Gå til innhold

Er det normalt at ettersom datingen utvikler seg, så endres også måten man kommuniserer på utenom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har datet litt nå, altså møttes fysisk 3 ganger. Før det var det lenge og ofte chat og telefoner. Nå når vi sees så kjennes det ikke så behov for all denne chattingen. Vi facetimer av og til og noen meldinger i ny og ne, men lever nok mer for det å treffes og kan fint la det gå en dag eller to uten kontakt. 

Er dette en vanlig del av prosessen mot et forhold? Jeg vet ikke, for jeg har vært gift i 17 år og ny i gamet.... 

Noen som kan si noe om hvordan dere opplever de forskjellige fasene? 😊 

Anonymkode: 46bf8...730

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror mange blir mer avslappet og har mindre behov for hyppig kommunikasjon når man blir trygge på hverandre. Noen kan kanskje tolke det som at den andre mister interessen, men ofte er det ikke det. Nå er jeg ganske omvendt, jeg er veldig unnvikende og blir stressa av kommunikasjon når jeg liker noen og ikke vet hvor vi står, kan være stille en uke uten å gi lyd fra meg. Når vi har begynt å bli mer seriøse og jeg er trygg på han sender jeg mer meldinger og ringer gjerne også. Et sikkert tegn på at jeg liker noen er når jeg ikke gir lyd fra meg, ikke sjekker personens stories på instagram osv, så man kan aldri vite sikkert med folk 😅

Anonymkode: 21f98...ad3

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har datet litt nå, altså møttes fysisk 3 ganger. Før det var det lenge og ofte chat og telefoner. Nå når vi sees så kjennes det ikke så behov for all denne chattingen. Vi facetimer av og til og noen meldinger i ny og ne, men lever nok mer for det å treffes og kan fint la det gå en dag eller to uten kontakt. 

Er dette en vanlig del av prosessen mot et forhold? Jeg vet ikke, for jeg har vært gift i 17 år og ny i gamet.... 

Noen som kan si noe om hvordan dere opplever de forskjellige fasene? 😊 

Uvanlig å ikke ha kontakt på snap/sms hver dag. 

Anonymkode: 5ff65...2f1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg tror mange blir mer avslappet og har mindre behov for hyppig kommunikasjon når man blir trygge på hverandre. Noen kan kanskje tolke det som at den andre mister interessen, men ofte er det ikke det. Nå er jeg ganske omvendt, jeg er veldig unnvikende og blir stressa av kommunikasjon når jeg liker noen og ikke vet hvor vi står, kan være stille en uke uten å gi lyd fra meg. Når vi har begynt å bli mer seriøse og jeg er trygg på han sender jeg mer meldinger og ringer gjerne også. Et sikkert tegn på at jeg liker noen er når jeg ikke gir lyd fra meg, ikke sjekker personens stories på instagram osv, så man kan aldri vite sikkert med folk 😅

Dette er svært uvanlig. De fleste reagerer ikke motsatt som i dette tilfellet 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Uvanlig å ikke ha kontakt på snap/sms hver dag. 

Kommer ikke dette litt an på alder og generelle vaner? Vi er begge snart 50. Fortsatt uvanlig å ikke ha kontakt på snap og sms da? 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette er svært uvanlig. De fleste reagerer ikke motsatt som i dette tilfellet 

Dette er jeg enig i. Er vel ikke supervanlig å vise interesse ved å være helt stille? 

Men som vedkommende også sa, så tror jeg nok man slapper mer av etterhvert og trenger liksom ikke holde på med meldinger hele tiden? Man treffes jo i stedet liksom...? 🤷Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Kommer ikke dette litt an på alder og generelle vaner? Vi er begge snart 50. Fortsatt uvanlig å ikke ha kontakt på snap og sms da? 

Dette er jeg enig i. Er vel ikke supervanlig å vise interesse ved å være helt stille? 

Men som vedkommende også sa, så tror jeg nok man slapper mer av etterhvert og trenger liksom ikke holde på med meldinger hele tiden? Man treffes jo i stedet liksom...? 🤷Ts

Syns absolutt ikke det er uvanlig uansett alder, deilig at dere ikke skal måtte trenge å snappe og chatte som tenåringer men bare være trygge på hvor dere har hverandre og så sende en melding når man føler for det :) 

Ja, er kanskje ikke helt vanlig å gjøre som meg, men det er som sagt bare i starten av datingen, og handler nok litt om at jeg har opplevd at menn plutselig slutter å svare så har fått et anstrengt og negativt forhold til chatting, pluss at jeg er en som føler meg best ved å lese de jeg kommuniserer med, og det får jeg ikke gjort over nett. Når det glir over i forhold syns jeg det er koselig å ringe litt og å sende søte meldinger for å vise at jeg tenker på vedkommende 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...