AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #1 Skrevet 15. mai 2023 Har sett på bølle til bestevenn og ser at de snakker om at de må finne ut om en hund er farlig eller ikke. Men hva er det som er en farlig hund? Jeg er livredd for at det skal gjelde min hund. Han har hatt ressursforsvar og bet en gang noen som passa han da de forsøkte å ta noe ut av munnen hans. Vi fikk hjelp av hundetrener og han har blitt kjempeflink på å slippe på kommando og glefser ikke lengre hvis jeg nærmer meg munnen hans med hånda når han har noe. Men jeg tør aldri å la noen passe han lengre, er livredd for at de skal si han er farlig og få han avlivet 😥 Anonymkode: 494d0...c0c
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #2 Skrevet 15. mai 2023 Det finnes ikke. Derimot finnes det dårlig oppdratte hunder, som kan opptre farlig, og dumme mennesker som selv er dårlig oppdratt til det punktet at de trigger hundens naturlige reaksjon. Anonymkode: 92f87...7a0 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #3 Skrevet 15. mai 2023 Jeg vil si du har en potensiell farlig hund. Hadde det selv. Tålte ikke andre hunder når den var i bånd. Flyttet på landet slik det å møte hunder i bånd ikke var noe som skjedde ofte. Med alderen forsvant adferden. Men jeg så på hunden som potensiell farlig og håndterte andre menneskers adferd mot hunden deretter. Anonymkode: 71b58...2df 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #4 Skrevet 15. mai 2023 Hundepasseren din er nok i siste kategori forresten. Stikke henda i en fremmed hunds munn? Passe evneveikt. Anonymkode: 92f87...7a0 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #5 Skrevet 15. mai 2023 En farlig hund en som biter/har bitt folk eller dyr. Jeg hadde forlangt avliving på flekken om jeg hadde blitt bitt av en hund. Neste gang er det et lite barn som får tennene i seg og da er avliving forebyggende. Anonymkode: d465c...b5f
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #6 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det finnes ikke. Derimot finnes det dårlig oppdratte hunder, som kan opptre farlig, og dumme mennesker som selv er dårlig oppdratt til det punktet at de trigger hundens naturlige reaksjon. Anonymkode: 92f87...7a0 Omplasseringshunder med store skader finnes. Det hadde jeg. Ble bedre med årene men stoler ikke på en hund som har bitt. Anonymkode: 71b58...2df
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #7 Skrevet 15. mai 2023 En hund er bare farlig når eieren ikke har kontroll 👍 Anonymkode: 45982...044 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #8 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det finnes ikke. Derimot finnes det dårlig oppdratte hunder, som kan opptre farlig, og dumme mennesker som selv er dårlig oppdratt til det punktet at de trigger hundens naturlige reaksjon. Anonymkode: 92f87...7a0 Jo, det finnes. Noen hunder har så store medfødte mentale feil at de aldri kan bli til å stole på. Anonymkode: 7848f...aa9 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #9 Skrevet 15. mai 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: En farlig hund en som biter/har bitt folk eller dyr. Jeg hadde forlangt avliving på flekken om jeg hadde blitt bitt av en hund. Neste gang er det et lite barn som får tennene i seg og da er avliving forebyggende. Anonymkode: d465c...b5f Lar aldri hunden være nær barn uten oppsyn. Han har aldri glefset uten å gi tydelig signal først og at det har vært en 'logisk' foranledning, men kommer uansett aldri til å ha han i nærheten av barn uten tilsyn. Har ingen barn selv, så det er ikke vanskelig å holde han unna heldigvis. Han går aldri løs heller. Anonymkode: 494d0...c0c
Tanuki Skrevet 16. mai 2023 #10 Skrevet 16. mai 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Det finnes ikke. Derimot finnes det dårlig oppdratte hunder, som kan opptre farlig, og dumme mennesker som selv er dårlig oppdratt til det punktet at de trigger hundens naturlige reaksjon. Anonymkode: 92f87...7a0 Det er helt klart raser som er farligere enn andre, nettopp fordi de er skapt slik. Pitbull, tosa, amstaff, etc, hunder som ble avlet for å drepe og sloss. Kan ikke sammenlignes med en dårlig oppdratt puddel eller chihuahua. Eiere og oppdragelse spiller helt klart en rolle, men det gjør hundens gener og. 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #11 Skrevet 16. mai 2023 Tanuki skrev (2 minutter siden): Det er helt klart raser som er farligere enn andre, nettopp fordi de er skapt slik. Pitbull, tosa, amstaff, etc, hunder som ble avlet for å drepe og sloss. Kan ikke sammenlignes med en dårlig oppdratt puddel eller chihuahua. Eiere og oppdragelse spiller helt klart en rolle, men det gjør hundens gener og. Må du huske at raser som amstaff ble avlet for å sloss med dyr, ikke mennesker og det finnes jo ikke vaktinnstinkt i de rasene generelt. Jeg tror man skal lete ekstremt lenge etter å finne raser som hadde mer fokus på å være trygge ovenfor mennesker og spesielt barn enn raser som amstaff/staffordshire bull terrier nettopp fordi de skulle brukes i dyrekamper. Anonymkode: 10331...963 1
Svisle Skrevet 16. mai 2023 #12 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Må du huske at raser som amstaff ble avlet for å sloss med dyr, ikke mennesker og det finnes jo ikke vaktinnstinkt i de rasene generelt. Jeg tror man skal lete ekstremt lenge etter å finne raser som hadde mer fokus på å være trygge ovenfor mennesker og spesielt barn enn raser som amstaff/staffordshire bull terrier nettopp fordi de skulle brukes i dyrekamper. Anonymkode: 10331...963 Joda, men en kan være farlig for andre dyr også - ikke bare ovenfor mennesker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå