AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #1 Skrevet 15. mai 2023 Hei! Er det noen som vet om et lag eller forening for oss som har barn som ufrivillig skolefravær, i Molde og omegn? Jeg savner så veldig å prate med noen i samme situasjon, som virkelig forstår. Anonymkode: a27bf...ad7
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #2 Skrevet 16. mai 2023 Jeg er bosatt i Molde og jobber i kommunal sektor og kjenner til denne problemstillingen. Men det finnes dessverre ikke noe tilbud til foreldre som har barn med ufrivillig skolefravær. Dessverre! Det er et skrikende behov, for det er en alt for høy andel barn nå som strever med dette. Føler du at barnet til blir møtt og får hjelp? Får dere hjelp noe sted? Anonymkode: 24bc6...cb6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #3 Skrevet 16. mai 2023 Skolevegringskonferansen 2023 – Konferanseplassen.no Anonymkode: d106a...5e8 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #4 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er bosatt i Molde og jobber i kommunal sektor og kjenner til denne problemstillingen. Men det finnes dessverre ikke noe tilbud til foreldre som har barn med ufrivillig skolefravær. Dessverre! Det er et skrikende behov, for det er en alt for høy andel barn nå som strever med dette. Føler du at barnet til blir møtt og får hjelp? Får dere hjelp noe sted? Anonymkode: 24bc6...cb6 Tusen takk for svar! Jeg føler vi har god dialog med lærere, helsesykepleier på skolen og jeg opplever at de gjør så godt de kan. Men barnet vårt sliter med angst for døden, og er så redd for at det skal skje noe med oss foreldre, eller at hun selv skal dø. Slike tanker får hun i timene. Om morgenen gråter hun og sier hun har vondt i magen. Når vi i familien er sammen er hun trygg og glad, som regel. Fastlegen har sendt henvisning til BUP. Anonymkode: a27bf...ad7
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #5 Skrevet 16. mai 2023 Hvor gammelt er barnet ? Her bor vi også i Molde og har slitt med skolevegring. Anonymkode: d0bc9...b5c
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #6 Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvor gammelt er barnet ? Her bor vi også i Molde og har slitt med skolevegring. Anonymkode: d0bc9...b5c Barnet er 9 år. Hvor gammelt er ditt? Får du god oppfølging fra skolen? Anonymkode: a27bf...ad7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2023 #7 Skrevet 5. juni 2023 Jeg bumper denne tråden opp igjen. Forstår det slik at det ikke er noe lag eller forening for oss foreldre som har barn som sliter med ufrivillig skolefravær. Men - er det flere foreldre her på kvinneguiden fra Molde og omegn som vil dele sin erfaring og gi tips og råd? Anonymkode: a27bf...ad7
Lusa_på_gangen Skrevet 6. juni 2023 #8 Skrevet 6. juni 2023 Hei Jeg er fra Molde og har også en på 12 år som sliter med skolevegring og den siste tiden har jeg fått kontakt med en annen mor som også har en som sliter med det samme. Har følt meg ganske alene om å slite med dette, så godt å komme i kontakt med flere i samme situasjon. Kanskje vi burde lage oss en gruppe og gå bresjen for dette? Det må frem i dagen for jeg mistenker at det er mange som sliter med dette i det stille også. Jeg har deltatt på skolevegringskonferansen samt flere kurs og fått så mye info som er gull verdt. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #9 Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 5.6.2023 den 19.22): Jeg bumper denne tråden opp igjen. Forstår det slik at det ikke er noe lag eller forening for oss foreldre som har barn som sliter med ufrivillig skolefravær. Men - er det flere foreldre her på kvinneguiden fra Molde og omegn som vil dele sin erfaring og gi tips og råd? Anonymkode: a27bf...ad7 Sjekk ut om det finnes Skole-Los i Molde og/eller omegn. Skole-Los kan både bistå med skoleproblematikk og kan kanskje bistå med å sette sammen gruppe. Vet at flere kommuner med Los har gruppetilbud til foreldre Anonymkode: d6834...866
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #10 Skrevet 13. juni 2023 Lusa_på_gangen skrev (På 6.6.2023 den 20.28): Hei Jeg er fra Molde og har også en på 12 år som sliter med skolevegring og den siste tiden har jeg fått kontakt med en annen mor som også har en som sliter med det samme. Har følt meg ganske alene om å slite med dette, så godt å komme i kontakt med flere i samme situasjon. Kanskje vi burde lage oss en gruppe og gå bresjen for dette? Det må frem i dagen for jeg mistenker at det er mange som sliter med dette i det stille også. Jeg har deltatt på skolevegringskonferansen samt flere kurs og fått så mye info som er gull verdt. TS her! Tusen takk for at du skriver en kommentar her. Ja, jeg har vet at dette er et voksende problem og har tenkt tanken at vi foreldre burde forene oss/samle oss og få politikere på banen for å gi økt resurser til skole. Og at skolen gjerne skulle være mer tilrettelagt for barn som ikke passer inn i a4 rammen. Opplever dette nå som at vi strever i hvert vårt hjem og har skuldrene oppi ørene. Helt ærlig våkner jeg ofte kl 05 om morgenen, har vondt i magen og er kvalm over tanken på "hvordan går det i dag? Kommer vi oss avgårde denne dagen?" Og jeg går på eggeskall for ikke å ødelegge en god start på dagen. Og da tenker jeg; hvordan må det føles for barnet vårt som ikke klarer å gå på skolen? Vil gjerne ha videre kontakt med deg - fint å ha et nettverk med dere som forstår 🌸 Anonymkode: a27bf...ad7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå