AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #1 Skrevet 15. mai 2023 Hei! Dette er noe jeg har tenkt en del på, som jeg håper noen har noen synspunkter på.. Jeg har en eks som ble det for snart 3 år siden. Dette var er usunt forhold hvor jeg den dag i dag sliter med litt ting i forbindelse med forhold. Dette har gjort meg usikker og føler jeg ikke er bra nok for noen. Nå har jeg fått meg en ny kjæreste, snart 1,5 år siden. Han er fantastisk og alt for meg. Saken er den at på grunn at mitt tidligere forhold så sliter jeg med å tro på at han vil være med meg. Jeg har ikke lyst til å snakke om eksen med han fordi det føles helt feil. Men en gang måtte jeg, fordi jeg satt inne med så mye jeg ville han skulle vite. Ikke spesifikt om eksen men mer hvordan jeg hadde det, og hvordan det har preget meg. Blir veldig følsom når jeg snakker om ting som er vanskelig, så kunne virket som jeg enda ikke var over eksen, noe jeg er. Følte litt på dette og måtte presisere det noen dager senere, og det var bra fordi han tenkte den tanken, men var glad jeg sa det. Når jeg fortalte om hvordan jeg hadde det støttet han meg og ble lei seg for å se at jeg hadde det vondt. Mye skulle han ta til seg, å huske på, hvis jeg en gang skulle overtenke osv. Har kun snakket om eksen med han denne gangen, ordentlig. Har ikke nevnt han tidligere eller etter. Men i går måtte jeg fordi vi skal omringes med noen han kjente før. Jeg bare følte for å si det til kjæresten, i tilfelle noe skulle komme opp (noe jeg tviler skjer, menmen). Han sa det var okei at jeg sa det ,så han slapp å se dum ut på en måte. I ettertid angrer litt fordi jeg vil ikke at han skal føle at jeg snakker mye om eksen, noe jeg egentlig ikke gjør? Tror jeg? Tenker litt at alle har en fortid, og kanskje ekser er en av de. De har jo preget livet på en måte. Jeg har INGEN planer om å nevne eksen igjen, men samtidig føler jeg på å måtte forsikre meg om at han har det bra og at han ikke føler noe negativt om meg.. men burde sikkert la det ligge.. Dette ble veldig langt😅 men ja..🤷🏼♀️ Anonymkode: 41a70...d4f
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #2 Skrevet 15. mai 2023 Du snakker ikke mye om eksen når du bare har gjort det 1-2 ganger i løpet av et langt forhold Anonymkode: f551b...035 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #3 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du snakker ikke mye om eksen når du bare har gjort det 1-2 ganger i løpet av et langt forhold Anonymkode: f551b...035 Gjør kanskje ikke det.. men føler jeg har nevnt han en gang for mye? Kanskje jeg igjen bare overtenker. Følte han ble litt stille igår etter at jeg sa det. Men han er på jobb og var trøtt så får bare tenke det.. får ikke snakket så mye med han heller på grunn av jobben denne perioden.. huff Anonymkode: 41a70...d4f
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #4 Skrevet 15. mai 2023 Heh, jeg snakker om eksen stadig vekk. Enda det ble slutt for 12 år siden og jeg har vært sammen med min "nye" kjæreste i 10 år. Mulig jeg har snakket for mye om han, men vi var sammen i 13 år, og det handler egentlig ikke om eksen, men livet jeg har levd tidligere. Jeg er på ingen måte opphengt i eksen, men 13 år er lang tid og det var en periode i livet hvor mye skjedde, så det blir ganske naturlig at han dukker opp i samtalene i blant i og med at jeg er en pratemaker som prater om alt, ingenting, alt og alle. Anonymkode: 2f62a...d4c
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #5 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Heh, jeg snakker om eksen stadig vekk. Enda det ble slutt for 12 år siden og jeg har vært sammen med min "nye" kjæreste i 10 år. Mulig jeg har snakket for mye om han, men vi var sammen i 13 år, og det handler egentlig ikke om eksen, men livet jeg har levd tidligere. Jeg er på ingen måte opphengt i eksen, men 13 år er lang tid og det var en periode i livet hvor mye skjedde, så det blir ganske naturlig at han dukker opp i samtalene i blant i og med at jeg er en pratemaker som prater om alt, ingenting, alt og alle. Anonymkode: 2f62a...d4c Jaa tenker litt samme. Handler ikke om eksen men mer om hvordan det var og hvordan forholdet har påvirket en i ettertid. Leser bare så mye om «ikke nevn eksen» osv osv.. så man blir litt skremt.. vil bare ikke at han skal føle at jeg fremdeles tenker på han Anonymkode: 41a70...d4f
sicario Skrevet 15. mai 2023 #6 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Leser bare så mye om «ikke nevn eksen» osv osv.. så man blir litt skremt.. Anonymkode: 41a70...d4f Du har ingen grunn til å bli skremt. De fleste normale, oppegående mennesker forstår at du har levd et liv frem til man møtes. Dette er helt normalt. Har man problemer med å forholde seg til dette, så er man strengt tatt ikke moden for et voksenforhold. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #7 Skrevet 15. mai 2023 sicario skrev (7 minutter siden): Du har ingen grunn til å bli skremt. De fleste normale, oppegående mennesker forstår at du har levd et liv frem til man møtes. Dette er helt normalt. Har man problemer med å forholde seg til dette, så er man strengt tatt ikke moden for et voksenforhold. Takk! Det var godt å høre🤍 Anonymkode: 41a70...d4f
Fremmed fugl Skrevet 15. mai 2023 #8 Skrevet 15. mai 2023 Dette er typisk et tema uten fasitsvar. Den du skal høre med er kjæresten din, hva syns han er greit. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå