AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #1 Skrevet 15. mai 2023 Jeg er i uke 28 nå og veldig spent på denne fødselen. Nr. 1 ble født nesten 2 uker før termin, kjapp fødsel. 5 timer fra jeg skjønte noe var på gang til hun var ute. Kan jeg forvente at nr også kommer før termin? Evt. at fødselen går enda fortere? Revnet veldig første gang og redd det blir verre om det skal gå enda fortere😔 Anonymkode: a74e6...c78
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #2 Skrevet 15. mai 2023 Jeg hadde en veldig lang førstefødsel. 35 timer. Revnet grad 3a, og sydde en god del. Andre var styrtfødsel på totalt 1,5 t fra spontan vannavgang. Sydde ingenting og gikk kjempebra 🙂 Anonymkode: fd075...a3a
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #3 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde en veldig lang førstefødsel. 35 timer. Revnet grad 3a, og sydde en god del. Andre var styrtfødsel på totalt 1,5 t fra spontan vannavgang. Sydde ingenting og gikk kjempebra 🙂 Anonymkode: fd075...a3a Begge kom dagen etter termin, det glemte jeg å si. Anonymkode: fd075...a3a
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #4 Skrevet 15. mai 2023 Jeg fikk beskjed fra jordmor om at jeg kunne forvente at nr. to kom omtrent til samme tid som første, uten at det var noen eksakt vitenskap. Det var relativt stor sjanse for at nr. to kom til samme tid +/- en uke, men mange unntak. Og det er vanlig at fødsel nr. to går raskere enn den første, men med mange unntak der også. Hos meg kom nr. en et par dager før termindato. Fødselen tok 4 timer fra første tegn. I papirene står det 2 timer aktiv fødsel. Men jeg hadde 9 cm. åpning ved første sjekk på føden, så jeg vet ikke helt hvordan de kom frem til det. Nr. to ble født på termindatoen. Det tok 2 timer fra første tegn. I papirene står det 1 time aktiv fødsel, og jeg hadde 6-7 cm ved første sjekk på føden. Jeg revnet en del første gang, og måtte sy et par sting som jeg merket lite til andre gang. Andre fødsel var en "drømmefødsel", ingen komplikasjoner, og en god opplevelse. Anonymkode: ff5b3...6b0
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #5 Skrevet 15. mai 2023 Nr.1 kom etter termin. Nr 2 kom lenge før termin, og fødselen tok halve tiden. Mye mindre vondt Men ingen hadde fortalt meg om etterrier, så var veldig smertefullt å amme natten etter fødselen. Måtte få smertestillende, og skjønte ingenting. Anonymkode: 847af...e26
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #6 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Nr.1 kom etter termin. Nr 2 kom lenge før termin, og fødselen tok halve tiden. Mye mindre vondt Men ingen hadde fortalt meg om etterrier, så var veldig smertefullt å amme natten etter fødselen. Måtte få smertestillende, og skjønte ingenting. Anonymkode: 847af...e26 Ja, det var jeg også veldig plaget av etter andre fødsel. Det var nesten så jeg ble overbevist om at det måtte være en til der inne som ville ut. Anonymkode: ff5b3...6b0
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #7 Skrevet 16. mai 2023 Med førstemann tok det 10 min fra jeg kom inn på sykehuset med 5 cm, til det var full åpning og ville pressrier, og ungen var ute ti minutter seinere. Ti dager før termin. Jeg fikk beskjed om at det var stor sannsynlighet for at neste fødsel også ville bli minst like rask, så jeg måtte komme inn idet jeg mistenkte noe var på gang (så jeg slapp at far og jordmor sto og prøvde rive av meg klærene mens ungen var på vei ut som første gangen..). Andre fødsel begynte jeg å lekke fostervann ti dager før termin, men riene startet ikke, så jeg måtte bli igangsatt. Ungen var ute 2 timer etter jeg fikk første stikkpillen. Revnet ikke noe noen av gangene. Anonymkode: 6a79d...193
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #8 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg er i uke 28 nå og veldig spent på denne fødselen. Nr. 1 ble født nesten 2 uker før termin, kjapp fødsel. 5 timer fra jeg skjønte noe var på gang til hun var ute. Kan jeg forvente at nr også kommer før termin? Evt. at fødselen går enda fortere? Revnet veldig første gang og redd det blir verre om det skal gå enda fortere😔 Anonymkode: a74e6...c78 Hvor mange år er det mellom første og andre? Her var fødslene ganske like bortsett fra at jeg ble satt igang andre gangen (anbefales IKKE) Anonymkode: 554c3...610
Arkana Skrevet 16. mai 2023 #9 Skrevet 16. mai 2023 Nr 1 tok 16 timer og jeg fikk en tredjegrads ruptur. Han ble født en uke før termin. Nr 2 kom en uke senere enn nr 1 (igangsatt, så han ville sannsynligvis kommet enda senere om han fikk velge selv). Det var en styrtfødsel på to timer og jeg revnet ikke. (Nr 3 var en enda raskere styrtfødsel, bare 24 minutter, ingen revning da heller. Hun kom en uke før termin.)
Heln Skrevet 17. mai 2023 #10 Skrevet 17. mai 2023 Nr 1: startet med rier 2 uker før termin, aktiv fødsel 1 time. Revnet masse, husker det som en forferdelig opplevelse. Nr 2: igangsatt 2 uker før termin, aktiv fødsel 10 minutter. Revnet ingenting, selve igangsettelsen med riedrypp osv var mye vondere enn den naturlige starten, men likevel ble det en veldig fin opplevelse. For meg var det helt tydelig at dette hadde kroppen min gjort før, og dermed gikk det mye bedre selvom det gikk fortere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå