AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #1 Del Skrevet 15. mai 2023 Det er snakk om Skatteetaten (for å si noe om type arbeidsplass/størrelse). Diskuterte med en venninne, som mente at jeg nok ikke ville høre noe enda - mens jeg var mer der at jeg tenkte at «der var det toget gått». Det er nå 3 arbeidsdager siden fristen gikk ut. Noen som vet hva som er «normalt»? (Vet det varierer selvsagt, lurer mest på når jeg kan evt være sikker på at de ikke kommer til å ta kontakt..) Dessuten krysset jeg av for å motta utvidet søkerliste, det har jeg ikke fått enda. Når pleier man sende ut det? 🤔 Anonymkode: ef4ad...903 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #2 Del Skrevet 15. mai 2023 Det kommer an på antall søkere, men hvis du er en aktuell kandidat bør du ha hørt noe i løpet av 2 uker, litt mer nå som det er mye fridager. Lykke til Anonymkode: d14f7...fb1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #3 Del Skrevet 15. mai 2023 Et par år er vanlig. Anonymkode: e4c51...2e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
William_S Skrevet 15. mai 2023 #4 Del Skrevet 15. mai 2023 (endret) Ansettelser i staten kan ta tid siden alt av stillinger over 6 måneder tror jeg det var må opp i et ansettelesutvalg og må gjennom en innstillingsprosess i forkant. Men intervjuer avholdes som regel 2-3 uker etter søknadsfrist (litt avhengig av type stilling). Så kan fort gå noen måneder før man får avslag . Ansettelsesutvalg møtes jo kanskje bare en gang pr måned (igjen avhengig av hvilken etat i staten) så derfor tar det jo tid. Stillinger som krever sikkerhetsklarering tar gjerne enda mer tid. Endret 15. mai 2023 av William_S 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #5 Del Skrevet 15. mai 2023 Fristen var forrige onsdag? Da ville jeg nok sagt at du bør kontaktes innen i morgen.. Anonymkode: 68bd0...677 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #6 Del Skrevet 15. mai 2023 I stat og kommune kan det ta tid. Sist jeg søkte jobb i staten tok det omlag 2/3 uker etter frist før jeg fikk innkalling til intervju. Er kun i små kommuner at jeg har hørt noe innen 1 uke etter frist Anonymkode: e72bc...7e3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #7 Del Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Fristen var forrige onsdag? Da ville jeg nok sagt at du bør kontaktes innen i morgen.. Anonymkode: 68bd0...677 I alle dager… Anonymkode: 43b03...bcc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #8 Del Skrevet 15. mai 2023 De lyser kanskje ut flere ulike stillinger, stor statlig arbeidsplass. Kan jo hende man ser over søknadsbunken, men kan da fort ta noen dager før man har tid til å sette seg ned for å jobbe seg gjennom søknadene. Så er det gjerne flere som skal plukke ut aktuelle til intervju. Deretter skal de kontaktes, det skal være plass i lederens kalender til å intervjue folk. Lederne har mange møter og mye å gjøre, så intervjuer kan spre seg over et par uker eller mer. Anonymkode: 43b03...bcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #9 Del Skrevet 15. mai 2023 Jeg har jobbet i ulike statlige virksomheter de siste 10 årene, inkl. Skatteetaten. Det varierer VELDIG MYE også internt i samme virksomhet. Det avhenger av den nærmeste lederen som skal ansette og hvor mye denne har å gjøre bl.a. Vil si mellom 1 og 2 uker før innkalling er normalt, men kan også ta 2 dager eller 3 uker. Så varierer det litt om det et en eller to intervjurunder og hvor mange stillinger/søkere/intervjuer som skal gjennomføres. Har aldri opplevd at prosessen har tatt mindre enn 1 mnd. Den lengste tok 3 mnd og jeg trodde jeg ikke hadde fått jobben. Med alle fridagene fremover, og mange som tar ekstra fri f.eks. 19., ville jeg ikke bekymret meg før vi er kommet til juni. 😊 Anonymkode: 213a1...ca0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #10 Del Skrevet 15. mai 2023 Tusen takk for svar alle! Da skal jeg ikke avskrive jobben helt enda 😅 Noen som vet det ang søkerliste? Anonymkode: ef4ad...903 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #11 Del Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Tusen takk for svar alle! Da skal jeg ikke avskrive jobben helt enda 😅 Noen som vet det ang søkerliste? Anonymkode: ef4ad...903 Tror de pleier å gi ut søkerlisten i Webcruiter. Det er en stor knapp oppe til venstre når du er inne på søknaden. Anonymkode: 213a1...ca0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #12 Del Skrevet 15. mai 2023 Var nylig i en lignende prosess (ikke Skatteetaten, men en annen statlig virksomhet). Ble oppringt etter over en måned og ble kalt inn til intervju. Hadde avskrevet den for lengst. Anonymkode: 0c553...b8a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #13 Del Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Var nylig i en lignende prosess (ikke Skatteetaten, men en annen statlig virksomhet). Ble oppringt etter over en måned og ble kalt inn til intervju. Hadde avskrevet den for lengst. Anonymkode: 0c553...b8a Oi, det var lenge! Ser det kan være vanskelig å vite når man skal avskrive jobben 😏 slitsomt å gå slik å håpe og vente, prøve å ikke få opp forhåpninger.. jaja, får prøve å bare legge det bort til jeg evt hører noe. Anonymkode: ef4ad...903 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #14 Del Skrevet 16. mai 2023 Som en som var gjennom denne prosessen i fjor - og som nå er ansatt i Skatteetaten - kan jeg si deg at ting tar tid. Her gikk fristen ut i slutten av januar i fjor. Husker ikke nøyaktig hvor lang tid det tok før jeg hørte noe, men det var minst en-to uker etter fristen at jeg ble oppringt angående intervju. Førstegangsintervjuet var i midten av fabruar sånn ca (rundt 20.?) og annen gangs intervjuet var litt ut i mars. Fikk telefon om tilbud om ansettelse i midten av mai. Er jo ofte en langdryg prosess å ansette noen i staten. Det må jo gjennom ansettelsesråd opp og i mente, godkjenninger osv. Kommer også an på hvor mange stillinger det er snakk om og rett og slett hvor mye gruppeleder (eller annen som skal stå for intervju ol) har på seg, de er bare mennesker de også, som har fullt opp 😉 Masse lykke til - skatteetaten er en veldig fin arbeidsplass 🙂 Anonymkode: 9e556...b32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #15 Del Skrevet 16. mai 2023 Ansettelsesrådet trekkes ofte frem som en propp i offentlig sektor, men min erfaring er at det som tar tid er å finne plass i kalenderen til alt som skal skje. Ledere er alltid superopptatt og plutselig går dagene og ukene. Ansettelsesråd skjer ofte på e-post og tar ikke nødvendigvis så mye tid. Anonymkode: 213a1...ca0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #16 Del Skrevet 16. mai 2023 18 hours ago, AnonymBruker said: Det er snakk om Skatteetaten (for å si noe om type arbeidsplass/størrelse). Diskuterte med en venninne, som mente at jeg nok ikke ville høre noe enda - mens jeg var mer der at jeg tenkte at «der var det toget gått». Det er nå 3 arbeidsdager siden fristen gikk ut. Noen som vet hva som er «normalt»? (Vet det varierer selvsagt, lurer mest på når jeg kan evt være sikker på at de ikke kommer til å ta kontakt..) Dessuten krysset jeg av for å motta utvidet søkerliste, det har jeg ikke fått enda. Når pleier man sende ut det? 🤔 Anonymkode: ef4ad...903 Har opplevd nesten 6 måneder i et av landets største firmaer Anonymkode: c8006...324 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #17 Del Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Oi, det var lenge! Ser det kan være vanskelig å vite når man skal avskrive jobben 😏 slitsomt å gå slik å håpe og vente, prøve å ikke få opp forhåpninger.. jaja, får prøve å bare legge det bort til jeg evt hører noe. Anonymkode: ef4ad...903 Ville ikke avskrevet før man får en e-post om «takk for din interesse»/ intervju. Jeg er helt enig, vanskelig å legge fra seg når man går og venter! Anonymkode: 0c553...b8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #18 Del Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Som en som var gjennom denne prosessen i fjor - og som nå er ansatt i Skatteetaten - kan jeg si deg at ting tar tid. Her gikk fristen ut i slutten av januar i fjor. Husker ikke nøyaktig hvor lang tid det tok før jeg hørte noe, men det var minst en-to uker etter fristen at jeg ble oppringt angående intervju. Førstegangsintervjuet var i midten av fabruar sånn ca (rundt 20.?) og annen gangs intervjuet var litt ut i mars. Fikk telefon om tilbud om ansettelse i midten av mai. Er jo ofte en langdryg prosess å ansette noen i staten. Det må jo gjennom ansettelsesråd opp og i mente, godkjenninger osv. Kommer også an på hvor mange stillinger det er snakk om og rett og slett hvor mye gruppeleder (eller annen som skal stå for intervju ol) har på seg, de er bare mennesker de også, som har fullt opp 😉 Masse lykke til - skatteetaten er en veldig fin arbeidsplass 🙂 Anonymkode: 9e556...b32 Det var et informativt svar, tusen takk! Da må jeg bare smøre meg med tålmodighet 🤞 Det hørtes ut som en fin arbeidsgiver, i annonsen iallfall 😅 TS Anonymkode: ef4ad...903 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #19 Del Skrevet 16. mai 2023 Tar det over en uke må man jo vurdere om det er en plass man ønsker å jobbe. Bruker assistenten halve dagen på å hente morgenkaffe også, i så fall? Anonymkode: dd64d...b82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #20 Del Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 16.5.2023 den 22.40): Tar det over en uke må man jo vurdere om det er en plass man ønsker å jobbe. Bruker assistenten halve dagen på å hente morgenkaffe også, i så fall? Anonymkode: dd64d...b82 Tidligere erfaringer har vært slik, ganske kjapt etter fristen. Men forstår jo at ting tar lengre tid i en stor statlig bedrift. Så høres ut som du tar feil 🙂 Men altså, assistent som henter morgenkaffe? 🤣 🤣Har aldri hatt, og kommer aldri til å ha, en jobb der en assistent har i jobb å hente kaffe for meg. Den kunne jeg hentet selv (om jeg hadde likt det..), og gjerne til kolleger også 😊 må si jeg trives godt med det! Anonymkode: ef4ad...903 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå