Gjest kenneth Skrevet 7. januar 2006 #1 Skrevet 7. januar 2006 Kjøpte nylig en varmluftskomfyr. Den fremstår noget brutal. Putter man grandisen inni, blir den svidd på null komma svisj. I bruksanvisningen står det ikke nevnt noe om pizza. (hallo???). Det virker forsåvidt som om pizzaen er ferdig på kortere tid - eksempelvis 7-8 minutter for en Grandis. Noen som har inngående kunnskap til kombinasjonen varmluft og pizza, og som kan rettlede en sulten, skremt og begeistret pode i sin jakt på det perfekte måltid?
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2006 #2 Skrevet 7. januar 2006 Ja, har lagt merke til at det ofte oppgis kortere steketid med varmluft enn vanlig stekeovn. Jeg vet også at man ved steking i varmluftsovn skal stille temperaturen noe lavere enn oppgitt, ca. 25 grader tror jeg det er. Det er imidlertid ikke alt som egner seg å steke med varmluft, blant annet noen ferdigpizzaer. (Tror forresten dette står på Grandiosa eskene)
Nella Skrevet 7. januar 2006 #3 Skrevet 7. januar 2006 Varmluft bruker kortere tid enn uten varmluft. Ang gradene så kan du sette varmluften 10% lavere enn det som er opplyst for vanlig komfyrer. (står det 200grader setter du din varmluft på 180). Selv pleier jeg å varme opp ovnene ved å kjøre full fart på varmluft (raskeste måten å få var ovn på om du ikke skal bruke varmluft også). Steker pizzaen uten varmluft til den er nesten ferdig. Da setter jeg på pizzafunksjonen litt til pizza er ferdig. (varmluftsymbol med en rett strek under). Og så må du bare glemme helt din gamel ovn og åssen den var og lære deg din nye Finn tider på ting etterhvert så går det greiere og greiere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå