AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #1 Skrevet 15. mai 2023 Er det sunt å flytte litt unna der man vanligvis bor? Eller flytte i nærheten av tidligere bosted? Hvordan vet man hvor man skal bo ? Hvordan vet man at man trives på ett sted kontra ett annet sted? Anonymkode: b1b4e...d2d
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #2 Skrevet 15. mai 2023 Vet bare at jeg trives her jeg bor nå. Og det er i området hvor jeg vokste opp. Synes det er bedre å kjenne området, minner og alt som jeg forbinder til ulike steder jeg omgås, enn å flytte til et helt fremmed sted. Anonymkode: 17b19...806 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #3 Skrevet 15. mai 2023 Livet er dødelig i utgangspunktet. At folk gjør de samme tingene store deler av livet, innenfor noen få kvadratkilometer. Er ikke noe nytt. Om det er sunt? Majoriteten i As Norge er overvektige, sliter med et eller annet. Sikkert sunt å flytte. Tror det. Alt som er nytt, er bra. Anonymkode: 1caf7...75e 1
Enda en tulling Skrevet 15. mai 2023 #4 Skrevet 15. mai 2023 Om det er sunt å flytte?? Tja, det kommer vel an på hva man flytter fra og hva man flytter til. Om man plages av støy, forurensning, kakkerlakker, muggsopp, deprimerende omgivelse, ensomhet, stalkere eller nabokjerringa, eller bor i litt for bekvem avstand til f.eks svigers, kan det sikkert være en viss helsegevinst i å flytte. På den annen side, om flytting medfører uhorvelig lang pendleravstand til jobb, barnehage, skole, ødelagt økonomi eller varige konflikter med øvrige husstandsmedlemmer kan det være at vinninga går opp i spinninga. Har man derimot ingen slike problemer, må man ta med i betraktningen at flytting gjerne medfører en viss kostnad. Men har man mer penger enn man vet hva man skal gjøre med, kan man jo glede seg over at eventuelle eiendomsmeglere og flyttefolk får det litt bedre, og god samvittighet er bra for nattesøvnen som igjen er bra for helsa. Gjør man flyttejobben selv, vil man få en del styrketrening, men om man er veldig utrent i utgangspunktet kan man fort ødelegge ryggen så der er det vel litt både og. Om man vil like seg på et nytt sted er vanskelig å vite før man har prøvd. Dessverre er det få (om noen) boligselgere/-utleiere som tilbyr prøveboing. Men en mulighet er jo å leie en (ferie)leilighet på stedet på korttidskontrakt så får man iallfall et innrykk av stedet om ikke av en eventuell ny bolig.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #5 Skrevet 15. mai 2023 Om det bedrer livskvaliteten så er det vel sunt. Anonymkode: cfd08...ffb
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #6 Skrevet 15. mai 2023 Det kan være, hvis man er lei. Forsøk å leie et sted først for å se hvordan det går Anonymkode: f0600...13f
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #7 Skrevet 15. mai 2023 Komer an på hvor mye radon det er på det nye stedet kontra det gamle. Anonymkode: d6743...e45 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå