AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #21 Del Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er to typer mennesker i slike tråder: - de som inntar mengder med kunnstig søtning og fornekter enhver kunnskap eller bemerkning om at dette ikke er bra. De VIL ikke høre og de VIL ikke forstå. - de som syntes at mennesker som er avhengige av søtstoffene er laverestående. Ingen bidrar med noe bra. Nøkkelen her er å ikke drikke brus og energidrikk. Så enkelt. Anonymkode: 8b1e5...e91 Dette stemmer ikke. Ingen har sagt at det er supersunt. Selvfølgelig er vann bedre. Men når man selv drikker masse av dette, men er både slank og frisk, og alltid har vært det, er det litt irriterende at folk maser på med at det gjør deg fet. Saken gjelder at personer med fedme ikke lenger trenger å få råd om å skifte til kunstig søtning, for man har ikke sett en klar sammenheng med at det hjelper dem ned i vekt. Og siden man tidligere anbefalte dette, må man derfor ut å trekke tilbake anbefalingen. Wienerpølser hjelper deg heller ikke ned i vekt. Skal vi derfor bestemme at ingen burde få lov å spise dette? Selv om de er både tynne og friske? Hva med brød? Hva med lørdagsgodteri eller popcorn? Anonymkode: 24ae6...ca5 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #22 Del Skrevet 20. mai 2023 De som er for tjukke spiser ofte for mye og drikker lettbrus i håp om at en reduksjon i sukker, insulinstigning og kalorier vil hjelpe. Kan ikke se for meg å bytte tilbake til dynger med sukker vil hjelpe dem, annet enn å gi diabetesen nytt liv. De vil ikke ha vann, så det er ikke noe argument. Anonymkode: 3fa9c...9aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 20. mai 2023 #23 Del Skrevet 20. mai 2023 På høy tid. Selv om vi antar at aspartam i seg selv er ufarlig så trigger det kroppens respons på sukker som forteller kroppen at nå må du spise for å lagre energi. Alle søtningsstoffer føkker opp fordøyelsen vår og ødelegger vår evne til selvregulerende inntak av mat og drikke. I tillegg klarer ikke fordøyelsen å nyttegjøre seg prosessert mat, så samme advarsel bør utstedes for halv- og helfabrikata mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkedykker Skrevet 20. mai 2023 #24 Del Skrevet 20. mai 2023 (endret) Pepsimax for life 💪 Har på magisk vis normal bmi og er middels sprek Endret 20. mai 2023 av Lykkedykker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #25 Del Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 17.5.2023 den 0.00): Ja, tjukkaser blir anbefalt av fedmeleger å drikke sukkerfri drikke for å gå ned i vekt. – WHO går altfor langt i sine advarsler mot kunstig søtning. Det sier Jøran Hjelmesæth, seksjonsoverlege for hormon, overvekt og ernæringsavdelingen ved Sykehuset i Vestfold og professor ved Universitetet i Oslo. –Slik jeg leser oppsummeringen deres så er dokumentasjonen for at kunstig søtning gir like stor vektoppgang som sukker, svært dårlig. For dem som ønsker å gå ned i vekt anbefaler jeg å erstatte sukkerholdig drikke med sukkerfri. Mulige fordeler med dette er mye større enn mulige teoretiske ulemper, sier han. Anonymkode: 722dd...960 Feil! Det anbefales sukkerfri drikke for å ikke gå mer opp i vekt. Anonymkode: 590df...81e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #26 Del Skrevet 20. mai 2023 Da drakk jeg en hel 1.5l pepsi max på 5 min, målte blodsukkeret 30min 1t, 1.30min og 2t etter inntak og tok urinstix Ingen økning av blodsukker på noen av målingene og alle verdier innenfor normalen på urinstix. Konkluderer da med at næringsinnholdet i lettbrus stemmer og at WHO da ikke har grunnlag for sine påstander i likhet med majoriteten av store studier på området som ikke drar samme konklusjon som WHO. Det er helt feil å gi lettbrus skylden fordi noen mennesker kompenserer kaloritapet ved å spise mer på siden. Jeg håper faktisk at de store selskapene går til sak mot WHO for at de prøver sverte deres produkter uten grunnlag slik også fedmeleger og eksperter sier. Anonymkode: 2f6c9...6ff 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #27 Del Skrevet 20. mai 2023 Pepsi Max er jo så stygt. Cola light er så mye bedre. Anonymkode: 50096...331 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #28 Del Skrevet 20. mai 2023 Snok1 skrev (1 time siden): På høy tid. Selv om vi antar at aspartam i seg selv er ufarlig så trigger det kroppens respons på sukker som forteller kroppen at nå må du spise for å lagre energi. Alle søtningsstoffer føkker opp fordøyelsen vår og ødelegger vår evne til selvregulerende inntak av mat og drikke. I tillegg klarer ikke fordøyelsen å nyttegjøre seg prosessert mat, så samme advarsel bør utstedes for halv- og helfabrikata mat. Jeg har god fordøyelse, aldri noen mageproblemer. Jeg har god evne til selvregulering mtp inntak av mat og drikke. Alltid ligget rundt bmi 20. OG jeg drikker over 2 liter Pepsimax daglig. Ikke skyld på dette for at du overspiser. Anonymkode: 24ae6...ca5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #29 Del Skrevet 20. mai 2023 Svært mange av de jeg kjenner drikker moderate mengder pepsi max eller cola zero, og de er stort sett tynne og normalvektige hele gjengen. De som bælmer nedpå med pepsi max er nok de som trøkker i seg store mengder av alt mulig annet også.. Anonymkode: fe8c5...918 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 20. mai 2023 #30 Del Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har god fordøyelse, aldri noen mageproblemer. Jeg har god evne til selvregulering mtp inntak av mat og drikke. Alltid ligget rundt bmi 20. OG jeg drikker over 2 liter Pepsimax daglig. Ikke skyld på dette for at du overspiser. Anonymkode: 24ae6...ca5 En enslig svale er ingen sommer. Det jeg skriver er korrekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #31 Del Skrevet 20. mai 2023 Så bra at det er Pepsi Max'n som er grunnen til at jeg har gått opp noen få kilo siden jeg var tenåring for 30 år siden. Da kan jeg fortsette å kose meg med potetgull siden det tydeligvis ikke er grunnen til vektøkningen fra 18 bmi til 21 bmi. Anonymkode: 054e8...6e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #32 Del Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da drakk jeg en hel 1.5l pepsi max på 5 min, målte blodsukkeret 30min 1t, 1.30min og 2t etter inntak og tok urinstix Ingen økning av blodsukker på noen av målingene og alle verdier innenfor normalen på urinstix. Konkluderer da med at næringsinnholdet i lettbrus stemmer og at WHO da ikke har grunnlag for sine påstander i likhet med majoriteten av store studier på området som ikke drar samme konklusjon som WHO. Det er helt feil å gi lettbrus skylden fordi noen mennesker kompenserer kaloritapet ved å spise mer på siden. Jeg håper faktisk at de store selskapene går til sak mot WHO for at de prøver sverte deres produkter uten grunnlag slik også fedmeleger og eksperter sier. Anonymkode: 2f6c9...6ff Du tenker at her har du løsningen via en enkel hjemmetest, som ikke var tilgjengelig for WHO? At du kom på noe som WHO ikke hadde tenkt på? Hvor får folk denne selvsikkerheten fra? Ser du ikke hvor idiotisk argumentasjonen din fremstår? Eller tror du faktisk at det er du som har oppfunnet hjulet her? Anonymkode: 601c2...69d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #33 Del Skrevet 20. mai 2023 At de som startet med å produsere aspartam betalte folk for å godkjenne det, sier litt. Det ble først avvist Anonymkode: 9b7fc...ad9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #34 Del Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 20.5.2023 den 11.34): Feil! Det anbefales sukkerfri drikke for å ikke gå mer opp i vekt. Anonymkode: 590df...81e Er du et troll? Hvorfor lyver du? Det kommer fra kjeften til gubben sjøl, han anbefaler det til tjukkaser som vil ned i vekt. Anonymkode: 722dd...960 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #35 Del Skrevet 22. mai 2023 Det er lenge siden jeg ble fortalt at aspartam og kunstig søtning er IKKE så enkelt å slanke vekk som fett og sukker, måten kunstig søtning påvirker fettvev og kroppen vår er visst vanskelig å bryte ned. Var det ikke en studie i England hvor gravide kvinner drakk og spiste kunstig søtning, og de babyene fikk alvorlige rare problemer med merkelig fett rundt indre organer fra ca 1 års alder? Det skremte meg i allefall. Anonymkode: f7c65...a9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 23. mai 2023 #36 Del Skrevet 23. mai 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er du et troll? Hvorfor lyver du? Det kommer fra kjeften til gubben sjøl, han anbefaler det til tjukkaser som vil ned i vekt. Anonymkode: 722dd...960 Hvorfor så respektløs? Får du en form for tilfredsstillelse av å snakke ned andre mennesker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå