Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en sønn som snart nærmer seg 14 år og fortsatt ikke hjelper til å bidra i hjemmet. Mener ikke at han skal tjene masse penger men at det er på tide med kanskje en deltidsjobb for å bidra til husholdningen. Jeg er aleneforsørger og ufør på minstesats men han spiser meg ut av leiligheten.

Anonymkode: 3bbf5...d70

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

14-åringer får ikke jobb.

Anonymkode: 5eea5...234

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet

Du får hjelpe han med å finne en jobb til ham, da.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gan bør konsentrere seg om skolen og karakterer. 

Anonymkode: 0c799...451

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jobber som er aktuelle for 14åringer er rett og slett slavearbeid, mye jobb for minimum lønn

Anonymkode: d4530...d22

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjerp deg, du har forsørgeransvar. Hadde han vært 19 år og ferdig med videregående, hadde jeg ment han burde bidra økonomisk. Han kan og bør selvsagt bidra med husarbeid selvfølgelig. Men ikke økonomisk. 

Anonymkode: 23fc6...210

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Du er pliktig til å betale for ditt barn ut videregående. Etter det kan du be han bidra hvis han fortsatt bor hjemme da. Noe jeg tviler på han kommer til å gjøre…

🧌🧌🧌

Anonymkode: 15e63...64c

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror nesten ikke hva jeg leser...

Anonymkode: c3e74...de3

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Bidra i heimen av praktiske ting(husarbeid, matlaging, rydding) osv kan ein kalle ein 14åring for hjelpeslaus om han ikkje meistrer/prøvar. Jobb til 14åring er jordbærplukking om sommaren liksom. Ikkje vanvittige summar lønn, og burde sjølvsagt då gå til eiga feriepengebok. Ikkje sonen din sin feil at du er ufør, og han skal ikkje måtte jobbe for maten i så ung alder.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg. Det er dyrt med tenåringer. 😏

Anonymkode: e7582...bb1

AnonymBruker
Skrevet

Selge vg på dørene? Da får han i hvertfall lommepenger.

Anonymkode: 81afb...370

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Har en sønn som snart nærmer seg 14 år og fortsatt ikke hjelper til å bidra i hjemmet. Mener ikke at han skal tjene masse penger men at det er på tide med kanskje en deltidsjobb for å bidra til husholdningen. Jeg er aleneforsørger og ufør på minstesats men han spiser meg ut av leiligheten.

Du tuller? En trettenåring skal da ikke måtte jobbe for føden!! 
Tenk smartere. Kjøp matvarer i store kvanta på innvandrerbutikker, bak brød selv. Følg med på gode tilbud i butikkene. Selg ting på Finn.no. 
Han skal konsentrere seg om skole, lekser og venner. Og plikter i hjemmet, som å holde rommet sitt i orden, ta ut søppelet og slike ting.

Anonymkode: a7318...cfc

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

14 åringer skal ikke jobbe. Ta deg sammen

Anonymkode: f0388...d17

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt, dette kan du da ikke mene? Om han er så heldig å få seg en liten jobb, så er jo det lommepenger til han. Ikke som bidrag til husholdningen.

Anonymkode: 838cb...bf3

• Liker 3
Skrevet

Du får barnetrygd og barnebidrag for han, og skal selv dekke en tilsvarende prosentdel av hva det koster å ha barn. Det er dere foreldre som skal stå for den biten. Du høres ekstremt kjip ut! 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mi på 13år er også rimelig hjelpesløs. Når jeg er tilstede. Er hun alene hjemme klarer hun fint å både lage seg mat, gå med søpla, rydde opp etter seg, låse ytterdøra, sette på oppvaskmaskinen osv. 

Hun har vært så heldig å få seg sommerjobb i en lokal butikk som selger egne designprodukter. Pengene hun tjener på det skal hun spare, og så vil hun sikkert bruke litt på shopping i sommerferien. Det er ikke penger som skal bidra i husholdningen. Viktig at hun lærer verdien av å jobbe og å spare. Tror hun vil spare til mopedlappen eller mopedbil

Anonymkode: 1a0ab...ac3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan selvsagt ikke gi han ansvar for inntjening til husholdningen. Det er det du som mor som skal gjøre. Er det slik at du ikke klarer å fø på han bør andre ting være vurdert. Et barn i Norge skal ikke jobbe for å bidra i husholdningen. 

Dette er nok ikke sant, men BV burde selvsagt være inni bildet her. Ev hva han tjener i en liten jobb skal gå til han selv og ikke deg. 

Anonymkode: 9e028...0a1

• Liker 1
Skrevet

Skjerp deg!

Han er bare 14år.

Hvor skulle han jobbet tenker du?

Du får heller selv ta deg en liten jobb ved siden av.

Mange som er ufør men som fortsatt er kapabel til å jobbe litt ved siden av.

Makan til oppførsel….

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jobber som er aktuelle for 14åringer er rett og slett slavearbeid, mye jobb for minimum lønn

Anonymkode: d4530...d22

En 14 åring har 140 kr timen i feks butikk. Mener du det er slavelønn når man er 14 år? 

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Han skal selvfølgelig ikke bidra økonomisk. Hallo? Du har forsørger plikt ovenfor ungen din. 

Men han burde definitivt hjelpe til med noe husarbeid. 

Holder det ryddig på rommet, vaske badet, støvsuge, vaske klær, vaske opp, ta ut søpla etc. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...