AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #1 Skrevet 15. mai 2023 Heisann! Vi har en gutt som skal starte i førsteklasse etter sommeren, men de har blitt invitert til å spille fotball før skolestart. Hva trenger man egentlig av utstyr? Vi har ingen fotballspillere i familien, så vi har ingen anelse. Har sett inne på lagets hjemmeside, men der sto det ingenting, hehe. Anonymkode: 61ea3...2e2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #2 Skrevet 15. mai 2023 Fotballsko og leggskinn. Men dt trenger man virkelig ikke å kjøpe før man veit at ungen faktisk vil spille fotball. Ellers er der greit med treningsbukse, shorts og teskjorte. Kamp teskjorter får de av trener. Anonymkode: 5c426...503 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #3 Skrevet 15. mai 2023 Fotballsko (eventuelt joggesko) og leggbeskyttere. Shorts og t-skjorte / treningsdress Anonymkode: 30a44...f4d
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #4 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Fotballsko og leggskinn. Men dt trenger man virkelig ikke å kjøpe før man veit at ungen faktisk vil spille fotball. Ellers er der greit med treningsbukse, shorts og teskjorte. Kamp teskjorter får de av trener. Anonymkode: 5c426...503 Ingen får spille uten leggskinner hos oss, så det ville jeg kjøpt uansett. Koster ikke allverden. Hvis han skal spille fotball trenger dere fotballsko, leggskinner, fotballstrømper og treningsklær etter vær. Drikkeflaske er med hele året. Anonymkode: c37ac...16d 1
solsolsol Skrevet 16. mai 2023 #5 Skrevet 16. mai 2023 Her spiller mange av femåringene med joggesko og helt vanlige barnehageklær. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #6 Skrevet 16. mai 2023 Leggskinn, fotballsko og keeperhansker om han skal stå i mål. Anonymkode: 5bedc...646
minister-mio Skrevet 16. mai 2023 #7 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 15.5.2023 den 21.43): Ingen får spille uten leggskinner hos oss, så det ville jeg kjøpt uansett. Koster ikke allverden. Hvis han skal spille fotball trenger dere fotballsko, leggskinner, fotballstrømper og treningsklær etter vær. Drikkeflaske er med hele året. Anonymkode: c37ac...16d Håper det holder med leggskinn 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #8 Skrevet 16. mai 2023 De første gangene trenger dere ingenting bortsett fra joggesko og gymtøy/treningstøy. Se det an om gutten liker fotball og vil fortsette før dere investerer i fotballsko, leggbeskyttere etc. Alle jentene mine har spilt fotball og de har alle begynt i joggesko, joggebukse og t-skjorte de første gangene. Etterhvert har de fått riktig utstyr. Ingen vits i å investere i utstyr før man vet at ungene liker sporten Anonymkode: e6761...349 5
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #9 Skrevet 17. mai 2023 Kun leggskinn man må ha når de er så unge. Vannflaske er lurt. Mange på ungdomslagene til barna mine trener periodevis i joggesko. De begynner ikke med keepere før året de fyller 8, og da bør laget ha minst ett par keeperhansker barna kan låne på omgang. Anonymkode: aed90...639
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #10 Skrevet 17. mai 2023 solsolsol skrev (På 16.5.2023 den 17.58): Her spiller mange av femåringene med joggesko og helt vanlige barnehageklær. Det er bra! Jeg reagerer på kjøpepresset. Synes det er litt vilt at femåringer stiller med fotballdrakt og fotballsko, men jeg kjøpte da inn siden "alle andre" har. Ts, jeg ville ha spurt noen andre hva som er vanlig der dere bor. Min nekter å ha på leggbeskyttere. Vi har prøvd å ha de over og under fotballstrømper, men hun vil ikke ha. De fleste har leggbeskyttere, men ikke alle. Jentene sparker ikke så hardt heldigvis. Anonymkode: 8e63c...445 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #11 Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er bra! Jeg reagerer på kjøpepresset. Synes det er litt vilt at femåringer stiller med fotballdrakt og fotballsko, men jeg kjøpte da inn siden "alle andre" har. Ts, jeg ville ha spurt noen andre hva som er vanlig der dere bor. Min nekter å ha på leggbeskyttere. Vi har prøvd å ha de over og under fotballstrømper, men hun vil ikke ha. De fleste har leggbeskyttere, men ikke alle. Jentene sparker ikke så hardt heldigvis. Anonymkode: 8e63c...445 Kjøpepresset? Det er nødvendig utstyr barn trenger når de skal spille fotball. Årsaken til at man skal kjøpe korrekt utstyr er for å forhindre skader. Joggesko f.eks. er det lett å tråkke over i fordi hælen er atskillig høyere enn på en fotballsko. SKal de spille innendørs så vil jeg anbefale innendørssko ment for fotball. Også for å forhindre at de tråkker over. Leggskinn er selvforklarende håper jeg. Jeg undres fortsatt på dette med "kjøpepress" - virker som om mange trodde det å få barn var tilnærmet gratis. Anonymkode: fbd53...aae 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #12 Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kjøpepresset? Det er nødvendig utstyr barn trenger når de skal spille fotball. Årsaken til at man skal kjøpe korrekt utstyr er for å forhindre skader. Joggesko f.eks. er det lett å tråkke over i fordi hælen er atskillig høyere enn på en fotballsko. SKal de spille innendørs så vil jeg anbefale innendørssko ment for fotball. Også for å forhindre at de tråkker over. Leggskinn er selvforklarende håper jeg. Jeg undres fortsatt på dette med "kjøpepress" - virker som om mange trodde det å få barn var tilnærmet gratis. Anonymkode: fbd53...aae Fotballdrakt er ikke nødvendig utstyr, særlig ikke til 5-6 åringer. Poenget var vel at man ikke behøver å gå "all in" med utstyr hvis det viser seg at barnet ikke vil være med etter et par treninger. Anonymkode: 0e638...2f5 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #13 Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kjøpepresset? Det er nødvendig utstyr barn trenger når de skal spille fotball. Årsaken til at man skal kjøpe korrekt utstyr er for å forhindre skader. Joggesko f.eks. er det lett å tråkke over i fordi hælen er atskillig høyere enn på en fotballsko. SKal de spille innendørs så vil jeg anbefale innendørssko ment for fotball. Også for å forhindre at de tråkker over. Leggskinn er selvforklarende håper jeg. Jeg undres fortsatt på dette med "kjøpepress" - virker som om mange trodde det å få barn var tilnærmet gratis. Anonymkode: fbd53...aae De fleste har fotballdrakt her. Hvorfor kan de ikke spille i en vanlig t-skjorte? Bedre for økonomien og bedre for miljøet. Jeg reagerer ikke kun fordi det er mye penger for enkelte (jeg har råd), men fordi det føles litt sprøtt å skulle kjøpe et eget antrekk til et barn i vekst som brukes en gang i uka i en sesong eller to før det blir for lite. Anonymkode: 8e63c...445 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #14 Skrevet 17. mai 2023 I vår klubb er leggbeskyttere påbudt. Ingen leggbeskytter, ingen trening (eller kamp). Ser mange har g-form de trekker på. De første fotballskoene kjøpte vi nye for 50 kroner. En hvilken som helst t-skjorte og shorts/treningsbukse funker fint. Anonymkode: aed90...639
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #15 Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): I vår klubb er leggbeskyttere påbudt. Ingen leggbeskytter, ingen trening (eller kamp). Anonymkode: aed90...639 Det samme gjelder hos oss, fra første trening (4-5åringene). Barna er forsikret gjennom fotballklubben, og man får ikke spille/være forsikret om man ikke har riktig beskyttelse. Anonymkode: f70c3...cad
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #16 Skrevet 17. mai 2023 Fotballsko og legg beskyttere, og treningsklær da Anonymkode: 2dffc...221
Loke37 Skrevet 17. mai 2023 #17 Skrevet 17. mai 2023 De fotballdraktene som brukes, er stort sett de som selges på hm, kult for barna. 1
anonym 4545 Skrevet 17. mai 2023 #18 Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjøpepresset? Det er nødvendig utstyr barn trenger når de skal spille fotball. Årsaken til at man skal kjøpe korrekt utstyr er for å forhindre skader. Joggesko f.eks. er det lett å tråkke over i fordi hælen er atskillig høyere enn på en fotballsko. SKal de spille innendørs så vil jeg anbefale innendørssko ment for fotball. Også for å forhindre at de tråkker over. Leggskinn er selvforklarende håper jeg. Jeg undres fortsatt på dette med "kjøpepress" - virker som om mange trodde det å få barn var tilnærmet gratis. Anonymkode: fbd53...aae Denne "tråkke over"-teorien stemmer bestemt ikke. 1
solsolsol Skrevet 18. mai 2023 #19 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er bra! Jeg reagerer på kjøpepresset. Synes det er litt vilt at femåringer stiller med fotballdrakt og fotballsko, men jeg kjøpte da inn siden "alle andre" har. Ts, jeg ville ha spurt noen andre hva som er vanlig der dere bor. Min nekter å ha på leggbeskyttere. Vi har prøvd å ha de over og under fotballstrømper, men hun vil ikke ha. De fleste har leggbeskyttere, men ikke alle. Jentene sparker ikke så hardt heldigvis. Anonymkode: 8e63c...445 Ja. Men samtidig vil det som regel være en del småsøsken i alle kull 😅 Stor forskjell på hvordan de første idrettsårene var med de eldste og de yngste. De siste årene har jeg og mannen trent to lag hver, og det er stort sett et par samtidig, så de yngste har hengt i hallen siden før de kunne gå, og tok ikke lang tid før de ønsket seg fullt utstyr til jul 😂
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #20 Skrevet 18. mai 2023 Kan også være fint å tenke over hva slags underlag de kommer til å spille mest på med tanke på bekledning. Spiller ungene på grus og du sender han av gårde i shorts, blir det fort til at du må skylle grus og plukke stein ut av vonde skrubbsår. Spilte selv fotball i mange år og det tok ikke lang tid før jeg skjønte at shorts på grus var kjipt. 😂 Anonymkode: 5d2fa...871
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå