Gå til innhold

Hva synes du om "interiørtrenden" der bøkene snus i bokhylla?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er noe jeg har sett i diverse interiørartikler og boligannonser på nett i lang tid nå. Folk snur bøkene sine i bokhylla, sånn at ryggen man kan lese titlene på, vender innover. Man ser altså ingenting om hva slags bok det er, bare masse hvite sider som vender ut.

Dette må være det mest idiotiske påfunnet jeg har sett når det kommer til "trend" i interiørverdenen! 

Hva synes du om folk som gjør dette?

Det kan i hvert fall ikke være folk som leser særlig ofte, siden de åpenbart ikke har noe behov for å finne frem i bokhyllene sine! Har de bare bøker på utstilling, for å fremstå beleste og glupe, mens de i virkeligheten aldri leser?

Eksempel:

Skjermbilde.JPG

Anonymkode: 8fe0d...7a2

• Liker 8
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er hverken fint eller praktisk 😆

Anonymkode: 1bb3d...108

• Liker 17
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det ser bare dust ut 

Anonymkode: 98128...789

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er like idiotisk som å ha bøker kun til pynt enten de er i hyllene rett vei eller på et stuebord som om man er på et venterom.

• Liker 3
Skrevet

Fra et estetisk synspunkt skjønner jeg ikke poenget - det da bare mer rotete ut? Den nysgjerrige bokelskeren i meg blir frustrert over å ikke kunne se hvilke bøker det er, og bibliotekaren hyperventilerer - hvordan skal man kunne finne igjen noe som helst?

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Som bibliotekar blir jeg fryktelig frustrert. Kollegaene mine har også lagt trenden for hat :bond:

Anonymkode: 16ecd...041

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Er det en trend? Så teit. Og utrolig lite praktisk. Hvordan skal man da finne en bok?

Anonymkode: 6dd22...99e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Da tenker jeg fort at alle involvert har en total-IQ på maks to siffer.

Anonymkode: 7afe6...9e7

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde ikke greid å hatt det sånn i min bokhylle. Hvordan skulle jeg finne boka jeg skulle lese? Hvis jeg ser slikt klør jeg etter å snu bøkene .

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helteit.

Anonymkode: 39180...d78

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fortell meg at du driter i bøker og ikke leser noe med flere sider enn et flygeblad uten å fortelle meg at du driter i bøker og ikke leser noe med flere sider enn et flygeblad.

Anonymkode: 13284...943

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det fungerer kun der sidene er malt synes jeg. Som special editions fra fairyloot e.l. Uansett ikke noe for meg. 

Anonymkode: 11893...c99

Skrevet

Utrolig rart, men typisk boligannonser. Ser omtrent like dumt ut som en sitron på baderomsbenken.

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
17.11 skrev (3 minutter siden):

Utrolig rart, men typisk boligannonser. Ser omtrent like dumt ut som en sitron på baderomsbenken.

… og håndklær på dolokket. 

Den boktrenden er helt latterlig, skjønner ikke hvorfor folk som følger den skal ha bøker i det hele tatt.

Anonymkode: a0a82...194

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjordet det slik for ca 10 år siden🙈Nå synes jeg det er mye koseligere når bokryggene synes. Akkurat nå har vi ikke bøker i stuen, men kunne godt tenkt meg  slike bokhyller👇🏼

IMG_3030.jpeg

Anonymkode: 5bc21...5b2

• Liker 1
Skrevet
17.11 skrev (15 minutter siden):

Hahaha 😂

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

og håndklær på dolokket. 

Den boktrenden er helt latterlig, skjønner ikke hvorfor folk som følger den skal ha bøker i det hele tatt.

Anonymkode: a0a82...194

Seriøst? Mest komiske jeg har hørt på lenge. Så praktisk, gitt😂😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde den trenden var over nå, siden jeg ikke har hørt om det på 3-4 år. 

Uansett,  det er noe av det dummeste jeg har sett av interiørtrender.

Anonymkode: c223c...a56

Skrevet

Det er vel mest en trend for dem som bruker bøker kun til pynt. Ikke bare synes jeg det er stygt og tåpelig, men den nysgjerrige bokelskeren i meg føler seg nesten litt krenket. Hvordan skal jeg diskret kunne lese titlene på folks bøker når de står feil vei?

• Liker 1
Gjest CatPerson123
Skrevet

Ser ikke bra ut engang. Og som en person som elsker bøker er det trist å se på 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...