AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #1 Skrevet 15. mai 2023 Jeg og mannen har en evinnelig diskusjon om bilen. Vi har små barn og det er alltid rot inni bilen. Klær og ting som gjerne flyter. Ofte rekker vi ikke bære opp alt når vi parkerer fordi barna gråter/er urolige og vi må gå litt fra parkeringsgarasjeanlegget. Jeg sier alltid vi må rydde bilen fordi jeg synes det er flaut å åpne dørene, mens han mener ingen ser det. Han mener et støvlag utenpå bilen er værre. Nå ba jeg han rydde bilen invendig til 17 mai og vi kom i en krangel fordi han ville heller bruke tid på å vaske utenpå. Vi rekker ikke begge deler i kveld. Er jeg urimelig? Anonymkode: 7a5a6...206
visp Skrevet 15. mai 2023 #2 Skrevet 15. mai 2023 Dere burde jo ha sotede vinduer:) Men enig med mannen din; bedre at den er vasket utenpå. 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #3 Skrevet 15. mai 2023 Løst rot i bilen er farlig ved ulykke. En lett ting blir mange ganger tyngre ved bråtopp og kan gjøre stor skade. Jeg har en regel i min bil; "Det du tar med inn klarer du å ta ut". Man dør derimot ikke av litt støv utvendig og mye kan gjøres med en rask spyling. Anonymkode: 8e2b5...7f8 7
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #4 Skrevet 15. mai 2023 Da får en rydde inne i bilen, og den andre vaske den utenpå. Men om dere ikke har mulighet til det, så hadde jeg valgt å vaske den utvendig. Anonymkode: eab11...97c 2
Million Skrevet 15. mai 2023 #5 Skrevet 15. mai 2023 Da får du rydde inni mens han passer barna, og så når du er ferdig, passer du barna mens han drar og vasker bilen utvendig. 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #6 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg og mannen har en evinnelig diskusjon om bilen. Vi har små barn og det er alltid rot inni bilen. Klær og ting som gjerne flyter. Ofte rekker vi ikke bære opp alt når vi parkerer fordi barna gråter/er urolige og vi må gå litt fra parkeringsgarasjeanlegget. Jeg sier alltid vi må rydde bilen fordi jeg synes det er flaut å åpne dørene, mens han mener ingen ser det. Han mener et støvlag utenpå bilen er værre. Nå ba jeg han rydde bilen invendig til 17 mai og vi kom i en krangel fordi han ville heller bruke tid på å vaske utenpå. Vi rekker ikke begge deler i kveld. Er jeg urimelig? Anonymkode: 7a5a6...206 Det tar en av dere 10 minutter å gå og hente tingene i bilen, og noen minutter til å kjøre den gjennom en bilvask. Mens den vasker, tørker dere støv inni. Anonymkode: 1d069...796 7
Gjest Warrior Skrevet 15. mai 2023 #7 Skrevet 15. mai 2023 Bare gå å rydd bilen. Ikke noe dere trenger å diskutere en gang. Det skal ikke være rot i en bil. Enkelt og greit. Det kan også være farlig med for mye rot og ting hvis det skjer ulykke.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #8 Skrevet 15. mai 2023 Du sier at du ba han rydde, og dere ikke rekker. Hvorfor var det han som måtte rydde, og ikke du? Jeg synes det er urimelig av deg å bare fortelle at du har bedt han om å gjøre det, og kun fremstille han som lat, uten å si ett ord om hvorfor du ikke rydder bilen. Anonymkode: a0a45...e98 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #9 Skrevet 15. mai 2023 Hvem rydder og ordner inni uten og fullføre og ta utenpå? Eller omvendt. Blir som å støvsuge halve stua, og vaske den andre halvparten 😅 Hvordan det er ut i en bil forteller MYE om dem som mennesker. Jeg låner aldri bort ting til folk med slik bil. Anonymkode: f3abf...7e7
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #10 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvem rydder og ordner inni uten og fullføre og ta utenpå? Eller omvendt. Anonymkode: f3abf...7e7 Mange Anonymkode: 1962d...d48 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #11 Skrevet 15. mai 2023 Alle som lager tråd på KG og har behov for at andre skal si de ikke er urimelig – er urimelig. Så ja, du er sannsynligvis en urimelig person som henger seg opp i bagateller. Anonymkode: eb061...e08
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #12 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mange Anonymkode: 1962d...d48 Merkelig å gjøre halve jobben. Da venter jeg heller til en dag jeg faktisk har tid. Anonymkode: f3abf...7e7
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #13 Skrevet 15. mai 2023 Rydd bilen jevnt og trutt. 10/15 minutter hver/annenhver kveld. Så klarer dere å holde det ryddig og vedlike. Anonymkode: 17f03...837 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #14 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Merkelig å gjøre halve jobben. Da venter jeg heller til en dag jeg faktisk har tid. Anonymkode: f3abf...7e7 Neida, å vaske bilen utvendig regnes som én jobb, innvendig som én jobb. Så man gjør hele jobben. Men klart... Det er nok sikkert endel som deg også - som vasker både innvendig og utvendig samme dag. Anonymkode: 1962d...d48 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #15 Skrevet 15. mai 2023 Dere er jo to, hvorfor kan ikke en av dere gå og hente det dere ikke fikk med i første omgang? Anonymkode: b18f4...4f3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #16 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Merkelig å gjøre halve jobben. Da venter jeg heller til en dag jeg faktisk har tid. Anonymkode: f3abf...7e7 Jeg gjør "halve jobben". Både med bilen og annet. Jeg rydder kjøkkenet, selv om jeg ikke rekker badet. Jeg tørker støv på stue selv om jeg ikke rekker vaske gulvet. Jeg kjører innom en bilvask når jeg har tid. Så rydder jeg innvendig en dag det er fint vær og jeg har tid. Og jeg vasker utvendig langt oftere enn jeg rydder innvendig. Salt og møkk ødelegger bilen, det gjør ikke litt klær og leker. Anonymkode: a0a45...e98 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #17 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvem rydder og ordner inni uten og fullføre og ta utenpå? Eller omvendt. Blir som å støvsuge halve stua, og vaske den andre halvparten 😅 Hvordan det er ut i en bil forteller MYE om dem som mennesker. Jeg låner aldri bort ting til folk med slik bil. Anonymkode: f3abf...7e7 Nå er jeg spent ; hva fortelle min bil som er rotete om meg som menneske? Anonymkode: 0ac09...4b8 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #18 Skrevet 16. mai 2023 Hvor svær bil har dere egentlig? Det tar da ikke timesvis å hive ut løse ting av bilen som ikke skal være der? Et kvarter, max! Anonymkode: a5eaa...6e0 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #19 Skrevet 16. mai 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor svær bil har dere egentlig? Det tar da ikke timesvis å hive ut løse ting av bilen som ikke skal være der? Et kvarter, max! Anonymkode: a5eaa...6e0 Enig. Det er jo bare å ha med en pose og fjerne tingene som ligger der? Å vaske bilen er en større jobb, men man kan også bare tørke over med en klut. 5 minutter ekstra Anonymkode: 98e5e...22f
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #20 Skrevet 16. mai 2023 Hvilket rot er det i bilen da? Vi har 4 barn, men har ikke så mye rot, kun gjerne noen jakker eller småting som en brusflaske, noen våtservietter etc. Tar maks 3 min å rydde ut av bilen. Anonymkode: 69f77...45d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå