Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Er det noen som har vært kontaktlærer i 80% stilling og tatt en master ved siden av? Jeg skal ta en masterutdanning nå, men vurderer å være faglærer (jeg har mulighet til å velge). Hva ville du valgt? Jeg kjenner på meg at det blir mye jobb å både være kontaktlærer og studere samtidig. 

Anonymkode: d8542...e3e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du kan unngå å være kontaktlærer, så hadde jeg uten tvil gjort det. Underbetalt jobb, som krever enormt med tid og energi. Hvis du tenker økonomi, er det bare å ta noen få vikartimer i måneden, så er du oppe i den samme lønna. Og tidsmessig tar det tid å studere, så bruk energien på det.

Anonymkode: fb96b...775

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hvis du kan unngå å være kontaktlærer, så hadde jeg uten tvil gjort det. Underbetalt jobb, som krever enormt med tid og energi. Hvis du tenker økonomi, er det bare å ta noen få vikartimer i måneden, så er du oppe i den samme lønna. Og tidsmessig tar det tid å studere, så bruk energien på det.

Takk for svar! 🙂 

Åh?? Samme lønn som kontaktlærer på fulltid?? 

Anonymkode: d8542...e3e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette. Å være kontaktlærer er ufattelig mye ekstra jobb, og så inni granskauen underbetalt. Jeg kræsja i veggen for noen år siden, etter å ha vært kontaktlærer siden jeg startet å jobbe. Da jeg var i stand til å starte på igjen, måtte jeg gjøre grep for å unngå at det gjentok seg. Da ble det et år uten kontaktlærerfunksjon. FOR en forskjell! Jeg jobber nå 80%, og tar vikartimer ved behov. Har ca like mye utbetalt, og en mye bedre hverdag. Jeg skal ALDRI være kontaktlærer igjen, da slutter jeg. Du får derfor samme råd av meg. Velg faglærer og Bruk energi på studiene. Om du har mer overskudd, eller trenger noen kroner ekstra, tar du noen vikartimer 👍

Anonymkode: 7fba5...17b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du unngå kontaktlærerrollen hadde jeg gjort det. Det er veldig mye jobb. Jeg skrev master ved siden av 100% jobb og kontaktlærerfunksjonen. Men jammen var det stritt. 

Anonymkode: 9382a...8bf

AnonymBruker
Skrevet

Har tatt masterutdanning på deltid ved siden av kontaktlærerjobb, og det anbefales ikke. I hvert fall ikke om du har små barn som må følges opp mye på ettermiddagene. For min del ble det tre fryktelig slitsomme år med jobb, middag og aktiviteter for ungene, jobb og deretter studier klokken etter klokken 22.. Alt går, men jeg har fått svært lite ut av studiene fordi jeg ikke har hatt ork til å sette meg ordentlig inn i emnene. Nå er jeg akkurat ferdig med klassen min, og mens jeg skriver på masteroppgaven min det neste skoleåret skal jeg jobbe redusert og være faglærer! Håper det blir bra, for jeg har aldri vært det før! :)

Anonymkode: 65fea...edd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...