtte ha gulvstående på det nylig oppussede toalettrommet pga plassforhold, kassen+toalett ville bygget så mye (selv med slim kasse og compact toalett) at det omtrent ikke ville vært plass til å sitte på toalettet for en person med normal lengde på beina. Valgte det «sleekeste» gulvstående jeg kunne finne, da. 😊 Anonymkode: 1e666...d3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå